וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום המגזר העסקי: "המדינה לא משאירה לנו ברירה, נעלה מחירים"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 12:41

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "אני קורא לממשלה לנקוט בצעדים אשר יסייעו בריסון מחירי המוצרים והשירותים הניתנים לצרכן, וזאת בדגש על תשומות הייצור. הפתרון כפי שאני רואה אותו, הוא מדיניות המכוונת להפחתת מיסים הנוגעים למחירי הדלק, החשמל והארנונה"

קניות בסופר. ShutterStock
מה הקשר בין מחירי המוצרים בסופרמרקט למחיר החשמל? ובכן, יש קשר הדוק/ShutterStock

לפני יומיים, עם היוודע הכוונה להעלות את מחיר החשמל, הזהרנו כאן בוואלה! כי למהלך זה עלולות להיות השפעות רוחביות על מחירי כלל המוצרים והשירותים במשק, כיוון שהעלייה במחירי הדלק והחשמל מקרינה בדרך כלל על כלל החברות במשק ומגדילה את תשומות הייצור שלהם.

היום מקבלת ההנחה הזאת חיזוק, כאשר יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, מאיים כי העליות החדות בתעריפי החשמל והדלק, שמייקרות מאוד את תשומות הייצור, יתגלגל להעלאות מחירים שיפגעו בכיס של כולנו ויגדילו את יוקר המחייה.

לדברי אמיתי: "העלייה האחרונה במחיר החשמל, שהוא מרכיב משמעותי בעלויות הייצור, כאשר הביקוש לחשמל בתעשייה ובמסחר הוא כ- 20.5 טרה ואט, תגרום לעלייה במחיר לצרכן. צעד מדיניות קריטי נוסף הנדרש מהממשלה לצורך הלחימה ביוקר המחיה - הוא פעם אחת ולתמיד, לאזור אומץ ולטפל בריכוזיות.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. יחצ,
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי/יחצ

אמיתי מוסיף :"לצורך העניין, בואו נבחן את מחירי הדלק - משק ענף התדלוק נשלט כמעט לחלוטין על ידי ארבע חברות בלבד ללא כל תחרות בין התחנות".

על פי הודעת נשיאות המגזר העסקי, בשנת 2021 צרכה מדינת ישראל 2,857,000 מיליון טון בנזין 95, מחיר בנזין 95 בשנת 2021 עמד בממוצע על כ- 6.15 ש"ח, כך שהסכום שהוצא בשנה זו עבור בנזין 95 הוא כ-17.5 מיליון שקלים בממוצע. עתה, עם עליית מחירי הדלק, כשהמחיר עבור ליטר בנזין 95 עומד על 8.08 ש"ח, צפי ההוצאה לשנת 2022 עבור בנזין 95 קרוב ל - 21 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully