וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכה לבטלה: כמה יעלה לנו השכשוך האולטימטיבי של הקיץ?

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 9.7.2022 / 9:52

הקיץ ובמיוחד חודשי החופש הגדול הם שעתן היפה של בריכות השחייה. מה השתנה בענף שנפגע בעת הקורונה, מה הקשר לפחד של הישראלים להתחייב למנוי - וכמובן: מהם מחירי הכניסה ואיך ניתן להוזיל אותם?

ילד עם משקפת בבריכת שחייה. ShutterStock
בריכת שחייה. המרענן הרשמי של החופש הגדול/ShutterStock

קיץ, חם, הילדים משתוללים ואין כמו בריכה מפנקת וקרירה כדי להעביר בה את ימי החופש הגדול וסופי השבוע. בריכות השחייה היו מאז ומעולם עסק לא זול עבור משפחה שיש בה יותר משני ילדים. בילוי בבריכה, בדיוק כמו בילוי בים, עולה להורים הרבה מאד כסף. ואלה לא רק הארטיקים והנשנושים והשתייה במחיר המופקע אלא גם מחירי הבריכות שהאמירו עם השנים. מנוי משפחתי עשוי להיות עסק משתלם ברוב המקרים, אך גם ההוצאה החודשית הקבועה הגבוהה עשויה להיות לנטל על הורים שבין כה יודעים שהחור בכיסם בתקופת החופש הגדול רק ילך ויגדל.

כמה אנחנו משלמים בממוצע בכניסה לבריכת שחייה? כניסה חד פעמית לאדם לבריכת שחייה קטנה ובינונית עולה בין 35-60 שקל, וכשמדובר בבריכה גדולה המחיר מאמיר ל 55- 85 שקל לאדם. כמובן שבישראל כמו בישראל, תעריף כניסה לבריכות השחייה בימי שבת יהיה לרוב גבוה ב- 25%. נציין כי יש גם בריכות המבקשות 100 שקל לכניסה חד פעמית, לפעמים אף יותר. עוד לגבי תעריפי כניסה לבריכות, כדאי לציין כי טווח המחירים הינו רחב באופן מפתיע כאשר המחירים מושפעים בין היתר ממיקום, הרכב הנפשות במנוי במידה ויש כזה, והיצע המתקנים והשירותים הקיימים במקום.

מדוע המחירים כל כך גבוהים במיוחד בסופי השבוע? התשובה לכך פשוטה מאד, כמו בכל תחומי החיים מדובר בעניין של היצע וביקוש. אין ספק שקיימת בבריכות השחייה אלטרנטיבה מרגיעה יותר עבור ההורים שחוששים לאבד את ילדיהם בחוף ים עמוס, לפקוח עין חרדה בים הסוער של הקיץ, ושלא לדבר על המדוזות שנזכרות להגיע בדיוק כשמתחיל החופש הגדול.

תהילה ינאי. יהודה סובול,
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi/יהודה סובול

יוקר המחייה הוא לא דבר חדש, ובימים אלה של עליות מחירים כמעט בלתי נתפסות בכל תחומי החיים, גל ההתייקרויות במשק לא פסח גם על ענף בריכות השחייה. בשנה החולפת חלה עלייה ממוצעת של כ- 10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים. כשמפעילי הבריכות עצמם מתמודדים גם הם עם ההתייקרויות בעלויות התפעול והאחזקה. ובכל זאת, האם מדובר בעליית מחירים גורפת? יצאנו לבדוק מה קורה בשוק בריכות השחייה המוכרות מנויים, כרטיסיות או כרטיסי כניסה חד פעמיים לציבור הרחב.

"ענף בריכות השחייה חזר השנה כמעט לרמת הפעילות של ימי טרום הקורונה" אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi.

"עדיין הורגשה ירידה מסוימת על רקע החשש מהקורונה והעלייה החריגה בנסיעות לחו"ל בעקבות שנתיים של קורונה, ולכן פחות אנשים מוכנים להתחייב על מנויים שנתיים או אפילו עונתיים לקיץ. בבחינת רמת המחירים, גל ההתייקרויות במשק לא פסח על ענף בריכות השחייה, ובשנה החולפת חלה עלייה ממוצעת של כ- 10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים. גם מפעילי הבריכות מתמודדים עם ההתייקרויות בעלויות התפעול והאחזקה, ביניהם: חשמל, מים, ארנונה, עלויות שכר ועוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גרף פופולריות בריכות שחייה. זאפ,
בריכות השחייה בישראל, פופולריות מול מחיר/זאפ

הכנסות של מיליוני שקלים

את ניתוח הנתונים המלא בשוק בריכות השחייה הישראלי, עשתה עבורנו חברת המידע העסקי Coface Bdi שבדקה את גודל השוק הכספי של בריכות השחייה בארץ, על פי התפלגות גיאוגרפית באזור המרכז והשרון, ירושלים, ודרום וצפון הארץ. וכן, האם חל קיטון או גידול בהשוואה לשנה שעברה - שלהזכירנו עוד הייתה תחת מגבלות קורונה חלקיות.

גודל שוק כספי של ענף בריכות השחייה בישראל שובר שיאים. על רקע ההתאוששות המשק ממשבר הקורונה, צפוי כי בשנת 2022 הכנסות הענף יסתכמו בקרוב ל- 1.305 מיליארדי שקלים, המהווים גידול של כ- 21% ביחס ל- 2021.

בהשוואה ל- 2019 - טרום משבר הקורונה - הכנסות הענף ב- 2022 צפויות להציג קיטון של כ- 13%, זאת בין היתר בשל חשש של אנשים מהקורונה, בפרט בתקופות בהן הורגשה עלייה בהיקף התחלואה. כמו כן, ביחס לטרום המשבר, ישנם אנשים החוששים להתחייב באמצעות רכישת מנוי שנתי ומעדיפים לרכוש כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים. עוד נוסיף כי מגמת הרכישה של בריכות ביתיות מאז פרוץ המשבר גרם לירידה מסוימת בביקוש לבריכות השחייה.

דרור זליט. זאפ,
דרור זליט, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים/זאפ

כמה בריכות שחייה (שאינן בבתים פרטיים) יש בישראל? מוערך כי מספר בריכות השחייה הפועלות בישראל עומד על כ- 630 כשהתפלגות הכנסות הענף משתנה בין בריכות גדולות לבריכות קטנות ובינוניות.


בקטגוריית הבריכות הקטנות והבינוניות, קיימים מתחמים הכוללים לרוב בריכה חיצונית, בריכת פעוטות ומדשאות. נציין כי רוב הבריכות האלו פועלות מספר חודשים בשנה (בד"כ בחודשים אפריל/מאי-אוקטובר). קטגוריית הבריכות הגדולות, כוללת בעיקר מרכזי קאנטרי-קלאב, אשר לרוב פועלים כל השנה ומפעילים מספר מתחמים ביניהם: בריכות חיצוניות ופנימיות, חדר כושר, מגרשי ספורט, סטודיו לחוגים, ג'קוזי ועוד.

מי הולך לבריכות השחייה יותר? מסתבר שהירושלמים להם אין ים, מהווים רק 11% מהשוק, באזור הדרום 14%, בצפון 35% ובאזור המרכז והשרון התפלגות שיא של 40% בשימוש בבריכות שחייה.

מתנפחים צפים בתוך בריכת שחייה ביתית. ShutterStock
האלטרנטיבה הפרטית - למי שיש כסף ומקום/ShutterStock

חד פעמי או מנוי?

מעניין להסתכל על התפלגות הכנסות הענף בין מנויים לכרטיסיות ומבקרים חד פעמיים. מוערך כי הכנסות הענף ממכירת מנויים שנתיים מהוות כ- 53% מסך ההכנסות הכולל בשוק בריכות השחייה. נציין כי בקרב הבריכות הגדולות שיעור ההכנסות ממנויים גבוה יחסית ועומד על כ- 65%-70%, ואילו בקרב הבריכות הקטנות והבינוניות כ- 60%-65% מההכנסות הן ממכירת כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים.
במסגרת רכישת כרטיסיה, לרוב המחיר לכניסה בודדת ישקף הנחה של כ- 10%-15% ביחס לעלות כניסה בודדת, כשעלות מנוי חודשי ליחיד לרוב תעמוד על כ- 250-500 שקל. אז מה עדיף? תלוי כמה אתם שוחים, כמה נפשות אתם, והאם תהיו בטוחים שתנצלו את המנוי עד תום ולא כמו במקרים רבים בהם אנשים נרשמים למכון הכושר ופוקדים אותו במקרה הטוב אחת לשבועיים.

בעניין המנוי, שימו לב שמרבית המקומות מציעים הנחות לחיילים, סטודנטים וגמלאים, וכן הנחות לפי ההרכב המשפחתי במסגרת רכישת מנוי, כך שאם אתם נופלים על הקטגוריה הנכונה אולי בכל זאת כדאי לשקול את האופציה. כדאי לציין כי ישנן בריכות אשר לא מאפשרות רכישת כרטיס כניסה בודד, וכאן כל אחד כדאי שיעשה את החישוב המצטבר לעצמו.

ישראל היא גם מדינת של דילים וכאלה, אף פעם לא חסרים.
"השנה בעקבות ביטול כל מגבלות הקורונה, ובעקבות עליית מחירי המנויים לקאנטרי ולבריכות, אנו רואים עלייה משמעותית ברכישת דילים המאפשרים כניסה למתחמים אלו במחירים אטרקטיביים יותר" אומר תומי שנפלד, מנכ"ל GROO. "אם מסתכלים על הנתונים, אנו רואים עלייה של כ- 140% ברכישה של דילים לבריכות ברחבי הארץ ואנו צופים שהשיא עוד לפנינו".

בנוסף, מבדיקת נתונים של האתר עולה כי ישנה עלייה של כ-6% במחירי הכרטיסיות כניסה לבריכות. יחד עם זאת, האתר מציע מגוון דילים במחירים נוחים שיאפשרו לישראלים ליהנות מקיץ מרענן עם המשפחה, כיום אחד הדילים הכי נמכרים באתר הינו מנוי משפחתי ל-3 חודשים לקריית הנופש ברעננה (במחיר 1,599 שקל), וזו רק דוגמה אחת. ניתן למצוא בנוסף לכך, דילים הכוללים כניסות לבריכות, כניסות לקאנטרי קלאב ועוד. "בסופו של דבר", מוסיף שנפלד, "החום של הקיץ והחופש הגדול מביאים את הישראלים לחפש פתרון מצנן, ובילוי בים או בבריכה נחשב לדרך המועדפת להתקרר מעט ולספק תעסוקה לילדים".

מחפשים בכל זאת אלטרנטיבה נוספת? על פי נתונים של זאפ השוואת מחירים, דווקא קטגוריית הבריכות הביתיות הופכת בימים אלה של יוקר מחייה ועליות מחירים להיות מאוד פופולארית בקיץ 2022, והיא מאופיינת מצד אחד בעלייה בביקושים שמתחילה בדרך כלל בחודש אפריל ומגיעה לשיאה בחודש אוגוסט. עם זאת, בניגוד מוחלט להתנהלות שוק קלאסית בהיבטים של היצע וביקוש, דווקא בחודשים הללו מחירי הבריכות נמוכים יותר באופן כללי.

הקטגוריה כולה רושמת עליית מחיר של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 וירידת מחיר של 23% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כמו כן, עולה כי הצרכנים מחפשים בריכות שחייה ביתיות גדולות יחסית למספר אנשים כמו גם בריכות לילדים קטנים.

"אנו רואים יותר ויותר קטגוריות, כמו קטגוריית הבריכות, בהן דווקא בתקופה של גידול בביקוש - המחירים נמוכים יותר ולהיפך", אומר דרור זליט, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים. "הצרכן הסביר עלול לחשוב כי דווקא במהלך החורף יהיה משתלם יותר לרכוש בריכת שחיה, אלא שהשוק המקומי מתנהג דווקא אחרת בחלק מהקטגוריות.

זו הסיבה שאנחנו ממליצים תמיד לבדוק את המחירים באמצעות גרף הפופולריות מול מחיר שנמצא בכל עמוד מוצר בזאפ, וכך לגלות שבמקרים מסוימים השוק עובד הפוך מההיגיון הצרכני הקלאסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully