וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבת מס חריגה - ועוד כמה סיבות להייטקיסטים לעבור לדובאי

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 15:06

קריירה בינלאומית מואצת בהייטק, עבודה מרחוק, שכר נטו כפול וטיול בעולם - כל מה שיש ל"סיליקון אואזיס" של דובאי להציע להייטקסיטים. וגם: הטבת המס המטורפת שתאפשר חיסכון לדירה בישראל. שלמה עמר, מנכ"ל Allsrars-It שאחראית לתופעה, לא חושב שמדובר בבריחת מוחות. להפך

משרדי Allsrars-It בדובאי. מרינה ספיבאק,
הנוף ממשדרי AllSTARSIT בדובאי. אפשר להתרגל/מרינה ספיבאק

לפי נתוני רשות החדשנות לשנת 2019 יותר ויותר חברות ישראליות בתחום ההייטק מעדיפות לגייס ולהעסיק עובדים במיקור חוץ ולהעביר את התהליך כולו אל מעבר לים. חברות מוכרות וותיקות בשוק מוצאות את עצמן מתקשות לגייס עובדי הייטק ישראלים עקב התנאים בענף והתחרותיות על כוח האדם בשוק. גם הבלימה שכפה שוק ההון על הענף, בעיקר על חברות הסטרט אפ, כמעט שלא מפחית את הצורך בעובדים. הפתרון המפתיע הוא גיוס של אותם עובדים - בדובאי.

לא מעט טאלנטים בוגרי צבא וככלל צעירי ההייטק, מעוניינים להתפתח בתחום בקצב מואץ, לשם כך הם מקצרים או מוותרים לגמרי על הטיול לאחר השחרור מצה"ל ובונים את הקריירה שלהם בהייטק כמה שיותר מוקדם.

הבעיה של הענף לפיכך, אינה המוטיבציה של העובדים אלא בעיקר מספרם: קשה מאוד למצוא מספיק עובדי הייטק מיומנים בישראל, מה ששולח חלק מהחברות הישראליות לגייס עובדים בחו"ל.

על רקע משבר כוח האדם בארץ, החברות הישראליות שמתקשות לגייס את הטאלנטים לשורותיהן, הבינו שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי גיוסם באמצעות חברת שירותי מיקור חוץ בינלאומית בעלת מרכזי גיוס המונים עשרות מומחי גיוס מקומיים בכל רחבי העולם ובפרט בישראל, מזרח אירופה ומאז שלהי 2020, גם בדובאי, בה חברת השירותים מגייסת טאלנטים ובתהליך רילוקיישן מציבה אותם ב-Multi-National Hub בדובאי.

באופן זה, מסבירים בחברה, היא שמה את ידיה על העובדים הישראלים הטובים ביותר, כוח אדם שקשה מאוד לגייס בארץ והופכת אותם למובילי צוותים בינלאומיים, תוך שהיא פותחת להם את האפשרות לגייס את שאר אנשי הצוות באמצעות שלוחותיה של חברת שירותי מיקור החוץ במזרח אירופה-פולין, אוקראינה, סלובקיה, רומניה, צ'כיה, פורטוגל, בולגריה וכמובן עוד אנשי צוות מישראל.
אלה יתווספו לקבוצת הפיתוח שמוקמת בדובאי. בכך החברה משמרת מצליחה לגייס או לשמר טאלנטים מבוקשים בתוך החברה עם שינוי אחד- הם אינם נמצאים בארץ, שינוי שכלל אינו פוגע בפעילות החברה או בעבודתם, להיפך.

Allsrars-It  משרדים בדובאי 1. מרינה ספיבאק,
ככה נראה Multi-National Hub מבפנים/מרינה ספיבאק

רילוקיישן תעסוקתי עם לא מעט יתרונות

רילוקיישן תעסוקתי לדובאי מאפשר להם ליהנות מעוד עולמות במקביל לפיתוח קריירה בתחום ההייטק וצבירת ניסיון בחברה ישראלית עם מרכז פיתוח בדובאי. למשל מגורים בעיר בינלאומית מתקדמת ונגישה שמאפשרת רמת חיים גבוהה ומפגשים עם עמיתים מכל העולם.

מיקומה של דובאי מאפשר גיחות קצרות לחופשות חלומיות באיים המלדיביים, באלי או מקומות תיירותיים אחרים הנמצאים במרחק טיסה קצר יחסית. זאת ועוד - גם דובאי עצמה מספקת לא מעט אטרקציות - מטיולים ועד למרכזי קניות שאין להם תחרות בכל העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלמה עמר, מנכ"ל Allsrars-It. מרינה ספיבאק,
שלמה (סולומון) עמר, מנכ"ל AllSTARSIT בית תוכנה ישראלי בעל התמחות בתחום שירותי פיתוח תוכנה ומיקור חוץ/מרינה ספיבאק

תכנון מס שייאפשר להפוך את הברוטו לנטו

לתור ולטייל באמירויות ובסביבתן הוא כאמור יתרון אחד בלבד, והוא יתרון שמתווסף ליתרונות משמעותיים יותר בהחלטה של צעירים בתחום ההייטק לעבור למספר שנים לדובאי. אך נדמה שהיתרון המשמעותי, שמשחק תפקיד מרכזי בשלב הגיוס, הוא תכנון מס עדיף.

"אם ניקח לדוגמא, משכורת ממוצעת של מתכנת בישראל שעומדת כיום על כ-40,000 שקל, לאחר הפחתת מס והפרשות לסוציאליות יקבל העובד שכר נטו ממוצע של כ-23,000 שקל בלב. המעסיק ישלם בנוסף עלויות מעסיק ויגיע לעלות העסקה כוללת של למעלה מ-50,000 שקל.

חברת הייטק ישראלית, מוכרת יציבה וותיקה ככל שתהיה, מתקשה לגייס טאלנטים אפילו בשכר שכזה בשל התחרות בענף. אך כשאותה חברה מציעה לאותו עובד את אותה המשכורת רק הפעם בדובאי, המס המקומי על השכר יהיה 0% מס, והוא יישאר עם כ- 40,000 שקל נטו בכיס (שמתוכם יוכל להפריש לעצמו הפרשות פנסיוניות אם ירצה כל כך, בנוסף יצטרך לעבור תהליך של קבלת ויזת עבודה ותושבות בדובאי, ולתאם כמובן מול רשויות המס בארץ את עניין התושבות החדשה - אלו תהליכים שאנו מלווים).

בנוסף, החברה שחסכה עלויות מעסיק תוכל להציע לעובד לא 40,0000 אלא 50,000 שקל שכן אין לה הוצאות העסקה, ובכך להיות אפילו עוד יותר אטרקטיבית.

תוסיפו לזה את יוקר המחיה הנוח יותר מאשר בארץ ואת העובדה שהעובד זוכה באפשרות לעבוד בעיר יוצאת דופן באיכות ורמת החיים שהיא מציעה לתושביה, בחברה ישראלית הפועלת בדובאי, בצוות בינלאומי-עם אפשרות לגייס בקלות עובדים מכל רחבי מזרח אירופה ועוד, הסבירות שהוא יענה בחיוב גדולה הרבה יותר.

מבחינת החברה מדובר באותם עלויות אך מבחינת העובד מדובר בשיפור משמעותי לאין שיעור - זהו שובר שיוויון - לקוחות שלנו שכבר הצטרפו נדהמים מהשירות הזה שלנו ומקצב הגיוסים המהיר, הטאלנטים שהצטרפו כבר למרכז הפיתוח הבינלאומי שלנו אומרים שלא מבינים איך לא חשבו על זה קודם " אומר שלמה עמר, מנכ"ל AllSTARSIT בית תוכנה ישראלי בעל התמחות בתחום שירותי פיתוח תוכנה ומיקור חוץ.

משרדי Allsrars-It 3. מרינה ספיבאק,
המטבח לטעמכם? משרדי AllSTARSIT בדובאי/מרינה ספיבאק

צעירים שחושבים היום על העתיד לטווח קרוב ובינוני, למשל על עשר השנים הבאות, מבינים שהדרך להשיג הון התחלתי על מנת לממן בישראל נכס נדל"ן בבעלותם ולאפשר לעצמם נקודת פתיחה טובה בהרבה יותר- היא להתחיל את קריירת ההייטק שלהם דווקא בדובאי.

זה לא רק השכר, כאמור, אלא גם יוקר המחיה. הנה כמה נתונים להמחשה: ליטר דלק בדובאי עולה 2 שקלים לעומת 7.7 שקלים בישראל, רכב שעולה 125,000 שקל בישראל עולה 66,500 שקל בדובאי, שכירות של דירה מרווחת וחדשה בבניין חדש ומפנק (לרוב עם בריכה או בקומפלקס מגורים חדיש, מופרד בכניסה לדיירים בלבד, עם מערך של בריכות, מגרש גולף, מכון כושר, פארק ובתי קפה במתחם ועוד) עולה כ-3,000 עד 3,500 לחודש שכירות, בתל אביב המחירים לשכירות של דירה במרכז העיר בבניין ישן ללא מעלית תהיה למעלה מ-7,000 שקל במקרה הטוב.

במילים אחרות: מי ששבוחר במסלול מקצועי שכזה, יכול להפיק הון התחלתי להמשך החיים בקלות רבה יותר מאשר בישראל.

דובאי. ShutterStock
דובאי: מרכז בינלאומי שמציע שכר גבוה יותר ומחירים שפויים יותר/ShutterStock

השפעה חיובית לטווח הארוך על הכלכלה הישראלית

חברת AllSTARSIT הוקמה בישראל בשנת 2004 והיא חלוצה בתעשיית ההייטק הישראלית ובכל תעשיית ההייטק העולמית בתחום הקמת מרכזי פיתוח, היא חברת השירותים הישראלית הראשונה שפותחת באמירויות-דובאי מרכז פיתוח "מולטינשיונל" המושך לא רק ישראלים אלא גם מחבר בקלות ויעילות טאלנטים ממרכזיה הרבים הפזורים ברחבי העולם ובפרט ממזרח אירופה. משרדי החברה בדובאי ממוקמים בלב מרכז העסקים והפיננסים הבינלאומי.

לדברי החברה היא עתידה לגייס למרכז בדובאי מעל 250 עובדים, למגוון לקוחותיה הישראלים בשנה הקרובה, ועוד כ-500 בשנה שלאחר מכן. העובדים הישראלים והאירופאים יקבלו ליווי מלא של החברה בכל תהליך הרילוקיישן.

החברה פועלת באמירויות כחברת MainLand רשמית בעלת רישיון ייחודי לפעילות בתחום ההייטק ונושאת באישור מיוחד להנפקת ויזות ומתן אשרות שהייה.

אז האם יש כאן בעיה של "בריחת מוחות?

עמר סבור שלהיפך: "המטרה היא לפתח קריירה בינלאומית בתחום ההייטק כעובד ישראלי, לחוות עבודה במסגרת צוותים בינלאומיים בתנאים משופרים ולאחר מספר שנים לחזור עם הון ראשוני לארץ ולתרום להתפתחות התחום באופן מקומי. העולם פוסט-קורונה, ימצם עוד יותר את מרחביו הגיאוגרפיים, שוק התוכנה הפך צפוף עוד יותר וגלובאלי מאי פעם. חידוד, הכשרה והעמקת ניסיון ישראלי בהקמה וניהול צוותים בינלאומיים של מספר שנים, יחזקו עוד יותר את קטר ההייטק הישראלי, ובטווח הרחוק יפרצו עבור ישראל את תקרת הזכוכית ומגבלותיה הטבעיים בתחום כוח אדם מקומי, שכן אוכלוסייתה קטנה יחסית".

גם ברשות לחדשנות מסתכלים על מעבר מסוג זה באור חיובי, כל עוד מדובר במעבר לתקופה קצובה, שכן כאשר יש לחברה ישראלית אפשרות לשכור את שירותיו של איש הייטק ישראלי אך בחו"ל, הדבר ימנע ממנה לבצע מעבר למדינה אחרת. כך שנכון לעכשיו, אם לא ניתן לאייש את המשרות האלה בישראל, העדיפות היא לאייש אותם על ידי עובדים ישראלים, דבר שיטיב עם הכלכלה הישראלית בטווח הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully