וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ישראל מכשירה להייטק חיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה

12.7.2022 / 14:50

המסלול הייחודי נמשך כארבעה חודשים, מותאם במיוחד עבור המשתתפים ומספק להם את כל התנאים על מנת שיוכלו להשתלב בשוק ההייטק. את הקורס מלוות קופת חולים מאוחדת, שמעניקה תמיכה של עובדים סוציאליים

מיקרוסופט ישראל בשיתוף עם מכללת סלע, קופת חולים מאוחדת ועמותת נט"ל, השיקו לראשונה מסלול הכשרה טכנולוגי ייחודי (Azure Technical Support Engineer) המיועד לחיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה בעקבות שירותם הצבאי. המסלול הייחודי נמשך כארבעה חודשים, מותאם במיוחד עבור המשתתפים ומספק להם את כל התנאים על מנת שיוכלו להשתלב בשוק ההייטק. את הקורס מלוות קופת חולים מאוחדת, שמעניקה תמיכה של עובדים סוציאליים לכל אורכה של תקופת ההכשרה, ועמותת נט"ל שמספקת הדרכה מקצועית בנושא טראומה ואימון תעסוקתי למשתתפים.

המסלול הנוכחי נחתם בטקס חגיגי בהשתתפות כל החניכים בריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב וחולקו תעודות לכל הבוגרים לפני השתלבותם בשוק ההייטק המקומי.

מטרת התוכנית הייתה לאפשר לאותם חיילים שהשתחררו לאחרונה וגם לחיילים וותיקים יותר המתמודדים עם פוסט טראומה, להשתלב בשוק ההייטק ולפתח קריירה טכנולוגית בתחום הכי חם בישראל, אך בו בעת ללמוד בקצב ובדרך הנכונה ביותר עבורם. כל הקורסים הותאמו למצב הייחודי של המשתתפים, הכל במטרה לסייע להם להשתלב בהצלחה בשוק ההייטק המקומי. הקורס הינו ללא עלות.

במסגרת הקורס למדו המשתתפים קורסי ליבה בתחום הענן ואבטחת המידע (365+ AZURE) כשהלימודים כללו הקניית ידע תיאורטי ותרגול מעשי דרך פרויקטים. לאחר סיום הלימודים יזכו המשתתפים לסיוע ותמיכה בהשמה מקצועית לתפקידים טכנולוגיים כגון Cloud technical support או NOC technician (Network operation center).

בנוסף למסלול זה, מיקרוסופט ישראל בשיתוף מכללת סלע יצאה לראשונה עם תוכנית לימודים ייעודית לכאלה המעוניינים להיכנס לתחום הסייבר סקיורטי (אבטחת סייבר) ופתחה 5 מחזורים לתוכנית הכשרת מנהלי אבטחת מידע לסביבת הענן. במסגרת הקורס המשתתפים רכשו ידע ומיומנויות הדרושים ליישום אבטחה, בקרה ושמירה על עמדת האבטחה של הארגון, לזהות ולתקן פרצות אבטחה ועוד. במהלך הקורס נעשה שילוב של תרגול מעשי במיקרוסופט MTC CYBER CENTER.

עבודה על מחשב. ShutterStock
אין סיבה שהלומי קרב לא יוכלו לעבוד בהייטק/ShutterStock

ניר אלפנדרי, סמנכ"ל מיקרוסופט ישראל לדאטה סנטר וענן: מדובר בפרויקט חשוב, הנוגע בליבה של החברה הישראלית - החיילים שלנו. מיקרוסופט ישראל רואה ערך עליון בסיוע לחיילים קרביים משוחררים, ובמיוחד לכאלה המתמודדים עם פוסט טראומה, לעשות את המעבר החלק והנכון עבורם ולהשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית. ללוחמים יש סט ערכים ויכולות אדיר, אותם הם יכולים לתרום לכל חברה שתזכה בשירותם".

הילה היבש, סמנכ"לית ייעוץ משפטי, קשרי ממשל ואחריות חברתית במיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט ישראל, בשיתוף מכללת סלע, קופת חולים מאוחדת ועמותת נט"ל, שמחים לעזור לחיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה להשתלב בשוק ההייטק המקומי. הקורס מותאם במיוחד עבורם והם יכולים ליהנות ממנו ללא עלות בדרך שכוללת תמיכה סוציאלית, סיוע תעסוקתי ושיעורים מותאמים. אנו עושים את מירב המאמצים על מנת שכל המשתתפים יצאו מכאן לדרך חדשה".

סיגל גרוסי, סמנכ"לית בסלע ומנהלת מכללת סלע: "אנו נרגשים מאוד בסלע ללוות את האוכלוסיה המיוחדת הזו, לחבק ולעטוף מקצועית כל תלמיד ותלמיד בקורס. סלע, כבית תוכנה, גם תסייע לאחר הקורס בחיבור הבוגרים לארגונים מתאימים ואף תלווה את התלמידים בהכנה לראיונות. כל אחד מהמשתתפים הוא עולם ומלואו - זו זכות ללמד אותם וזכות לקדם מקצועית את אותם משתתפים. אין ספק שיש כאן חיבור מנצח בין השותפים השונים בתוכנית - מקצועית ורגשית, מה שלבטח יתרום להצלחה רבה"

דרור דין, סמנכ"ל משאבי אנוש במאוחדת, "לעובדים הסוציאליים המסורים של מאוחדת יש ניסיון רב בליווי של אוכלוסיות שמתמודדות עם פוסט טראומה, ואנחנו גאים במיוחד להירתם לפרויקט זה, שהוא בעל חשיבות לאומית רבה ויעניק הזדמנות אמיתית לחיילים ששילמו מחיר נפשי כבד. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם, וכקופה שחרטה על דגלה את המעורבות בקהילה, אנחנו גאים לחבור לשותפים שלנו לדרך, שהשקיעו מחשבה ומאמצים רבים לבניה והוצאה לפועל של התכנית הייחודית הזו".

אפרת שפרוט, מנכ"לית נט"ל: "אנו מברכים על ההחלטה של מיקרוסופט להכשיר מתמודדים עם פוסט טראומה על רקע שירותם הצבאי. האתגרים התעסוקתיים של אותם מתמודדים הינם ברובם שקופים לחברה הישראלית. נט"ל המתמחה בטיפול בטראומה על רקע מלחמה וטרור, פיתחה בשנה האחרונה מודל חדשני לליווי תעסוקתי ממוקד טראומה ואנו גאים לשלב אותו במערך הליווי המקצועי של קופת חולים מאוחדת למשתתפים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully