וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים ועולים כיתה: המשחקים שיכינו את ילדיכם לכיתה א'

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 11:01

מידי שנה, לקראת תחילת שנת הלימודים החדשה, הורים רבים לילדי גן חובה העולים לכיתה א' חוששים שהילד לא מוכן. מה בכלל הכוונה "ילד מוכן"? מה מצופה ממנו? ואלו כלים עומדים לרשותנו בדמות משחק שיכולים לסייע? מצאנו ערכות הכנה שהילדים ייהנו ללמוד מהן

ילדה כותבת על לוח שלום כיתה א. ShutterStock
שלום כיתה א' - משחקי הכנה קוגניטיביים/ShutterStock

ההורה הוא המורה הראשון של הילד

"יווו איזה לחץ! הילד שלנו עולה לכיתה א". זו התחושה שיש לרוב ההורים לפני עליית המדרגה המשמעותית הראשונה בחייו של הילד שלנו. איך נוכל לעזור לו להיות יותר מוכן? והאם ילדכם מוכן לכיתה א'?

את ההכנה לכיתה א' אפשר לעבור עם הילדים גם דרך משחק, כך הם לא יחושו שבוחנים אותם, מלמדים אותם או חלילה שופטים אותם.

דרך ההנאה מצליחים ההורים והילדים יחד, לחוות רגעים של זמן איכות, תקשורת מקרבת והנאה, תוך לימוד והתקדמות של הצעירים, ויש האומרים כי בזמן משחק ההבנה רחבה יותר והזכרון עובד טוב יותר.

לדברי טלי קדמי, מומחית בחינוך, מומחית אתר הילדים kidsbest: "ילד שעולה לכיתה א', נדרש לבצע משימות, להבין, להיות מסוגל לקלוט מיומנויות שונות כגון: מיומנויות של קריאה וכתיבה ועוד. הוא נדרש לשבת לאורך זמן ולהיות מסוגל לכתוב ולסיים משימות בלי לחוות תסכול".

המעבר לכיתה א' הוא שלב משמעותי, מרגש ומיוחד ביותר בהתפתחות הילד. ההורה הוא המורה הראשון והחשוב ביותר של הילד.

קשר, השיתוף והעבודה יחד מחזקים את בטחונו העצמי של הילד ומהווים גורם חשוב בהתפתחותו השכלית והרגשית. במהלך המשחק ניתנת להורה הזדמנות להכיר את הפוטנציאל של ילדו, ללמוד את קשייו ולהעריך את יכולותיו ובכך להעניק לילד חווייה טובה, סביבה מאפשרת, תומכת ומקבלת שתעזור לו להתחיל באופן מוצלח את תקופת בית הספר בפרט ואת החיים בכלל.

ילד מחזיק עיפרון. ShutterStock
מתרגשים לקראת העליה לכיתה א': מה הכוונה "ילד מוכן"?/ShutterStock

מוכנות לכיתה א' נמדדת ב-4 תחומים

בשלות קונטיבית - הכוללת בתוכה יכולת חשיבה, תפיסה, שפה, למידה וזיכרון. מצופה מהילד להבין את הנושא הנלמד באופן לוגי, קוהרנטי, ממוקד ועקבי. כמו כן, לעקוב ולבצע אחר הוראות מורכבות, לפתור בעיות ולעמוד במשימות חשיבה.

זיכרון חזותי ושמיעתי לטווח הארוך והקצר - מצופה מהילד לזהות ולזכור את האותיות השונות, לזכור מידע שמיעתי מסיפורים ושירים. להבחין בצלילים השונים ולזהות צליל פותח/סוגר. השפה של הילד צריכה להיות תקינה ונהירה ובעלת אוצר מילים נרחב, עליו להכיר מושגי יסוד בשפה כגון: הפכים, צורות וכו'. חשוב שיוכל לתאר מצב או תמונה ולהגדיר חפצים בסיסים, עליו לדעת להשתמש במשפטים פשוטים ומורכבים ולהשתמש כיאות בפעלים, תיאורים ומילות יחס שכן, זהו הבסיס להבנת הנשמע והנקרא.

בשלות רגשית - במסגרת בית הספר נדרש הילד להפגין יכולות של ויסות עצמי, לחלוק ולשתף, לשאת תסכול ולדחות סיפוקים. הבשלות הרגשית מאפשרת לילד להסתגל למסגרת החדשה ולעמוד בדרישותיה. עליו לגלות בטחון עצמי, להיפרד בקלות מהוריו בבוקר ולהתמודד עם דרישות בית הספר.

בשלות חברתית - נבחנת עד כמה הילד מצליח לקחת חלק בחברה ולהצטרף אל תוך קבוצה שמשחקת, ליצור קשר עם חבר וליהנות מהקשר. מצופה מהילד להבין את הנורמות החברתיות ולנהוג על פיהם. בנוסף, שידע לחלוק, לשתף ולהתחשב בחבריו במהלך משחק.

בשלות מוטורית - מצופה מהילד להפגין שליטה ותיאום מכוון על ביצועי הגוף כגון: לרוץ, לקפוץ, לדלג וכו'. להתארגן במרחב והכי חשוב – יציבה נכונה וחגורת כתפיים חזקה – כדי שיוכל לשבת לאורך זמן.

על חלק גדול מאלו, ניתן לעבוד תוך כדי משחק. הבאנו לכם מספר הצעות למשחקי קופסה המיועדים מעבר לזמן הבילוי יחד, גם לצמיחה והתפתחות הדרושות לקראת העליה לכיתה א'.


.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלקטרוניקס חשבון. יח"צ,
אלקטרוניקס חשבון/יח"צ

אלקטרוניקס עברית / חשבון

משחק אינטראקטיבי ללימוד אותיות הא"ב ומכונות לקריאה של חברת אורדע. הקופסה כוללת 24 לוחות משחק ברמות שונות.

עם אלקטרוניקס "אותיות ומילים" מתאימים אותיות ומילים בכיף, והלוח מאיר ומצפצף. משחק חווייתי ללימוד האותיות והרכבת מילים.

המשחק מכיל 24 לוחות ללימוד קריאה. מניחים לוח במכשיר האלקטרוניקס, אוחזים בידיות בשתי הידיים מילים ואותיות לפי ההוראות. אם התאמתם נכונה, הלוח יאיר ויצפצף. בין הנושאים הנלמדים בלוחות: זיהוי הצורות של האותיות, סדר אותיות הא"ב, אותיות סופיות ותחיליות, אותיות מסיימות, הכרת צלילי האותיות, קריאת הברות, קריאת מילים ואותיות כתב.

המחיר המומלץ לצרכן: 80 שקל. ניתן להשיג באתר אמיגו

אלקטרוניקס-עברית (1). יח"צ,
אלקטרוניקס עברית/יח"צ

עת לאיית

משחק אוריינות ייחודי לפיתוח כישורי הלמידה. עת לאיית - כרטיסי משחק המכילים עשרות מילים לקורא המתחיל ונועדו לספק לילד חוויית לימוד מהנה באמצעות שיטת בדיקה ייחודית, המבטיחה 0 טעויות.

הבדיקה פשוטה ומיידית. מאפשרת ניסוי ותהייה ללומד עצמאי. בחרתם באות לא נכונה? היא לא תיכנס לכרטיס המקודד.

המשחק מאפשר מספר רב של פעילויות עצמאיות ופיתוח ליצירתיות שלכם ושל ילדכם. לגילאי 5+

המחיר המומלץ לצרכן: 130 שקל. חברת קודקוד - להשיג ברשת טויס אר אס, ובחנויות מובחרות נוספות ברחבי הארץ,

עת לאיית להשיג ברשת טויס אר אס. קודקוד,
עת לאיית, להשיג ברשת טויס אר אס/קודקוד

לומדים לקרוא

ערכת משחקים חדשנית של אורדע ללימוד קריאה על ידי הסתכלות בתמונות והקשבה לצלילים. מתאים לגילאי 4-8.

המחיר המומלץ לצרכן: 120 שקל. להשיג באתר אמיגו, וברשתות מובחרות

משחקי הכנה לכיתה א' - לומדים לקרוא. יח"צ,
משחקי הכנה לכיתה א' - לומדים לקרוא/יח"צ

לוטו אות-מילה

המשחק לוטו אות מילה של אורדע מיועד ללמידת הקשר בין האות ובין הצליל. מזהים את האות הראשונה של המילה, ומתאימים מילה כתובה לאיור.

מטרות המשחק: ללמוד ולהכיר את האותיות מ-א' ועד ת', לזהות את הצליל הפותח במילה, להכיר את הקשר בין האות ובין הצליל שהיא מייצגת, לזהות את האות הראשונה של המילה, להתאים מילה כתובה לאיור שלה.

המחיר המומלץ לצרכן: 80 שקל. ניתן להשיג באתר אמיגו, וברשתות מובחרות

משחקי הכנה לכיתה א' - לוטו אות מילה. יח"צ,
משחקי הכנה לכיתה א' - לוטו אות מילה, 70 שקל/יח"צ

"שלום כיתה א'"

משחק הקופסא "שלום כיתה א'" של חברת קודקוד היא ערכת מוכנות הפועלת לפיתוח מירב המיומנויות הנדרשות עם המעבר לכיתה א'.

הערכה מיועדת להנה מפותחת של:י חסי גודל, צורה, הבחנה בפרטים מתוך שלם ולהיפך, רצף, חשבון, התמצאות במרחב, מיומנויות כתיבה, כתיבת מספרים, כתיבת אותיות

הערכה מחולקת לשלוש פעילויות:

פעילות 1 - תרגול מיומנויות למידה. הפעילות כוללת 36 פעילויות משחקיות העוסקות בנושאים הבאים: חשבון, יחסי גודל, התמצאות במרחב, צורה וצבע, הבחנה בפרטים, רצף.

פעילות 2 - קואורדינציה וראשית כתיבה. 36 פעילויות לתרגול מוטוריקה עדינה על לוחות מחיקים. הפעילויות השונות הן בנושאים הבאים: מעקב אחרי קו, בניית השלם, דמות ורקע, מבוך, העתקת תבנית, השלמת תבנית, רצף בשינוי כיוון או גודל, תרגול כתיבת מספרים ואותיות.

פעילות 3 - משחקי רשת (תרגום מדו-מימד לתלת-מימד). מפתח את ההתמצאות במרחב, את הראייה התלת-מימדית ואת הזיכרון המרחבי והחזותי. מכיל 16 כרטיסי דגמים לבנייה ותבניות מיוחדות לחשיבה עצמית.

המחיר המומלץ לצרכן: 125 שקל. ניתן להשיג באתר www.kidsbest.co.il

משחקי הכנה לכיתה א' - קודקוד שיווק. יח"צ,
משחקי הכנה לכיתה א' - קודקוד שיווק/יח"צ

"אפשר ואף רצוי לעבוד מהבית"

"לצד שיטות לימודים שונות, מרכזים חינוכיים המעבירים סדנאות של הכנה לקראת הכיתה הראשונה הגורלית בבית הספר, פורומים באינטרנט ומפגשי הורים....וזה רק קצה המזלג, אפשר ואף רצוי גם לעבוד מהבית" מסבירה מאיה גולדשטיין מנהלת השיווק של קבוצת משחקי יצירה אורדע.

"יחד עם ההורים או בפורומים של כמה ילדים ביחד, עם משחקים בייתים פשוטים שיעזרו לנו עם הבנת האותיות, התחלת קרוא וכתוב, חשבון ומתמטיקה בסיסית ועוד הילדים יכולים להתכונן לקראת בית הספר, באם זו עליה לכיתה א או כתרגול בין עליות של הכיתות השונות".

בחברה מציעים מגוון של משחקי קופסא וערכות למידה ייעודיות לקראת עליה לכיתה א: מאותיות למילים במחיר 70 שקל,, צבע צורה כמות במחיר של 40 שקל ועוד.

משחקי הכנה לכיתה א' - מאותיות למילים. יח"צ,
משחקי הכנה לכיתה א' - מאותיות למילים/יח"צ
משחקי הכנה לכיתה א' - צבע צורה כמות. יח"צ,
משחקי הכנה לכיתה א' - צבע צורה כמות/יח"צ

מקלדת הקסם

ליכולות ולחשיבה מתמטית יש ערך רב לא רק בלימודים בבית הספר, אלא גם לעיתים באיך אנחנו מסתכלים על הסביבה שלנו. בחברת משחקי יצירה משיקים בימים אלא סדרת משחקים שמלמדים פיתוח יכולות מתמטיות כבר מגיל 3 ! לדוגמא:

מקלדות קסם חשבון - של תרגילי כפל או מקלדת של חיבור וחיסור ללימוד ותרגול פעולת כפל במקלדת חשבון ניידת, ומקלדת המלמדת חיבור וחיסור.

קסם של מקלדת, לוחצים על הכפתור של התרגיל ומופיעה התשובה הנכונה! המקלדת מסייעת בפיתוח מיומנויות מתמטיות, כלי למידה מכוון תוצאות, מקלדת ניידת ואין צורך בסוללות. מתאימה לבית ולנסיעות משפחתיות.

המחיר המומלץ לצרכן: 50 שקל. להשיג באתר אמיגו

מקלדות הקסם לומדים חשבון משחקי יצירה להשיג באתר אמיגו 50 שקל. יח"צ,
מקלדות הקסם לומדים חשבון משחקי יצירה/יח"צ

סדרת הקוף החכם

סדרת המשחקים "הקוף החכם" מסייעת לילדים לפתח מיומנויות אריתמטיות בסיסיות ויכולות תפיסה כמותית, שיניחו את הבסיס לפיתוח ידע מעמיק יותר בעתיד. סדרת "הקוף החכם" מלמדת את הילדים שלמידה יכולה להיות תהליך מהנה, ובמיוחד בתחום כמו מתמטיקה שלעיתים נתפס כמאיים עבור ילדים רבים במערכת החינוך.

הילדים יכולים לשחק במשחקי הסדרה לבד או עם חברים, לקבל משוב על עבודתם באופן עצמאי, ולתרגל מיומנויות חשבון בסיסיות בדרך מהנה.

הקוף החכם אלוף הידע - היא ערכת חשיבה מתמטית המאפשרת לילדים לענות על שאלות מורכבות בהתאמת צורות, שייכות, צבעים, חיות, אותיות ועוד, והקוף מאשר לנו את התשובה הנכונה.

בסדרה 10 לוחות עבודה שונים, המאפשרים לילדים לפתח מיומנויות של מיון והתאמת רכיבים, קוארדינציה עין יד, ומוטוריקה עדינה.

סדרת הקוף החכם ללימוד חשבון ובקרה עצמית משחקי יצירה אורדע. יח"צ,
סדרת הקוף החכם ללימוד חשבון ובקרה עצמית משחקי יצירה אורדע/יח"צ

אלוף המשקל ואלוף הידע

הקוף החכם אלוף המשקל - ערכת משחק לימודי , כאשר דמותו של הקוף המקסים היושבת על מאזניים והבננות הן משקולות שמראות שיוויון כאשר הסכום בכל צד שווה.

המשחק מאפשר לילדים להתנסות בחישובים מתמטיים ולקבל תשובה אמיתית לגבי נכונות הפתרון. מטרת המשחק ללמד ולתרגל מיומנויות חשבון בסיסיות בדרך מהנה

**בסדרה בנוסף גם "אלוף החיבור", "אלוף החיסור" ו- "אלוף הכפל" מושלם לגיל 4-5 והכנה לכיתה א'

סדרת הקוף החכם ללימוד חשבון ובקרה עצמית משחקי יצירה אורדע. יח"צ,
סדרת הקוף החכם ללימוד חשבון ובקרה עצמית משחקי יצירה אורדע/יח"צ

מולטי קומבינציה

מולטי קומבינציה הוא משחק הכנה לקריאה, כתיבה ומוכנות לחשבון של 36 משחקים שונים.

המשחק משמש כלי ידע מקיף לילדים בגילאי הגן ותחילת בית הספר ולמבוגרים שמנחים אותם לרכישת בסיס ללימוד קריאה, כתיבה ומוכנות לחשבון באמצעות משחקי התאמה, זיהוי והבחנה. מתאים לגילאי 3-7, החל מגיל הגן ועד לחיזוק מיומנויות לתלמידי כיתה א.

להשיג באתר אמיגו www.amigo.co.il וברשתות צעצועים וחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully