וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עבודה חדש בפרטנר יאפשר התחלה חלקה להנהלה החדשה

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 14:59

קבוצת אפסימה, בראשות אבי גבאי, שרכשה את השליטה בפרטנר, נתקלה בדרישות שכר שהעלו עובדי החברה. עתה משנחתם הסכם לשנתיים הבאות, שמבטיח לעובדי החברה גם השתתפות ברווחים, נדמה כי תמה ההשתלטות על פרטנר, שתוכל לפעול מעתה בשיתוף פעולה מלא בין ההנהלה החדשה לעובדים

חתימה על הסכם עבודה בפרטנר. דוברות ההסתדרות,
מעמד החתימה על ההסכם בפרטנר/דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, ועד עובדי פרטנר והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. ההסכם, שיחול על כ-2,700 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2024. ההסכם נחתם כשלושה חודשים לאחר העברת השליטה בפרטנר לקבוצת אמפיסה, ומצטרף להסכם הקיבוצי שנחתם בדצמבר האחרון.

מאז סיום תהליך העברת השליטה ולאחר שהוכרז סכסוך עבודה, נכנסו הצדדים למו"מ מואץ של כחודש וחצי ובמסגרתו נקבעו תוספות השכר לשנים 2023 ו-2024, מענקי ההשתתפות ברווחים לשנים הבאות, מענקי שימור ועוד.

לפי ההסכם, תקציב תוספות השכר לשנים 2023 ו-2024 יגדל ויעמוד על 7% עבור עובדים בוותק של שנה וחצי לפחות. בנוסף, בצעד תקדימי שמטרתו צמצום פערי שכר, כל העובדים בוותק של 4 שנים לפחות ששכרם נמוך מ-11,800 שקל ברוטו (בסיס+תגמול משתנה) ב-2023 ו-12,300 שקל ברוטו ב-2024 יקבלו עוד תוספת לשכרם שיכולה להגיע עד 7% עבור השנתיים הללו.

עוד נקבע כי כל עובדי החברה בוותק של שנתיים ומעלה ייהנו ממענק מיוחד שינוע בין 4,000 ל-21,600 שקל, בהתאם לוותק בחברה, שחציו יחולק בספטמבר הקרוב.

ההסכם החדש כולל גם התאמות במנגנון ההשתתפות ברווחים החל משנת 2023 ואילך, ובמסגרתו החברה תקצה תקציב מיוחד של השתתפות העובדים ברווחים שינוע בין חצי מיליון ל-8 מיליון שקל בשנה, וזאת לפי יעדי החברה אשר נקבעים כל שנה. זאת בנוסף לתגמול השנתי לו זכאים העובדים. החברה התחייבה לא לנקוט פיטורי התייעלות לפחות עד סוף שנת 2024. כמו כן, החברה תשמור על נכסיה - תשתיות רשת הסלולר והסיבים - בבעלותה, במהלך תקופה זו.

כזכור, בדצמבר 2021 נחתם הסכם קיבוצי בפרטנר למשך שלוש שנים, שכולל בין היתר תוספות שכר, הרחבת ימי הבחירה, השתתפות ברווחי החברה, הכפלת תקציב קרן הסיוע לעובדים, שעת הורות, תגמול עבור כוננויות לכלל החטיבות, הגדלת השתתפות החברה בכרטיס ההסעדה סיבוס, שימור תקציב הרווחה ומינוי ממונה שוויון וגיוון תעסוקתי.

בגיבוש ההסכם היו מעורבים מטעם נציגות העובדים יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי ויו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק. מטעם הנהלת פרטנר: סמנכ"לית משאבי אנוש עדי קורן.

מנכ"ל סלקום אבי גבאי. סלקום,
אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר: "עובדים מרוצים ותנאי שכר הוגנים יוצרים גם לקוחות מרוצים"/סלקום

התגובות להסכם

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על חתימת ההסכם, שמעניק לעובדי פרטנר ודאות וביטחון תעסוקתי גם לאחר העברת השליטה בחברה. ההסכם, שמהווה עוד הוכחה לכך ששיח מועיל בין הנהלה לעובדים מביא לתוצאות עבור כולם, משקף את התרומה המשמעותית של עובדות ועובדי פרטנר לצמיחת הקבוצה.

אני מודה ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי וליו"ר הוועד קרן אופק. תודה גם להנהלת קבוצת פרטנר ולמנכ"ל אבי גבאי שידעו לשים את העובדים ואת ההון האנושי במרכז. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".

מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי: "עובדים מרוצים ותנאי שכר הוגנים יוצרים גם לקוחות מרוצים. זה העיקרון המוביל של ההסכם שעליו חתמנו. יחסי העבודה בפרטנר מבוססים על שיח פורה והבנה הדדית לטובת החברה ועובדיה. אני מבקש להודות לכל מי שעסק בהבאת ההסכם הזה בצורה מכובדת, הוגנת ופרטנרית".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "נוכח העברת הבעלות והשליטה בחברת פרטנר, הצלחנו בענק לשמור על העובדים והחברה. מעבר למענקים המכובדים ולתוספות השכר שייתנו מענה בתקופה המאתגרת הזו, לא יהיו פיטורי התייעלות והחברה תתחייב לשמור על נכסיה. זו בשורה מצוינת לעובדי פרטנר ועתה נותר להצמיח את החברה לטובת לקוחותיה, בעלי המניות והעובדים גם יחד. אבקש להודות להנהלה ולוועד על האמון".

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק: "חתמנו היום על הסכם חסר תקדים, שמעריך את העובדים שלנו ומעניק להם ביטחון תעסוקתי. ההסכם הוא תוצאה של דיאלוג מכבד ומכיל של הנהלת החברה, שמוקירה את עמלם של העובדים, לבין הנהגת עובדים חזקה. סעיף ייחודי בהסכם מתייחס לעליות המחירים בישראל ומעניק תוספות נוספות, לפי גובה השכר. ויותר מתמיד, ההסכם הופך את העובדים לחלק אינטגרלי מתוצאות החברה ומבטיח השתתפות ברווחים תוך מאמץ משותף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ארנון בר דוד בוועידת ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "מהווה עוד הוכחה לכך ששיח מועיל בין הנהלה לעובדים מביא לתוצאות עבור כולם"/דוברות ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully