וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיתם בדירה בהנחה? הנה סיפור שבגללו אתם צריכים להתחיל לדאוג

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 13:34

עוד מכה לזוכי מחיר למשתכן: המדינה ועיריית חיפה מאשימות אחת את השניה בעיכוב במסירת 5,000 דירות בעיר, כך עולה מחלופת מכתבים בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל. ביחד עם אירועים נוספים שמעכבים את התהליך ברחבי הארץ, נדמה שמי שזכו צריכים להתחיל לדאוג

חוף הים, חיפה. ShutterStock
הכניסה הדרומית לחיפה. בשכונה המדוברת, שעדיין מגרילים בה דירות לזוגות צעירים (נמצאת מדרום לאזור הנראה בתמונה)/ShutterStock

מכה נוספת לזוכי מחיר למשתכן? חילוקי דעות והאשמות בין משרדי הממשלה השונים, רשות מקרקעי ישראל ועיריית חיפה מעכבת את מסירתם שכונת מגורים בת 5,000 דירות במבואות הדרומיים בעיר חיפה. כך עולה מחילופי מכתבים שהגיעו לידי וואלה!, בין מהנדס העיר חיפה, אדריכל אריאל וטרמן, לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

וטרמן, מהנדס העיר חיפה שיגר מכתב בסוף החודש שעבר אל מנכ"לי משרד האוצר התחבורה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י). מהמכתב עולה כי העיכוב שחל בהוצאת פרויקט מחיר למשתכן בעיר חיפה, נבע בשל עיכוב בבניית תשתיות באזור בו הדירות אמורות להיבנות. יש לציין כי מדובר באותו אזור בחיפה בו מוגרלות כעת דירות במסגרת דירה בהנחה בעיר חיפה.

ליתר דיוק מדובר בבניית תשתיות הכוללת סלילת כבישים ותחבורה, מים ביוב וחשמל וכן בניית קו מטרונית בטירת הכרמל וחיבור השכונות במתקן טיהור שפכים (מט"ש) ניר עציון. בשל כך שמדובר בחיבור לתשתיות שחלקם אינן נמצאות תחת תחום השיפוט של עיריית חיפה ומצריכה תיאום בין רשויות שונות, הפרויקט מעוכב.

ממכתבו של מהנדס העיר חיפה עולה כי בעירייה מאשימים את רמ"י ואת משרדי הממשלה השונים באי מסירת לוח זמנים לבניית התשתיות: "לצערנו המדינה (רמ"י, משרדי האוצר והתחבורה, ב"א) לא הצליחה לגבש או להעביר עד מועד זה לוח זמנים מגובה בתקצוב לביצוע יתר התשתיות כפי שסוכם ושנה נוספת אבדה".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בהגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה", במעמד שר המשפטים גדעון סער, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט. סיון שחור, ענבה,, לשכת העיתונות הממשלתית
שרי השיכון והמשפטים משיקים את הגרלת "דירה בהנחה". יש מי שיזכו בדירה שאליה לא ייכנסו לעולם/לשכת העיתונות הממשלתית, סיון שחור, ענבה,

במשרד התחבורה לא השיבו לפניית וואלה בנושא אך במשרד האוצר השיבו כי: "משרד האוצר פעל בשנה האחרונה, יחד עם משרדי ממשלה נוספים, לפתרון החסמים בתכנית המבואות הדרומיים, ובהם נושא מט"ש ניר-עציון ומחלף מת"ם. ועל כן מצופה כעת כי עיריית חיפה תאפשר הוצאת היתרי בנייה".

מנגד, ברשות מקרקעי ישראל מאשימים את עיריית חיפה בעיכוב מסירת הדירות, במכתב שנשלח מטעם הרשות למהנדס העיר חיפה נטען כי "בהסכם הגג להקמת השכונה שנחתם בין רמ"י לעיריית חיפה "נקבע כי עבודות הפיתוח בכלל תכניות המגורים שנכללו בהסכם, לרבות תכנית מבואות דרומיים שלב ב', יבוצעו על ידי עיריית חיפה בהתאם לחוקי העזר של העיר חיפה, בשיטת "גביית אגרות והיטלי פיתוח".

עוד טוענים ברמ"י כי "מאחר והעבודות עצמן צפויות להימשך כשנה וחצי, היה על עיריית חיפה לצאת לביצוע עבודות פיתוח מיד עם ההודעה על הזכייה ליזמים, אך למצער יש לציין כי עיריית חיפה בחרה שלא לבצע את העבודות עד עצם היום הזה, שעה שאנחנו נמצאים 9 חודשים לאחר מועד מסירת 5 המגרשים הראשונים ליזמים, עיריית חיפה עיכבה (שלא בצדק) כל התקדמות בתהליך העבודה מול רמ"י ומול היזמים בנימוקים שונים ומשתנים מעת לעת, הקשורים לביצוע של תשתיות העל".

עוד נטען במכתב של רמ"י כי "ביחס לטענת העירייה בקשר לפתרון הביוב לשכונה המתוכננת (הפתרון המוסכם הינו חיבור למט"ש ניר עציון), הרי שגם במקרה זה נוקטת עיריית חיפה בהליך של "משיכת זמן" והעלאת דרישות שונות ומגוונות בגינן, לכאורה, לא ניתן לבצע את עבודות הפיתוח ולמסור את המגרשים ליזמים".

העיכוב במסירת הדירות בחיפה מהווה מכה נוספת לזוכי מחיר למשתכן: לפני שבוע דיווחנו על החלטתה של חברת "גיא ודורון לוי הנדסה בניה השקעות בע"מ'" לעכב את חתימת החוזים עם זוכי הדירות זאת בשל התיקון לחור המכר שמבטל את ההצמדה אותה הקבלן יכול לגבות בצמוד למדד תשומות הבנייה.

בהקשר הזה יש לציין כי במשרד המשפטים בוחנים את התיקון לחוק, שצפוי שיוגש בעטיו בג"ץ, וכי ישיבה בנושא תיערך בנוכחות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יולס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully