וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו הפסיק את הזרם? ניצחון זמני לבעל מינימרקט על חברת החשמל

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 11:08

בית המשפט השלום בת"א החליט כי על חברת החשמל לחדש את אספקת החשמל למינימרקט, שנותק עקב דרישת חוב של 163 אלף שקל. בעל המרכול טוען שמדובר בחבלה למונה שנעשתה קודם שהיה בעלי הנכס. הצדדים ייפגשו שוב בבית המשפט

אורט חשמל. ShutterStock
עד לדיון והחלטה סופית בתיק, חברת החשמל חייבת לחדש את האספקה למינימרקט/ShutterStock

מה קורה לאדם שנופל בין הכיסאות הבירוקרטים וחברת החשמל טוענת כי עליו לשלם חוב, שלטענתו כלל לא שייך לו, בגובה של כ-163 אלף שקל?

הנה סיפור משונה על בירוקרטיה, חוב גדול לחברת החשמל, ניתוק זרם החשמל וכמובן סכסוך שמתנהל בבית המשפט.

הסיפור התחיל בשנת 2017 עם פנייה של חברת החשמל לבעל מינימרקט ברחוב צרעה בת"א, לפיה בעל המינימרקט חייב בתשלום של 163 אלף שקל לחברת החשמל. הטענה של החברה הייתה כי מישהו חיבל במונה החשמל ומשכך מדידת צריכת החשמל הייתה לא אמינה.

אל מול טענה זו טען בעל המינימרקט כי החבלה במונה נעשתה בזמן שהוא לא היה בעלי הכנס.
מכאן הסיפור הסתבך, עד שלפני כחודש חברת החשמל ניתקה את המינימרקט מחשמל.

בשיחה עם וואלה! אומר בעל המינימרקט, שביקש להישאר בעילום שם, כי ניתוק החשמל נעשה ללא תיאום מראש אתו וכי מדובר בעובדה שהסבה לו נזק גדול, שכן המינימרקט לא יכול לתפקד ללא זרם חשמל. עוד אמר כי הוא מעולם לא חיבל בשעון וכי הוא מתכחש לחוב הנטען - ואם ברצונה של חברת החשמל להגיע לחקר האמת - שתפנה למשטרה ושתגיש תביעה כנגדו לבית המשפט בגין החוב האמור.

יש לציין כי באחד המכתבים שנשלח מאת חברת החשמל אל בעל המינימרקט נכתב כי הם אינם מוציאים מכלל אפשרות שהחבלה במונה נעשתה לפני שבעל המינימרקט נכנס להיות בעלי השטח שעליו חוב החשמל האמור.

מנגד, בחברת החשמל טענו בתשובה לוואלה! כי הלקוח קיבל מהם מספר פניות בנושא בטרם הוא נותק מהחשמל.

הסכסוך בין בעל המינימרקט לבין חברת החשמל זכה להכרעה זמנית בבית המשפט השלום, שקבע כי נכון לעכשיו החשמל יחובר בחזרה, אך שני הצדדים יאלצו להיפגש שוב בבית המשפט על מנת לקבוע מה יעלה בגורל החוב.

קו מתח גבוה של חשמל על רקע השקיעה. ShutterStock
המחלוקת המשפטית תוכרע בעתיד, בינתיים חודש החשמל/ShutterStock

עו"ד רענן מרום שמייצג את בעל המינימרקט: "מרשי הוא בעל עסק רציני, שמשלם את חשבונות החשמל במועדם וכסדרם, מה שלא מנע מחברת החשמל להתעורר בוקר בהיר ולטעון כי הוא צבר חוב גדול, אותו הוא מכחיש.

זה הודיע לה לא אחת כי במידה והיא איתנה בדעתה, עומדת לרשותה האפשרות להגיש כנגדו תביעה, אולם במקום להתמודד עם טענותינו בבית המשפט, היא בחרה לנתק בצורה אלימה את אספקת החשמל לכל בית העסק, ולא רק את המונה נשוא המחלוקת, תוך הפעלת לחץ בלתי מידתי לתשלום חוב מוכחש.

להערכתי, בחירתה לפעול באופן בריוני אינה מקרית : היא מודעת לעובדה שתביעתה תידחה בהעדר אפשרות להוכיח את החוב ומחמת התיישנות. ולראייה, בית המשפט צידד בעמדתנו, העמידה במקומה והורה לה על חידוש אספקת החשמל לבית העסק"



תגובת חברת החשמל:

"בדצמבר 2017 בביקורת שנערכה בעסק התגלתה חבלה במונה החשמל אשר משמעותה רישום חלקי של צריכת החשמל בפועל. אי לכך נערך ללקוח תחשיב בגין הצריכה שלא נרשמה במונה והוא קיבל חשבון לתשלום בסך של למעלה מ 150000 שקל אותו נידרש לשלם. מאז הלקוח קיבל אינספור פניות בדרישה להגיע להסדר חוב, כולל התראות על ניתוקים.

בשלש השנים האחרונות, מתוך התחשבות בעסקים על רקע הקורונה חברת החשמל נמנעה מהפעלת אמצעי גבייה אקטיביים. מאחר והלקוח התעלם מהפניות החוזרות ונשנות, על מנת לגבות את החוב, החברה ביצעה בשבוע שעבר ניתוק אספקה לעסק.

הלקוח פתח בהליכים משפטיים וטענותיו יתבררו במסגרת הדיון המשפטי. הלקוח חובר בהתאם לצו מבית המשפט. מדובר בסעד זמני שלאחריו הוא מחויב בהגשת תביעה לצורך בירור טענותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עו"ד רענן מרום. ירון גרזון,
עו"ד רענן מרום, מייצג את בעל המינימרקט/ירון גרזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully