וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל מתייקר בשיא הקיץ: כך תוזילו את חשבון החשמל שלכם

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 13:19

החל מחודש הבא (אוגוסט) יזנקו מחירי החשמל בישראל ב-9.6% וחשבון החשמל יצטרף לרשימת התייקרויות המחירים במשק. את החלטת רשות החשמל יהיה לצרכן הפרטי קצת קשה לשנות, אך כל אחד מאיתנו יכול לנקוט במספר צעדים על מנת לחסוך בחשמל. הנה כמה פעולות פשוטות שכדאי לאמץ

מנהלת חשבונות. ShutterStock
את החלטת רשות החשמל לא תצליחו לשנות - את הרגלי הצריכה שלכם, כן/ShutterStock

עליית מחירי החשמל בשיאו של הקיץ

מחירי החשמל צפויים לעלות כבר בחודש הבא (אוגוסט 2022) בדיוק בשיא עונת הקיץ והחופש הגדול, בזמן שמשפחות רבות שוהות זמן רב בבית וצורכות חשמל בהתאם, עם שימושים גבוהים בהרבה בימי השיגרה הרגילים בשנה.

משפחה ישראלית ממוצעת, מגיעה לסכומים לחשבונות חשמל גבוהים מאד, בייחוד בתקופת הקיץ עקב שימוש תדיר בעיקר במזגנים.

עליית המחירים הצפויה, מובילה את הצרכן הישראלי לחפש אחר פתרונות שיכולים לסייע בצמצום צריכת החשמל לצד חיסכון אנרגטי אז ריכזנו עבורכם מספר פעולות פשוטות שעשויות לסייע בצמצום צריכת החשמל ולחסוך בעלויות:

זוג בודק את חשבון הבנק. ShutterStock
אמצו הרגלי צריכה חסכוניים לפני שתקבלו את חשבון החשמל הבא/ShutterStock

מזגנים

אחד מהמכשירים העיקריים אשר זוללים כמות חשמל גדולה בבית הוא המזגן, המזגן מהווה כ-30% בממוצע מכמות צריכת החשמל הביתית, כאשר צריכת החשמל עולה במיוחד בחודשי הקיץ בהם הוא עובד מרבית שעות היממה.

נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק של חברת תדיראן ריכזה עבורינו טיפים לשימוש מושכל וחסכוני:

עשו שימוש במזגן עם דירוג אנרגטי גבוה - דירוג אנרגטי מגדיר את היעילות של צריכת החשמל במזגן כך שככל שהדירוג האנרגטי של המזגן גבוה יותר כך הטכנולוגיה של המזגן יעילה, חסכונית ומאפשרת שימוש יעיל יותר תוך צריכה נמוכה יותר של חשמל. חפשו מזגנים עם דירוג אנרגטי A, זהו השלב ראשון לחסכון שוטף בחשבון החשמל.

בחרו מזגן עם טכנולוגיית אינוורטר - כיום קיימות בשוק מספר טכנולוגיות מובילות בדגמי המזגנים ואחת מהן היא טכנולוגיית ה-INVERTER, בטכנולוגיה זו המדחס פועל תמיד וכאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לטמפרטורה הרצויה, המדחס משנה תדר למהירות נמוכה יותר. צריכת החשמל במזגן הינה משמעותית בכניסת המדחס לעבודה, לכן פעילות רציפה של המדחס מאפשרת למשתמש לחסוך כמויות גדולות של אנרגיה וחשמל כך שניתן לחסוך עד 40% בתצרוכת החשמל.

כוונו את הטמפרטורה ל-25 מעלות - הטמפרטורה המומלצת לחיסכון מיטבי בתצרוכת החשמל של המזגן היא לא פחות מ-25 מעלות כאשר על מעלה מתחת תעלה את תצרוכת החשמל בכ-5% בממוצע. רמת קור שכזו תעניק אווירה קרירה ונעימה ללא תחושת הקיפאון הנלוות לקירור בטמפרטורה נמוכה יותר.

המומחים של beko ממליצים לבדוק או להחליף (במידת הצורך) את המזגן - אחד הגורמים החשובים ביותר בהפחתת עלויות אנרגיה ושמירה על קור בבית, כאשר הטמפרטורות בחוץ עולות הוא, מיקסום היעילות של מערכות הקירור במזגן. ניקוי של מסנן סתום יכול לבדו לחסוך 5 עד 15 אחוזים בצריכת אנרגיה. ועוזר לשמור על המזגן במצב תקין למשך זמן רב יותר וחוסך כסף על החלפת חלקים בהמשך.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קמפיין תדיראן עם מורגן פרימן. יחצ תדיראן,
"שולטים במזג האוויר", מתוך הפרסומת לתדיראן/יחצ תדיראן

מקררים

אלכס לוין, מנהל תחום הדרכה בברימאג יבואנית רשמית של LG בישראל ריכז עבורנו את הטיפים לבחירה של מקרר ביתי ושימוש נבון שעשוי לחסוך לכם כסף:

שימו לב לגודל המקרר - קיבולת גדולה של המקרר ללא צורך גורמת להוצאה גבוהה בחשבון החשמל ולכן מומלץ להתאים את גודל המקרר לפי הצרכים של הבית.

יעילות אנרגטית - כמו כן, מקררים ישנים הם בעלי ניצול אנרגיה נמוך גורמים להוצאה גבוהה בחשבון חשמל. מומלץ לבחון את הטכנולוגיות בתחום הקירור לדוגמה מנועי אינוורטר אשר מאפשרים חיסכון ויעילות בשימוש יום יומי.

התאמה לסוג האקלים - לאקלים הישראלי, מומלץ לרכוש מקררים בעלי סוג אקלים טרופי (class T) המאפשרים עבודה תקינה של המקרר.

טמפרטורת הקירור - בנוסף יש לשמור על רמת טמפ' 4+ בתא קירור ו 18- מעלות בתא הקפאה.

טכנולוגיות מתקדמות - תוכלו למשל למצוא מקרר בעל טכנולוגיה שמאריכה את חיי הפירות והירקות, מדיח כלים שיודע לאמוד את כמות הכלים שבתוכו ובהתאם לצרוך את כמות סבון הכלים וכמות המים הנדרשת, מייבש כביסה שמותיר את הבגדים חלקים ומייתר את הצורך בגיהוץ ועוד טכנולוגיות חדשניות, חסכוניות ומתחשבות בסביבה שיסייעו לכם לחסוך באנרגיה ולצמצם את חשבון החשמל שלכם. אתם צריכים רק לבחור נכון.

מקרר מלא ומסודר. ShutterStock
התאמת הגודל לצרכים והתאמה לסוג האקלים/ShutterStock

מכונות כביסה

אז מה עוד עושים כדי לחסוך בחשמל? המומחים של Beko, המותג שזכה בפרס "שותף השנה" של ENERGY STAR מטעם ארגוני איכות סביבה, על תרומתו יוצאת הדופן לשמירה על הסביבה באמצעות יעילות אנרגטית, ריכזו עבורנו טיפים חשובים ופשוטים ליישום:

השתמשו בתוכניות חסכוניות במכונת הכביסה - השתמשו בתוכנית חסכונית של 30 מעלות כאשר אתם מכבסים בגדים עדינים. עיקר צריכת החשמל בעת הפעלת מכונת הכביסה מקורו בחימום המים. לכן, אם תכבסו את הבגדים בתוכנית של 30 מעלות, תחסכו משמעותית בחשמל. באופן כללי רצוי להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה אך אם אתם מבקשים לכבס פריטים בודדים, מומלץ לבחור בתוכנית של 'חצי מכונה'.

הרכיב הצורך הכי הרבה אנרגיה במכונות כביסה הינו גוף חימום. שימוש בכמות מוגבלת של תוכניות ולא בטמפרטורות המתאימות לסוגי הבדים יגרמו לבזבוז אנרגיה.

לוין הוסיף לנאמר מעלה: "יש כיום מגוון מכונות כביסה חכמות אשר מסוגלות לחשב ולחסוך זמן פעולה, צריכת מים ואנרגיה בהתאם לסוגי בדים. טכנולוגיות נוספות כמו מנועי אינוורטר ושימוש בקיטור מקטינים באופן משמעותי את צריכת האנרגיה. למשפחות עם צרכים מוגברים, מומלץ לרכוש מכונת כביסה עם קיבולת גדולה 9,10.5,12,15 ק"ג ובכך לצמצם בכמות מחזורי הכביסה".

הפעילו תוכנית 30 מעלות במכונת הכביסה, BEKO. יחסי ציבור,
הפעילו תוכנית 30 מעלות במכונת הכביסה, BEKO/יחסי ציבור

מייבשי כביסה

בהתייחס למייבשי כביסה, ציין לוין כי זהו אחד המוצרים אשר זוללים הכי הרבה חשמל בבית. הטיפים לשימוש יעיל וחסכוני במייבש הכביסה מתרכזים באלו:

סחטו היטב לפני הייבוש - טרם השימוש במייבש כביסה, מומלץ להשתמש בפעולת הסחיטה במכונת הכביסה במהירויות בין 800-1200 סל"ד ויותר בהתאם לסוג הבדים.

הפסקה אוטומטית של פעולת הייבוש - מייבשים בעלי חיישני לחות מפסיקים את פעולת הייבוש לאחר שכביסה יבשה.

טכנולוגיות ייבוש מתקדמות - מייבשים בעלי טכנולוגיה משאבת חום (Heat Pump) חסכוניים ביותר בגלל השוני בטכנולוגית ייבוש.

אבא וילדה ליד מכונת כביסה ומייבש כביסה. Beko,
מעבירים מהמכונה למיייבש? שימו לב שהם עברו סחיטה מספקת/Beko

מדיחי כלים

הפעלת המדיח רק כשהוא מלא - המומחים של beko ממליצים להפעיל את מדיח הכלים רק כשהוא מלא. בכדי להפחית את כמות המים בהם אתם משתמשים, הפעילו את מדיח הכלים רק כאשר הוא מלא. כך תוכלו לצמצם את תדירות השימוש בו ולחסוך באנרגיה ובכסף.

התאמת התכנית לרמת הלכלוך - ישנם מדיחים בעלי תוכניות קצרות יותר וחסכוניות העוזרות בנושא זה. מומלץ להשתמש במגוון רחב של התוכניות, בהתאם לכמות ורמת הלכלוך של הכלים.

beko_dw_autodosing_white_kitche. יחסי ציבור,
להפעיל את מדיח הכלים רק כשהוא מלא, beko/יחסי ציבור

תאורה

שיאומי, כמותג המקדם מוצרי חשמל חכמים, מציע נורות חכמות המבוססות על סנכרון בין הנורה לסמארטפון.

התאמת דרגת האור ותכנון זמני ההדלקה - האפליקציה הייעודית של Mi Home מאפשרת שליטה בנורות דרך הטלפון, ע"י כמה לחיצות כפתור על גבי המסך. הודות לכך, הצרכן יכול לכוון מראש את זמני ההדלקה של הנורה, להתאים את דרגת האור הרצויה, לכבות ולהדליק את האור מכל מקום ובאמצעות כך לחסוך בצריכת החשמל.

נורות LED ידועות בצריכת אנרגיה נמוכה - הודות לצריכת חשמל נמוכה יותר וכן לתוחלת חיים ארוכה. כך לדוגמה, לנורת הליבון הממוצעת אורך חיים של 750 עד 2,000 שעות. לעומת זאת, נורות ה-LED החכמות יכולות לעבוד ברציפות במשך 35,000 עד 50,000 שעות. צריכת החשמל הנמוכה מחד ותוחלת החיים הארוכה מאידך יסייעו לכם גם בחיסכון בצריכת האנרגיה וגם בכסף שאתם מוציאים על רכישת נורות.

נורת חיסכון אנרגיה. ShutterStock
נורות LED ידועות בצריכת אנרגיה נמוכה/ShutterStock

איך בוחרים נכון מוצר חשמלי לבית?

באופן כללי, כאשר אתם מעוניינים להתחדש ולהחליף את מכשירי החשמל הביתיים שלכם, מומלץ שתעשו בדיקה יסודית - בדיקה הכוללת בנוסף למחירים ולפונקציות ההפעלה, גם עד כמה המכשיר ידידותי לסביבה וחסכוני באנרגיה.

לוין, מנהל תחום הדרכה בברימאג יבואנית רשמית של LG בישראל טוען כי חיסכון בחשמל מתחיל בתהליך הרכישה של מוצרי החשמל.

"בבדיקה ורכישת מוצרים גדולים לדירה כמו: מקרר, תנור, מדיח כלים ,מכונת כביסה, מייבש ומזגן, מומלץ לבחור מוצרים בעלי דירוג אנרגטי גבוה בין A ל-B ובכך לחסוך בצריכת חשמל לאורך שנות השימוש במכשיר. דירוג אנרגיה או (מדבקה) נמצאים על כל מכשיר בחנות או במפרט של המוצר באינטרנט. ניצול אנרגיה נמדדת בטווח בין אותיות A נצילות גבוה ועד G נצילות נמוכה.

מוצרי חשמל. ShutterStock
איך בוחרים נכון מוצר חשמלי לבית?/ShutterStock

אימוץ הרגלי צריכה חסכוניים בחשמל

טיפים כלליים נוספים שהמומחים של beko מציעים לאמץ כהרגלי צריכה חסכוניים:

נתקו מכשירים מהחשמל כשאתם יוצאים מהבית - כאשר אתם מחליטים לצאת מהבית - ניתוק מכשירים מהשקעים שלהם או שימוש בשקעי חשמל חכמים יכולים להפחית את עלויות החשמל. זאת, על ידי ביטול צריכת חשמל ב" מצב המתנה" שמכשירים רבים, מטענים וציוד אלקטרוני שמחובר לשקעים רגילים צורכים, גם כאשר הם לא בשימוש.

כסו את המחבתות והסירים בתהליך הבישול - בתקופות בהן הילדים אינם במסגרות החינוך והמשפחה כולה שוהה זמן רב בבית, אנחנו גם מבשלים יותר. חשוב לדעת שכיסוי המחבתות והסירים במהלך הבישול מפחית בכ-10% את צריכת האנרגיה ומסייע למזון להתבשל מהר יותר.

השתדלו לאפות בשעות הקרירות היותר - כאשר התנור פועל, הוא הופך למעשה למקור חום שיכול להשפיע על הטמפרטורה במטבח או בחללים הקרובים לו, דבר שעלול לגרום למזגן לעבוד קשה יותר וצרוך יותר אנרגיה על מנת לקרר את הבית כנדרש. בכדי לחסוך בצריכת החשמל, מומלץ לכבות את המזגן בזמן האפייה או לאפות בשעות הקרירות יותר בהן המזגן אינו פועל.

תזמנו פעולות הדורשות צריכה חשמל גבוהה בשעות השפל - השעה ביום בה משתמשים באנרגיה חשובה מאוד גם כשמדובר בחיסכון כספי בחשבון החשמל . מחיר החשמל עולה יותר בשעות "שיא" - שעות היום בהן הביקוש הוא הגבוה ביותר. על ידי תזמון צריכת האנרגיה לשעות שהן לא "שעות השיא" - מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה - אפשר להפחית את העומס על הרשת ולהוריד את חשבון החשמל החודשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully