וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש גדול ומינוס ענק בבנק: כך נשרוד את הקיץ בלי חור בכיס

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 12:30

תקופת הקיץ רוויה במלכודות עבור הצרכן, הקניונים הממוזגים, עונת הסיילים והחופש הגדול דורשים גם מהצרכן הנבון ביותר להיות ערני. איך נשרוד את החופש הגדול בלי להכפיל את המינוס בבנק? הנה כמה טיפים שיעזרו לעבור את הקיץ בשלום

ילדות אוכלות צמר גפן מתוק בלונה פארק. חופש גדול 2023. ShutterStock
יום בילוי עם ילדים עשוי להסתכם במאות שקלים יותר משציפיתם/ShutterStock

חופש גדול: אם כל המלכודות

חברות גדולות ברחבי העולם משקיעות מיליוני דולרים בשנה על מנת לחקור ולנתח את הפסיכולוגיה העומדת מאחורי בחירותיו המנטליות והריאליות של הצרכן, במטרה לזהות דפוס קבוע שמעודד את הצרכן לפתוח את הארנק, וכמה שיותר הרי זה מבורך.

המציאות השיווקית מייצרת מלכודות רבות שרק מחכות לצרכנים בשעת השין. המלכודות הן לא ספונטניות אלא מחושבות ומדויקות מרמת עונת השנה ומזג האוויר, ועד תכנון החנויות, הנגשה, השקעה בחווית בקנייה ובחירת העיצוב של חלונות הראווה.

עונת הקיץ בצירוף עם החופש הגדול, היא התקופה שמייצרת את אם כל המלכודות. הילדים נמצאים בבית, עולם התעסוקה מוריד הילוך ואז משתלבים הפרמטרים המסוכנים ביותר עבור הצרכן: זמן פנוי, מבצעים ומזג אוויר נפלא.

לפני הצרכנות הדיגיטלית היה ניתן לומר שהמקום הכי בטוח עבור הצרכן הוא הבית, הרי שם הוא ימצא כמה שפחות פיתויים, כיום בעולם הצרכנות בדיגיטל, המשפט פחות מדויק, אבל המהות שלו עדיין נשארה רלוונטית.

ילדים אוכלים עוגה במסיבת יום הולדת. Monkey Business Images, ShutterStock
לא כל בילוי חייב להתסכם בהוצאות/ShutterStock, Monkey Business Images

הצרכן לא עומד בפיתוי

הצורך לצאת לטיולים, לבלות עם המשפחה ולאסוף חוויות בתקופת הקיץ הוא בדיוק המקום בו הצרכן נחשף למלכודות. אם אנחנו נבקר רק בחנות אחת ובה מוצר אחד, כנראה שלא נבזבז הרבה כסף, אך אם נכנס לקניון עם עשרות חנויות, ובכל חנות מאות מוצרים, גם הצרכן הנבון ביותר לא יעמוד איתן אל מול הפיתויים. לכל התמהיל הזה תוסיפו גם בילוי עם הילדים, מה שמכפיל את ההוצאות והדחף.

איך בכל זאת, בתקופה בה המזגן לא מפסיק לפעול, עונת הקייטנות נפתחת, הבריכה והקולנוע הופכים לדבר שבשגרה משפחה יכולה לחסוך כסף ולשמור על מאזן הוצאות והכנסות תקין פחות או יותר, בדגש על היותר? הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך", ריכזה עבורנו טיפים לצרכנות נבונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך". שי קדם,
הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך"/שי קדם

שליטה מלאה על ההוצאות

על פי קניסטר בר-דויד, הצרכנות בנויה על מספר מילות מפתח שעלינו להקפיד עליהן:

תכנון: אחת מהדרכים היעילות ביותר לשלוט על ההוצאות הכלכליות היא תכנון נכון ורצוי מראש. מומלץ לתכנן כיצד יראה כל יום בחופשת הקיץ שלכם. תחילה תבחנו מהו התקציב העומד לראשותכם, לאחר מכן תפתחו לוח שנה, תסמנו באילו ימים אתם נמצאים עם הילדים, באילו ימים הם אצל הסבא והסבתא, ובאילו ימים נמצאים בקייטנה או אצל הדודה והדוד. לאחר מכן תכננו את התקציב בהתאם לכל יום וההוצאות הנדרשות לו. כל יום משותף עם הילדים יוקצה עבור תקציב ובהחלטה משותפת עם הילדים תחליטו מה הוא הבילוי המועדף - בדרך זו תהיה לכם שליטה מלאה על ההוצאות.

תקשורת: חשוב לשתף את הילדים בתכנון, יש להסביר להם את סדר היום, מהארוחות ועד האטרקציה, כמו כן יש לתאם ציפיות, ממתק אחד או הפתעה, ולהקפיד על כך. כאשר הילדים ידעו למה לצפות ההוצאות יהיו בהתאם והרבה כאב ראש והצואות ימנעו מכם ההורים.

חיסכון: כחלק מהתכנון, בדקו את כל האופציות העומדות לרשתכם לחיסכון. אם מדובר בארוחות במסעדה, או תשלום לאטרקציה, שימו לב להנחות המוצעות לכם במועדוני הצרכנות השונים, באתרי הקופונים השונים, ערכו השוואת מחירים באזור בו אתם עתידים לבלות. תכנון מוקדם עשוי להוזיל לכם את העלויות בין 10-30 אחוזים.

לוח שנה יומן. ShutterStock
פתחו יומנים: תכנון מקדים יסייע להכניס את ההוצאות למסגרת/ShutterStock

נצלו את החופש לחינוך פיננסי

טיימינג: בתקופות עומס ישנה עלייה של מחירים לאור הביקוש הרב. אם הנכם יכולים לדחות את הנסיעות והטיולים במספר שבועות אתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים.

פתרונות יצירתיים: מבחינה כלכלית יותר בטוח בבית מחוץ. לא כל בילוי צריך לקרות מחוץ לבית: תכננו ימי כיף עם פעילות משפחתית בתוך הבית: אפייה משותפת, ימי יציריה, ימי ספורט ועוד.

מלימון ללימונדה: המלכודות המרובות לצרכן בקיץ זו הזדמנות שלכם ללמד את הילדים על צריכה נבונה ועל כלכלת משפחה. חינוך פיננסי הוא לא חלק מתוכנית הלימוד במערכת החינוך הישראלית, הוא הבחלט שווה זהב. צרכנות נבונה, תכנון תקציב, ומשמעות הכסף - זהו השיעור הראשון שראוי שתעבירו למשפחה בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully