וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות, אבל מתייקר: המחירים ברשתות המזון החרדיות עלו ב-4%

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 10:43

אין דרך לעקוף את ההתייקרות: עלייה של 4% נרשמה בשנה האחרונה במחירי המוצרים ברשתות השיווק החרדיות. בעוד שרבים מאיתנו מנסים לחסוך עלויות ופונים לרשתות השיווק המגזריות, שנחשבות לזולות, בדיקת המועצה לצרכנות מעלה כי גם ברשתות השיווק החרדיות סל המחירים עלה

סופרמרקט, וואלה לא פראיירים. דורון שיינר, ShutterStock
ניזוקו פחות מהציבור הרחב, אבל גם עגלת הקניות החרדית התייקרה ב-4% בשנה האחרונה/ShutterStock, דורון שיינר

עלייה של 1.5% מתחילת 2022

יוקר המחיה וגל התייקרות המחירים משפיע על הכיס של כולנו, אך בזמן שסל המחירים עולה ברשתות השיווק, יש צרכנים שמנסים 'לעקוף' את 'הבעיה' ולרכוש מוצרים במחירים זולים יותר ברשתות החרדיות.

אלא שבדיקות המועצה לצרכנות מעלה כי גם ברשתות החרדיות יש עלייה ממוצעת של כ- 4% במחיר כל המוצרים זאת בהשוואה לשנה שעברה. כמו כן נרשמה עלייה של כ1.5% מתחילת השנה.

במועצה בדקו את הרשתות החרדיות באמצעות בדיקת סל של 102 מוצרים (המוצרים נבחרו מתוך הנפוצים והנמכרים ביותר נתוני סטורנקסט ופרייסז) ב-14 הרשתות החרדיות:

שערי רווחה, אושר עד, יש חסד, שפע ברכת השם, מחסני השוק מהדרין, זול ובגדול, יש בשכונה, מעיין 2000, שוק מהדרין, שירה מרקט, בר כל טוב, נתיב החסד, שפע ברכת השם קרוב לבית ורשת גוד מרקט.

מבדיקת המועצה עולה כי הסל הזול ביותר נמצא ברשתות שערי רווחה ואושר עד וכי הסל היקר ביותר ברשת גוד מרקט. ההפרש ביניהם 19% (כ220 שקל).

אילוסטרציה. ShutterStock
יש חילונים רבים שעברו לקנות ברשתות קמעונאיות שמזוהות עם המגזר החרדי, אבל עליית המחירים הגיעה גם לשם/ShutterStock

אותו מוצר- פחות יקר: איפה משתלם לרכוש מוצרים בודדים?

בנוסף, במועצה בדקו את הפרשי המחירים לאותו מוצר, והמסקנה שעולה היא כי מבין ה-14 הרשתות החרדיות יכולים להגיע עד ל-16 שקל.

כך למשל, חיתולים פרידום דריי 12-22 קילו שלב 5 האגיס 36 יחידות- נמכרים ב 45 שקל ברשתות גוד מרקט ושפע ברכת השם קרוב לבית, לעומת 28 שקל ברשת שערי רווחה, מדובר ב-16 שקל הפרש (59%).

מרכך כביסה מרוכז כחול בדין אקסטרה 960 מ"ל נמכר ב-20 שקל ברשתות גוד מרקט ויש בשכונה, לעומת 11 שקל ברשתות אושר עד, שפע ברכת השם, ושפע ברכת השם קרוב לבית, מדובר ב-9 שקל הפרש (83%).
גבינה בולגרית 16% פיראוס 250 גרם- נמכרת ב 24.9 שקל ברשתות גוד מרקט ושירה מרקט, לעומת 16.9 שקל ברשתות שערי רווחה ושפע ברכת השם, מדובר ב-8 שקל הפרש (48%).

עוגי דגנים עם פצפוצים בטעם שוקולד מופחת סוכר בד"ץ תלמה 500 גרם- נמכר ב-23 שקל ברשת יש בשכונה, לעומת 15 שקל ברשת שפע ברכת השם, מדובר ב-8 שקל הפרש (53%).

פופקורן למיקרוגל עם מלח פרווה בד"ץ הוט פופ 100 גרם נמכר ב-17 שקל ברשת יש בשכונה ורשת גוד מרקט, לעומת 10 שקל ברשת מחסני השוק מהדרין, מדובר ב-7שקל הפרש (71%)

המועצה לצרכנות: "מסתמן כי ברשתות החרדיות נרשמה עליה מתונה יותר במחיר הסל בהשוואה למחירו בשנה שעברה, ובהשוואה לעליות המחיר מתחילת השנה, מהעלייה של 6% שמצאה המועצה לצרכנות בכלל הרשתות. מהבדיקה עולה כי מחיר הסל ברשתות החרדיות זול יותר בהשוואה לחמשת רשתות הדיסקאונט הלא חרדיות שנבדקו*. הרשתות החרדיות זולות יותר ממחסני השוק, שהיא רשת הדיסקאונט הלא חרדית השנייה בסדר המחירים".

המחירים הופקו באמצעות אתר פרייסז והם כוללים מבצעים, למעט מבצעי אשראי. ליווי סטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully