וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC על מרקורי: המניה נסחרת בפרמיה מהותית; ההנהלה צריכה לפעול "ללא פגם" כדי לשמור על מחירה

שירלי יום-טוב

19.2.2003 / 16:39

בית ההשקעות מעניק המלצת "תשואת שוק" ללא מחיר יעד; "מרקורי צריכה לבצע מספר רכישות אסטרטגיות כדי להיות מסוגלת להתייצב כחברה של "מכירות בהיקף של מיליארד דולר לשנה"



בית ההשקעות CIBC World Markets חוזר לכסות את חברת מרקורי ומעניק למניית החברה המלצת "תשואת שוק" - בלא לנקוב במחיר יעד כלשהו. הניתוח שמבצעים האנליסטים לפעילות העסקית של החברה בתחומי בדיקות התוכנה ופתרונות האופטימיזציה למשל, מצביע על סיכויים טובים הטמונים בהמשך הדרך עבור מרקורי. אולם המניה זוכה להמלצת "תשואת שוק" בלבד בשל מחירה הנוכחי הגבוה ובשל ההערכה כי "המניה מתומחרת כעת באופן מושלם", כפי שמגדירים זאת בבית ההשקעות. האנליסטים מציינים כי חולשה במחיר המניה עשויה להוות עבורם הזדמנות קנייה.



"מרקורי נהנית מנתח שוק דומיננטי בשוק בדיקות התוכנה (testing), המוערך כיום ב-50.1%. לדעתנו, החברה ממוקמת היום בעמדה אסטרטגית למנף את עמדתה המובילה בשוק הבדיקות, ולהתרחב לשווקים אחרים כגון ה-APM (פתרונות ניהול ביצועים)", מציינים ב-CIBC.



האנליסטים צופים כי מרקורי תמשיך להגדיל את נתח השוק שלה בשוק בדיקות התוכנה, שצפוי לגדול בכ-26% להיקף של 1.25 מיליארד דולר ב-2006, מ-610 מיליון דולר ב-2001, כך לפי מחקרי IDC.



ביחס לתחום ה-APM הם מציינים כי בשנתיים האחרונות הרחיבה מרקורי באופן אגרסיווי את נוכחותה בשוק זה, אשר נחשב לשוק הצומח במהירות הגדולה ביותר בתחום ניהול מערכות מידע ורשתות. יחד עם זאת הם מציינים גם את התחרות הגבוהה בתחום מצד חברות ענק כמו CA, BMC, וחברת Tivoli של IBM. גם חברות קטנות יותר כמו קווסט האמריקאית ופריסייס הנרכשת בימים אלו על ידי חברת התוכנה וריטאס, עולות בניתוח שהם מבצעים.



היבט מעניין העולה מהדו"ח קשור לרכישות שעשויה לבצע מרקורי בעתיד. מרקורי לא הכחישה בעבר כי היא מחפשת אחר חברות מתאימות לרכישה על ידה והאנליסטים מציינים כי החברה צריכה לבצע מספר רכישות אסטרטגיות כדי להיות מסוגלת להתייצב כחברה של "מכירות בהיקף של מיליארד דולר לשנה".



לדעתם, מרקורי צריכה "למלא מספר חורים" בכל הקשור למוצריה בתחום ה-APM והטסטינג, וזאת באמצעות מספר רכישות גדולות. יחד עם זאת, הם מביעים דאגה מסוימת ממדיניות זו של רכישות, בה צפויה לדעתם החברה להתחיל בקרוב. הם מציינים את מינויו של דיוויד מרפי בחודש שעבר כסגן נשיא לפיתוח עסקי, שאחראי לרכישות והשקעות עתידיות של החברה.



לסיכום, מציינים האנליסטים כי מניית מרקורי נסחרת כעת בפרמיה מהותית על חברות תוכנה אחרות וכי לדעתם, הנהלת מרקורי צריכה להמשיך לפעול "ללא כל פגם", כדי לשמור על שוויה הנוכחי של החברה. "אנו מאמינים כי כדאי להיות זהירים ולנקוט בעמדה נייטרלית כלפי המניה בעת הנוכחית".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully