וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן קנסה את אופטיקה הלפרין ב- 174 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 12:22

הקנס הוטל בגין העסקת עובדים בתפקיד אופטומטריסטים, בעוד שהם אינם מורשים לעסוק באופטומטריה. החברה: מדובר בשני מקרים בלבד שאירעו לפני שנים

אופטיקה הלפרין. אופטיקה הלפרין,
אופטיקה הלפרין, תשלם את הקנס או שערעורה יתקבל?/אופטיקה הלפרין

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ראשון) על כוונתה להטיל קנס בסך 174,190 שקל על אופטיקה הלפרין בע"מ בגין הטעיית הצרכנים באשר לזהות נותן השירות.

חקירה שהרשות ביצעה העלתה כי החברה מעסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים וכך הם מציגים עצמם בפני הצרכנים, בעוד שהם אינם מורשים לעסוק באופטומטריה.

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

יעקב הלפרין במהלך הפגנה למען מוסדות התרבות בישראל מול הקמארי 12 במאי 2020. ראובן קסטרו
יעקב הלפרין. לדברי הרשת מדובר בשני מקרים בלבד - וגם הם אירעו לפני כמה שנים/ראובן קסטרו

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים, מהחקירה עולה כי: החברה מעסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים וכך הם מציגים עצמם בפני הצרכנים, בעוד שהם אינם מורשים לעסוק באופטומטריה.

לדוגמה: באחד מהמקרים שנחקרו נמצא כי צרכנית רכשה על סמך בדיקה של נציג - שהציג עצמו כאופטומטריסט - שלושה זוגות משקפי ראיה בשווי כולל של כ- 12,000 שקל. כעבור זמן מה גילתה הצרכנית כי המשקפיים אינם מתאימים לה, ולכן נתבקשה לעבוד בדיקה נוספת, ושוב נבדקה על ידי נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, ובהמשך הזמינה שוב משקפיים חדשים.

אך גם במקרה זה, המשקפיים לא התאימו למצבה ולכן זומנה לבדיקה שלישית ושוב הוזמנו משקפיים חדשים. נמצא כי, שתיים מתוך שלושת הבדיקות שנעשו לצרכנית, בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים למרות שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה, חרף העובדה כי הציגו עצמם ככאלה וביצעו לצרכנית בדיקות ראייה מתוקף תפקיד זה. המדובר במעשה העלול להטעות צרכן בזהות נותן השירות.

בנוסף, נמצא כי החברה לא ציינה במסגרת הפרסומים מטעמה את המספר המינימלי של זוגות המשקפיים המוצעים במכירה מיוחדת (מבצע) כנדרש לפי החוק. על פי הרשות להגנת הצרכן, מדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, כיוון שהחברה פרסמה את המודעות בצורה נרחבת במספר עיתונים.
כאשר הוטל בעבר על החברה עיצום כספי על ידי הרשות, אך החברה לא הפרה את החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה. לאור זאת בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 193,545 שקל ופחת ל 174,190 שקל).

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "הצגת מצג לצרכנים לפיו עובד בתפקיד אופטומטריסט הוא אכן אופטומטריסט ובעל היתר לעסוק בתחום זה, בעוד שלא כך הם פני הדברים הינה הטעייה בזהות נותן השירות המהווה הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה. הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים אנו רואים בכך הפרה חמורה וממשיכים במאבקנו להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים".

תגובת אופטיקה הלפרין: "טענותיה של הרשות נוגעות לשני מקרים בלבד אשר אירעו לפני שנים. הלפרין תמשיך להעמיד את טובת הצרכן בראש מעייניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully