וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף שקל פיצוי למנכ"ל נמל אשדוד שהתפטר. מגיע או לא מגיע?

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 12:40

דרישתו של שיקו זאנה, לשעבר מנכ"ל נמל אשדוד, שופכת אור על מקרים נוספים של תשלום פיצויים מוגדלים לבכירים בחברות הממשלתיות. מגיע או לא? תלוי את מי שואלים: הנהלת הנמל בטוחה שלא, אבל זאנה מתעקש על כך שהנמל בראשותו הגיע להישגים מצוינים

משה שיקו זאנה 2 מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
שיקו זאנה, לשעבר מנכ"ל נמל אשדוד. "הנמל הציג שורת רווח שלא נרשמה בו מעולם"/אבישג שאר ישוב

שיקו זאנה, המנכ"ל המתפטר של נמל אשדוד, דורש תשלום של פיצויי פיטורים כפולים מדירקטוריון החברה, עבור כהונה בת שנתיים ושלושה חודשים שבהם ניהל את הנמל. סך הפיצויים שנצברו לטובתו בקופה האישית עומדים על 96,832 שקלים, עליהם הוא דורש תוספת של 108,330 שקלים נוספים, סך הכל פיצוי של 205,162 שקלים.

דרישת הפיצוי הכפול של זאנה מרגיזה רבים בהנהלת הנמל, על רקע אי שביעות הרצון מתפקודו, שעוררה מתח בינו לבין הדירקטוריון, שבשנה האחרונה התעצם והביא להתפטרותו. זאנה יצא בהאשמות נגד הדירקטוריון והעומדת בראשו, אורנה האוזמן בכור, על כך שאינו מכין את הנמל לתחרות ולקיצור התור התפעולי, ושתהליכי קבלת ההחלטות שלו מושפעים מאינטרסים לא ענייניים וצרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל שהביא לעזיבת סמנכ"לים.

נמל אשדוד. ShutterStock
נמל אשדוד. דרך דרישת הפיצוי של זאנה, מתבר נוהל הפיצוי המוגדל בחברות הממשלתיות/ShutterStock

"הדרישה של זאנה לפיצויים כפולים היא בדיחה", אומר גורם בכיר בנמל, "וראוי היה שלא תעלה בכלל. ב- 26 במאי דירקטוריון החברה קיבל החלטה על בחינת סיום העסקתו בגלל שלא היה מרוצה מתפקודו ולא להפך. לכן אין להעלות על הדעת לדרוש בעבור כהונה רצופת כשלים עוד פיצוי של 108,000 שקלים מכספי הציבור. מה גם שעם כניסתו לתפקיד אמר שהוא לא הגיע לתפקיד בגלל השכר, אלא מתוך אתגר ופטריוטיות. פטריוטיות כל כך עמוקה, שלא מנעה ממנו להגיש מועמדות למנכ"לות חברת חשמל, בשיאו של המשבר בנמל, מבלי ליידע את הדירקטוריון בדבר.

"זאנה השאיר אחריו אדמה חרוכה, כשלים תחזוקתיים חמורים בציוד ובמנופים, מתן שירות גרוע ללקוחות הנמל, תקלות חוזרות ונשנות שגורמות לפקקים בתוך הנמל - בנוסף לאלו שמחוץ לשעריו, ויחסי אנוש לא תקינים שהביאו שורה של סמנכ"לים לפרוש מתפקידם. הניסיון הנואל שלו להטיל זאת על הדירקטוריון מגוחך.

"ימים ספורים לפני עזיבתו, התקיימה ישיבה שבה אחד המנהלים אמר דבר המנוגד לדעתו של זאנה וזה התנפל עליו בצעקות. המנהל התמוטט ופונה לטיפול בבית החולים. המנכ"ל שהתפטר סירב לקבל את מרות הדירקטוריון והחלטותיו, ולא יכול היה לסבול את העובדה שבראשו עומדת אישה מוכשרת שאי אפשר לסובב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה שיקו זאנה, מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
זאנה: "הטענות המובאות לא נכונות ולא מבוססות"/אבישג שאר ישוב

פיצוי כפול, לא דבר נדיר בחברות הממשלתיות

לבקשת כפל הפיצוי הוסיף זאנה רשימה של שורת בעלי תפקידים שקיבלו עם פרישתם פיצוי כפול, ואת הסכום המדויק ששולם להם, מה ששופך אור על הקלות שבה ניתנים פיצויים מוגדלים לבכירים בחברות ממשלתיות.

מנכ"ל הנמל לשעבר, שוקי סגיס, שכיהן תשע שנים וסיים את העסקתו בשנת 2014, זכה בכפל פיצוי של 397,161 שקלים. יצחק בלומנטל, שהיה מנכ"ל נמל אשדוד 11 שנים, יצא עם פיצוי נוסף על זה שנקבע לו, בסך 959,298 שקלים - כשסיים את תפקידו בשנת 2019. סמנכ"ל הכספים, אייל רוזנבאום, קיבל עוד 671,074 שקלים על 11 שנות עבודה. סמנכ"ל התפעול, יצחק כהן, קיבל עוד 263,702 שקלים כפיצי כפול, על שבע שנות עבודה.

יש לציין שזאנה יהיה זכאי בנוסף גם למענק תגמול ותמרוץ עובדים בכירים בין 2020 ל - 2022 (ככל שתהיה החלטה לתת אותו), מענק שמוערך במקרה של זאנה, בחמש משכורות שנתיות כפול שנתיים, כלומר - יכול להגיע לחצי מיליון שקלים בקירוב.

שיקו זאנה מסר בתגובה: "כפי שכבר שפורסם בכלי התקשורת, הנמל שבר כמעט את כל שיאי הפריקה והטעינה בשנת 2021 והציג שורת רווח שלא נרשמה בו מעולם. יתרה מזאת גם ברבעון הראשון של שנת 2022 הנמל בהנהלתי המשיך לשבור את שיאי הפריקה במטען הכללי עם עליה בכמות המטען בחלק מהסגמנטים, ושוב שברנו את שיאי ההכנסות ברבעון זה, בהשוואה לרבעון מקביל בשנה הקודמת. לגבי הכשירות היא עומדת על כ- 90% ברוב הציוד הנייד והנייח. הייתה ירידה לתקופה קצרה בזמן שהדירקטוריון לא היה מוכן לאשר הסכם רפורמה לבתי מלאכה.

לגבי תאונות עבודה אנחנו נמצאים השנה, עם אחוז התאונות הנמוך ביותר אי פעם בנמל ביחס ל-100 אלף שעות עבודה. הטענות המובאות לא נכונות ולא מבוססות. לצערי גם טענות אחרות שלכם בעבר התבררו כלא נכונות כדוגמת הטענות לעזיבת סמנכ"לים והיחס למנהלים, שלא רק היו לא נכונות , הן שקריות נקודה, והופרכו במספר כתבות שבוצעו על ידי עיתונאים רציניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully