וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שכר חדש בקופת חולים לאומית: שכר המינימום: 6,500 שקל

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:45

עוד כולל ההסכם: שדרוגים לסקטורים השונים בקופה וביניהם סקטור המינהל - שעובדיו יזכו לתוספת מיידית של 750 שקלים, צמצום שעות עבודה שבועיות ושיפור שכר הפיזיותרפיסטים

מימין: גבי מטרסו יו"ר ועד עובדי לאומית, יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית וחיים פרננדס מנכ"ל לאומית שירותי בריאות. יח"צ לאומית שירותי בריאות,
מימין: גבי מטרסו יו"ר ועד עובדי לאומית, יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית וחיים פרננדס מנכ"ל לאומית שירותי בריאות/יח"צ לאומית שירותי בריאות

ארגון עובדי לאומית, ההסתדרות הלאומית והנהלת לאומית שירותי בריאות חתמו על הסכם קיבוצי חדש לעובדי קופת החולים. כיום שכר המינימום בקופה עומד על 5,750 ש"ח ועד 1.1.24 יעמוד על 6,500 שקלים. כזכור, הסכם השכר הקודם היה הראשון במדינה שקבע שכר מינימום של 5,000 שקלים.

ההסכם נחתם במעמד יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, חיים פרננדס מנכ"ל לאומית שירותי בריאות, גבי מטרסו יו"ר ארגון עובדי לאומית ואפי מלכין, המשנה לממונה על השכר במשרד האוצר,אשר נתן את אישורו העקרוני להסכם.

ההסכם החדש שהובילו גבי מטרסו, יו"ר ועד העובדים ומר גיל וינשטיין, משנה למנכ"ל לאומית וראש חטיבת משאבים כולל שדרוגים לסקטורים השונים בקופה וביניהם סקטור המינהל שיזכו לתוספת מיידית של 750 שקלים, צמצום שעות עבודה שבועיות ושיפור שכר הפיזיותרפיסטים.

משמעות ההסכם היא ששכר המינימום בלאומית שירותי בריאות יהיה גבוה ב-20 אחוזים משכר המינימום במשק. גולת כותרת נוספת בהסכם היא הסיכום בו הנהלת לאומית נאותה להעניק תקציב נוסף לטובת פעילויות הרווחה לעובדים בשנים 2023 ו-2024.

חיים פרננדס, מנכ"ל קופת חולים לאומית. דוברות לאומית, אתר רשמי
חיים פרננדס, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות/אתר רשמי, דוברות לאומית

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "שוב אנו חותמים על הסכם שיהפוך כמודל לחיקוי לשאר הסכמי השכר במשק. שכר מינימום של 6,500 שקלים. כבר ב-2010 הפך ההסכם הקיבוצי כפורץ דרך בשעה שלאומית שרותי בריאות נענו לבקשת ההסתדרות הלאומית למהלך להעלאת שכר המינימום באופן משמעותי. כך גם היום נענו ליוזמה להעלאת השכר ל-6,500 שקלים לפחות. אני מאמין כי המהלך המשותף ישמש הזדמנות לארגונים נוספים במשק הישראלי להעלות את רף שכר המינימום ל-6,500 שקלים לפחות".

גיל וינשטיין, משנה למנכ"ל לאומית וראש חטיבת משאבים בלאומית, הדגיש כי "הנהלת לאומית מעריכה ומוקירה את עובדיה שנתנו ונותנים כתף בשנתיים וחצי האחרונות בתחום הקורונה לטובת לקוחות לאומית, וכי ההנהלה שמחה שלאחר משא ומתן אינטנסיבי הגענו להסכמות עם ארגון העובדים לשיפור תנאי העסקתם והרחבת תקצוב רווחת העובדים בסקטורים השונים".

גבי מטרסו יו"ר ועד העובדים: "לאחר מו"מ הצלחנו להגיע לסיכום עם הנהלת לאומית שירותי בריאות לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם של עובדי סקטור המינהל, כאשר שבוע העבודה קוצר ל-40 שעות והועלה שכר העבודה. כמו כן דאגנו לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים בסקטור הפיזיותרפיה ואני מאמין שאנו יוצאים היום עם בשורה משמעותית לעובדים בסקטורים הללו. נמשיך לעבוד ולקדם את כלל הסקטורים בלאומית בהסכמים הבאים שייחתמו. אני רוצה להודות לכל השותפים שלי בדרך - להנהלת ההסתדרות הלאומית בראשותם של מר יואב שמחי ומר ששי שדה, להנהלת לאומית שירותי בריאות בראשותם של מר חיים פרננדס ומר גיל וינשטיין וכל חברי מליאת ארגון העובדים".

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, שליווה את המו"מ מטעם ההסתדרות הלאומית: "מבקש לברך את הצדדים על חתימת ההסכם, במיוחד בשנים של הקפאת שכר במגזר הציבורי. זהו הסכם היסטורי אשר מתקן עוולות של שנים ומסדיר את תנאי השכר והרווחה לעובדי הקופה לשנים הקרובות. ההסכם מגיע בזמן ומביע הוקרה לעובדי הקופה עבור המאמצים הרבים שהשקיעו בתקופת הקורונה. אני מודה להנהלה ולוועד העובדים על האומץ והנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully