וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולת ההסוואה: כיצד לאפר נכון עור פנים עם אקנה?

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 9:08

אקנה היא אחת מבעיות העור הנפוצות, במיוחד בתקופה של שינויים הורמונאליים. חשוב לטפל ואף למנוע היווצרותה אך חשוב לא פחות להשתמש במוצרים מתאימים עם הניסיון להסוות אותה. כיצד בוחרים מוצרי איפור מותאמים לעור אקנתי? שאלנו את מיכל חלילי ממעבדות GIGI וחזרנו תשובות

כיצד לאפר עור הסובל מאקנה. באדיבות מעבדות gigi,
כיצד לאפר עור הסובל מאקנה?/באדיבות מעבדות gigi

אקנה: מניעה, טיפול והסוואה

תופעת האקנה על עור הפנים עשויה לפגוע בביטחון ובדימוי העצמי אצל נשים וגברים, נערות ונערים כאחד.

קודם להופעת האקנה חשוב לנסות ולמנוע את היווצרותם או לפחות להפחית את הסיכויים באמצעות טיפול נכון בתכשירי הטיפוח המקצועיים המתאימים ביותר, ועם הופעתם של הפגמים על העור אשר מאובחנים כאקנתיים, חשוב לטפל נכון אך גם ניתן בהחלט להסוות אותם באמצעות איפור מותאם עד שהעור יחזור לקדמותו.

נשים רבות משתמשות באיפור כבד בעל מרקם מאסיבי או איפור שלא מותאם לצרכי העור, מה שעשוי להסב נזק לעור ולהחמיר את מצבו. כיצד תדעי לבחור את מוצרי האיפור המותאמים לעור אקנתי? שאלנו את מיכל חלילי, מדריכה בכירה בחברת הקוסמטיקה הישראלית - בינלאומית מעבדות GIGI וחזרנו עם תשובות.

כיצד לאפר עור הסובל מאקנה. באדיבות מעבדות gigi,
הסוואת פגמי עור באמצעות איפור מותאם/באדיבות מעבדות gigi

איפור על עור נקי

הבסיס לאיפור מוצלח הוא תמיד מריחת איפור על עור נקי וכמו שלא נלך לישון עם איפור על הפנים ונניח לעור לנשום בלילה, כך לא נמרח איפור על עור פנים מלוכלך.

ננקה היטב את הפנים לפני שמתחילים במריחה - בין אם בשימוש בתכשירי רחצה, מי פנים וקרם לחות שמכיל גם מסנן קרינה לפני התחלת בשכבות.

אם אנו לחוצות בזמן, ניתן להשתמש במגבונים לניקוי מהיר ללא מרכיבים שומניים הספוגים בקומפלקס של חומצות פעילות ומסייעים בהסרת תאים מתים, הצטברות שומן ולכלוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כיצד להסוות פגמי עור אקנתיים באמצעות איפור. יח"צ,
כיצד להסוות פגמי עור אקנתיים באמצעות איפור/יח"צ

מאט זה שם המשחק

מוצרי האיפור השמנוניים רק מחמירים את הברק המאפיין את עור הפנים וחשוב להחליפם באיפור נטול שמנוניות כמו פריימר מאט או מייק אפ שאינו מכיל מרכיבים שומניים. רכיבים אלה עשויים רק לזרז את בלוטות החלב ולגרום להחמרה במצב הפצעונים.

ניתן לבחור בשני סוגים: מייק אפ נוזלי שיהיה לנו קל יותר "לעבוד איתו" ולטשטש את הפגמים או סטיק ייעודי לטשטוש הפצעים להסוואת פגמים בעור שהינו גם בעל תכונות טיפוליות והוא מכיל חומרים אנטיבקטריאלים המונעים התפתחות של חיידקים והוא אף מרגיע ומנטרל את האדמומיות הנפוצה במצבים של אקנה.

חשוב למרוח אך ורק בנקודות בעייתיות ולאחר מכן את המייק אפ להשלמת המראה האחיד.

כיצד מאפרים עור פנים אקנתי. באדיבות מעבדות gigi,
כיצד מאפרים עור פנים אקנתי?/באדיבות מעבדות gigi

ממה להימנע ובמה לבחור?

חשוב להימנע ממוצרים על בסיס אלכוהול שיכולים להחמיר את האקנה ועל מנת לקבע את שכבות הבסיס אפשר להשתמש בפודרה או באבקה לקיבוע, כך שהאיפור ישמור על עמידות גבוהה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים של לחות.

חשוב לזכור להימנע מתכשירים שעשויים לגרום לסתימת הנקבוביות ולהשתמש במוצרים שיספחו את השמנוניות כמו גם מוצרים שיכסו את האזורים הבעייתיים. חשוב לבחון את האיפור בתנאי אור שונים על מנת לוודא שהעור נראה טוב מכיוונים שונים.

ניתן לבצע "בקרת שליטה" באמצעות מגבונים לתיקון האיפור בעת הצורך. יש לבחור במייק אפ שיוכל לשמור על עורך זוהר במשך כל שעות היום וללא תחושת השמנוניות האופיינית לעיתים למייק אפים שאינם מותאמים לעור עם אקנה.

אקנה. ShutterStock
איפור עשוי לסייע בהסוואת פגמי אור מסוג אקנה, במידת התאמתו לעורך/ShutterStock

חשיבות הלחות גם במצבי אקנה

צריך להבין כי עור אקנתי הוא עור שמן מיובש. אחד המיתוסים הגדולים בעולם הטיפוח הוא שהסובלים מאקנה אינם זקוקים ללחות ושקרם לחות עלול להחמיר את עור הפנים הדלקתי.

בעבר סברו שקרם לחות יוצר אקנה או מחמיר את המצב והיה נהוג להמליץ לייבש את העור ככל שניתן. כיום כבר יודעים שקרם לחות מסייע בשמירה על הנקבוביות, מניעת אקנה ושיפור הפצעונים במיוחד באזורים הנוטים לדלקתיות כמו לחיים, מצח ואף.

בעקבות שימוש קבוע בקרם לחות מותאם אפשר להבחין בשיפור משמעותי.

לפני ואחרי טיפול נגד אקנה. New Africa, ShutterStock
מניעה באמצעות טיפוח, טיפול באמצעות תכשירים והסוואה באמצעות איפור/ShutterStock, New Africa

איך לבחור קרם לחות נכון לעור

לחות חשובה לעור הסובל מפצעונים מכמה סיבות: הלחות מזינה את העור ומאזנת אותו. חשוב לבחור קרם לחות ידידותי לאקנה שלא יסתום את הנקבוביות ולמרוח אותו לאחר שטיפה יסודית של הפנים וייבוש עדין.

קרם לחות אידיאלי הוא כזה המכיל רכיבים היוצרים שכבת הגנה על העור ובו זמנית מחליקים את פגמי העור. הוא נדרש להיות עשיר בלחות המרככת ומגינה על העור וחומצות ממקור טבעי המפחיתות התפרצות שטחית של פצעים.

חשוב שהוא יהיה נטול רכיבים שומניים או מרכיבים אלרגניים וכן יכיל מסנני קרינה. יש למרוח על עור הפנים כאשר הוא נקי בכמות המאפשרת כיסוי מלא של הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully