וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת דין מזהירה משימוש בקופה לשירות עצמי: "זה יעלה לכם ביוקר"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 8:52

עורכת דין מזהירה כי שימוש בקופה לשירות עצמי עלולה להפיל עליכם אישומים בגין גניבה - רק כי נמצאו חוסרים בספירת המלאי של החנות. הנה כל הסיבות להימנע מהן (בעיקר כשאתם בחו"ל)

עורכת דין מזהירה משימוש בקופות לשירות עצמי/@carriejernigan

שימוש בקופה לשירות עצמי (בעיקר בחו"ל) עלול להוביל למצב לא נעים בו תואשמו בגניבה, על אף שפעלתם בתמימות מוחלטת, כך לפחות טוענת עורכת הדין והמשפיענית קארי ג'רניגן.

עורכת הדין שלעיתים קרובות חולקת ייעוץ משפטי עם יותר ממיליון העוקבים שלה בטיקטוק, טענה כי חנויות המציעות קופה בשירות עצמי משתמשות בצילומי אבטחה שנועדו להאשים לקוחות חפים מפשע בגניבה.

בסרטון שצבר מעל ל-2 מיליון צפיות היא הזהירה: "בתור עורכת דין פלילית, אני ממליצה לרוב האנשים להתרחק מעמדות התשלום העצמי". היא חילקה את הקונים המואשמים בגניבה ל-3 קבוצות. הקבוצה הראשונה היא זו עם "הכוונה לגנוב". כלומר אנשים שמנסים בכוונה להערים על המערכת ולגנוב, על אף שחיישני המשקל והמצלמות הפכו את הגניבה לקשה יותר.

בקטגוריה השנייה נמצאים "הגונבים בטעות". היא הסבירה: "אלו אנשים שלדעתי באמת שכחו לסרוק פריט" וציינה מקרה שאדם השאיר פריט בתחתית עגלת הקניות בלי לשים לב. על אף שהמעשה נעשה בתמימות, אנשים אלה מתמודדים לעיתים קרובות עם כתבי אישום. היא הוסיפה: "זה קורה מכיוון שהחנויות הגדולות לא מתכוונות לבזבז את זמנן ומשאביהן בניסיון להבין אם עשיתם זאת בכוונה".

הקבוצה השלישית היא האנשים שהיא מכנה "התמימים באמת". אלה אנשים שלא מואשמים בדבר עד שמתבצעת ספירת המלאי בחנות. היא אמרה: "המצוקה מתחילה כשמישהו במחלקת הגנת הנכסים של החנות מתחיל לבצע ספירת מלאי, אולי ימים, שבועות או חודשים מאוחר יותר ורואה שיש חוסר. אז הם יתחילו לעבור על שעות של צילומים כדי לזהות את האדם האחרון שעשה צ'ק אאוט עם הסט של 'לגו מריו' כי יש שניים חסרים או משחק Xbox. ומשום מה, הם יכולים לבוא ולטעון שאתם עשיתם את זה", הסבירה.

הנה ההסבר המלא שלה:

לטענת ג'רניגן, רשתות קמעונות גדולות כמו וולמארט בדרך כלל צריכות להציג מעט מאוד ראיות כדי לקבל כתבי אישום. "אלה האשמות שעלולות להביא למצב של עד שנה בכלא", היא הזהירה. "אתם תצטרכו להוציא אלפי דולרים על עורך דין ואנחנו נצטרך לעבור על קטעי וידאו מטושטשים כדי לנסות לקבוע מה הם כל הדברים שקניתם באותו היום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

והנה הטיפים שלה למי שבכל זאת קונה בקופת שירות עצמי:

ג'רניגן מדברת אמנם על קניות ברשתות גדולות בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט, אבל גם בישראל יש לא מעט מקומות עם קופות בשירות עצמי - ולכן חשוב שתכירו את הבעייתיות שבנושא. היא הפצירה באנשים לשלם בכרטיסי אשראי עבור רכישות גדולות יותר ולשמור תמיד הוכחת רכישה - או פשוט ללכת על הקופות הרגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully