וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים עיצבו, האריזות בקרוב יגיעו למדפים

11.7.2022 / 13:01

שיתוף פעולה בין סטודנטים מתילתן, המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית עם סטודנטים מהאקדמית תל חי, הוביל לפיתוח מוצרי מזון ואריזות תואמות למוצר מזון חדש מעולמות הפודטק

תחום הפודטק הוא אחד מהתחומים הטכנולוגיים החדשנים ביותר בתעשיית המזון, שמטרתו לפתח מזונות אשר נותנים פתרונות לתזונה נכונה יותר לאלו הסובלים מבעיות רפואיות, רגישויות שונות ובנוסף לטובת ניצול פחת בתעשיית המזון ולערכים גלובליים לשמירה על כדור הארץ.

יתרה מזאת, התחום נוגע גם בגידולים החקלאיים ובוחן את חיי המדף של המזון. כיום, ניתן לראות אפקט משמעותי לפיתוח מזונות חדשים בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות וחשיבה אקולוגית כאשר חברות מזון גדולות השוות מיליארדי דולרים משקיעות את מיטב כספן בתחום.

ענף הפודטק הישראלי בחר גם הוא להשתתף בחגיגה ובמשך שנה שלמה, סטודנטים מהאקדמית תל חי התמודדו עם פיתוח מוצר מזון, כאשר לאחריו נתבקשו להעביר בריף מסודר ל-12 צוותי סטודנטים בשנים ב' ו-ג' לעיצוב גרפי מתילתן, המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית, על מנת שיהיו אחראים על הצד המיתוגי. גולת הכותרת של הפרויקט המשותף הייתה לפתח ולעצב אריזת מוצר והפיכתו מרעיון על בלוק השרטוטים למוצר מדף.

פרויקט סטודנטים בתילתן. יחצ,
כן ירבו. פרויקט עיצוב האריזות של הסטודנטים בתילתן/יחצ

הסטודנטים של תילתן נדרשו לתת לאתגר שעמד בפניהם פתרון עיצובי, תדמיתי ושימושי מתוך שיקולים מקצועיים של המפתח מתל חי, תוך התחשבות בפרמטרים רבים, ביניהם: הגדרת המוצר ומתן שם, ייחודיות הפיתוח והערך המוסף של המוצר עצמו, איתור וזיהוי המתחרים שנמצאים כיום "על המדף", ערכים תזונתיים, מרכיבים, מבנה האריזה ועוד.

הפיתוחים הטכנולוגים בתחום המזון מתרבים, העולם שלנו משתנה ומשתכלל ואנו הולכים להרגיש זאת בכל תחומי החיים, על כן, חשוב שנדע להשתנות ביחד איתו. חלק ניכר מהשינויים מתרחשים כאן בבית שלנו ורק לאחרונה מכללת תל חי אירחה בכנס את בכירי תעשיית המזון הישראלית שהגיעו לראות את פיתוחי המזון החדשים שהם כבר לבושים באריזות המעוצבות של הסטודנטים מתילתן.

מלי אלון מנהלת בית הספר לעיצוב גרפי בתילתן מסרה: "עם התפתחות תחום הפודטק בישראל וצמיחתו המואצת, אנו עתידים להיחשף בשנים הקרובות ליותר ויותר פיתוחים של ענקיות טכנולוגיית המזון. נוכל להרגיש זאת כמעט בכל ורטיקל הקשור לחלב ומוצריו, אך לא רק. אנו נראה למשל יותר ויותר יוגורטים ומוצרי חלב נוספים מתורבתים, בעלי מרקם וטעם הדומים לאלה העשויים מחלב, תוך מטרה להפחית את השימוש בחלב מן החי ולהפיק חלב ממוצרים טבעיים ובריאים, תוך כדי שמירה על כלל הערכים התזונתיים המגיעים ממוצרי החלב. גם בגזרת הסוכר ישנה בשורה חשובה ובעתיד הלא רחוק האוכל שלנו יהיה מופחת סוכר כאשר הממתיק שיחליף אותו יופק ממקורות מן הטבע, דבר אשר ימנע השמנת יתר ובעיות בריאות שונות."

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully