וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המובטלת נפצעה, ותפוצה במאות אלפי שקלים על אובדן כושר עבודה

10.7.2022 / 17:07

הצעירה נפצעה בדרך השלום בגבעתיים בהיותה מובטלת, וכשחזרה לעבוד שכרה גדל בכ-50 אחוז מעל העבודה הקודמת. ובכל זאת, בית המשפט חייב את חברת הביטוח והעיריה לשלם לה מאות אלפי שקלים

פסיקה יוצאת דופן העניקה לנפגעת שנפלה במדרכה ושברה את ידה סכום של 300 אלף שקל על אובדן השתכרות, וזאת למרות שהייתה מובטלת בזמן הפגיעה, ומצאה כעבור זמן קצר עבודה ברמת השתכרות גבוהה יותר מזו שלפני התאונה.

התובעת, צעירה בת 28, אקדמאית, בוגרת תואר ראשון לכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, הייתה מובטלת במועד התאונה שנגרמה בזמן שצעדה בשעת ערב בדרך השלום בגבעתיים, ולפתע רגלה נלכדה בבור שנפער במדרכה - גומת עץ נטושה שנוצרה עקב רשלנות תחזוקתית של העירייה. כתוצאה מכך נפלה ונחבלה, ונגרמו לה שברים ביד ימין שהצריכו ניתוח.

נעה ליכטנשטיין. יחצ,
"קביעה משמעותית". הנפגעת נעה ליכטנשטיין/יחצ

הצעירה הגישה תביעה באמצעות עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד מעיין כזם ממשרד חרל"פ ושות' כנגד אילון חברה לביטוח ועיריית גבעתיים, וטענה כי במסגרת עבודתה הקודמת כמגייסת כח אדם נדרשה להקלדה מרובה ושימוש אינטנסיבי בגפיים העליונות, וכעת נפגעה יכולתה המקצועית. וזאת על אף היותה מובטלת בזמן התאונה וחרף העובדה שחזרה לשוק העבודה כ-8 חודשים לאחר התאונה כמגייסת כח אדם בחברת היי טק, ושכרה אף עלה.

חברת הביטוח טענה מנגד כי ממוצע שכרה טרם התאונה עמד על 9,800 שקל, ואילו עם שובה למעגל העבודה הגיע לכדי 13,500 שקל ולכן עליית שכרה מהווה עילה לדחיית התביעה, בנוסף לאחוזי הנכות הנמוכים שנפסקו לה על ידי מומחה בית המשפט, שקבע נכות אורתופדית בשיעור 10% ו-5% נוספים בגין צלקת ניתוחית אשר אינם משקפים נכות פונקציונאלית.

שופטת בית משפט השלום בבת ים, שרי סנדר מוקבר, קיבלה את מרבית טענות התובעת ופסקה פיצוי על סך 300 אלף שקל בגין הפסדי השתכרות וזכויות פנסיה, הוצאות רפואיות וכאב וסבל, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים.

עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד מעין כזם: "מדובר בקביעה משמעותית, המחשבת את יכולת ההשתכרות וההתפתחות המקצועית העתידית של נפגע, גם אם היה מובטל בזמן הפגיעה, ואף אם חזר לשוק העבודה והצליח להשתכר ברמה גבוהה יותר. בית המשפט קיבל את טענתנו כי בשל הפגיעה, גם אם לא הייתה חמורה, עדיין נאלצה לדחות את החיפושים אחר עבודה ולתעל כוחותיה להליך שיקומי. עובדה שיש להתחשב בה בהקשר לקביעת רף הפיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully