וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד הבנקים ירד ב-1.9%

אמיר טייג

20.2.2003 / 17:12

עקב הידיעה כי מעלות מתכוונת להוריד הדירוג ללאומי, הפועלים והבינלאומי; המעו"ף איבד 0.9% במחזור נמוך של 141 מיליון שקל


הבורסה של תל אביב סיימה הערב יום שני רצוף של ירידות שערים שמחקו כמעט מחצית מהעליות שנרשמו בה בשלושת ימי המסחר הראשונים של השבוע.

המסחר נפתח בירידות של יותר מ-1.5% על רקע מספר גורמים: הירידות אמש בוול סטריט, הודעתה של חברת S&P אתמול כי תוריד את דירוג האשראי של ישראל אם לא יתבצע קיצוץ תקציבי בשבועות הקרובים והמשך אי הוודאות סביב אפשרות פיטורי הנגיד.

בנוסף, העיבו על המסחר היום גם הירידות אמש בוול סטריט, הפעילות המוגברת של צה"ל בשטחים וברצועת עזה שמגבירים החששות מגל פיגועים מחודש, וכן ההערכות, שפורסמו הבוקר, כי קלושים הסיכויים להקמת ממשלת אחדות חילונית.

במהלך הצהריים נרשמה התמתנות במגמה השלילית בבורסה והמדדים נסחרו בירידות של כ-0.7% בעקבות התחזקות העליות באירופה וציפייה לעליות עם פתיחת המסחר בארה"ב. לקראת הסגירה פורסמו נתוני הגירעון המסחרי של ארה"ב, שהצביעו על זינוק לשיא של 44 מיליארד דולר בחודש דצמבר. נתונים אלו מיתנו את האופטימיות בחוזים בארה"ב וגרמו להתחזקות מחודשת של הירידות בתל אביב.

מדד המעו"ף ננעל בירידה של 0.9% לרמה של 307.32 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.6% לרמה של 314.95 נקודות ומדד התל-טק ירד בכ-0.5%. מדד הבנקים נסגר בירידה של 1.9%. הדולר הגיב להתפתחויות לעיל בהתחזקות של 0.5% למחיר של 4.883 שקלים. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-141 מיליון שקל.

המגמה השלילית ממנה סובלים הבנקים ברבעונים האחרונים קיבלה היום חיזוק עם פרסום הערכות כי חברת דירוג האשראי הישראלית, מעלות, צפויה להנמיך את דירוגם של הבנקים הפועלים ולאומי, כפי שעשתה שותפתה האסטרטגית S&P בספטמבר האחרון. מעלות עומדת גם להפחית את דירוגו של הבנק הבינלאומי מרמתו הנוכחית - AA+.

מניית בנק הפועלים ירדה ב-1.8% במחזור הגבוה בבורסה - 20 מיליון שקל, לאומי ירדה ב-3% בעוד שמניית הבינלאומי נסחרה בעלייה של 1.3% במחזור של כ-170 אלף שקל. דיסקונט, שאינה מדורגת על ידי מעלות, רשמה ירידה של 1.8%. המזרחי ירדה ב-0.4%.

מניות חברות הביטוח מגדל וכלל ביטוח נסחרו בירידה של 1.2% ו-1.9%, בהתאמה. אתמול רשמו שתי המניות ירידות חדות של 5.6% ו-6.1%, בהתאמה, על רקע יוזמת האוצר לביצוע רפורמה בתחום ביטוח החיים. במסגרת הרפורמה יוגבלו חברות הביטוח בשיעור העמלה אותה יוכלו לגבות ובשיעורי הריסק (מתוך סך הפרמיה) שיוכלו להציע למבוטחים. ההערכה היא שהיקף ההכנסות מתחום ביטוחי החיים יירד בכ-50% בעקבות יישום הרפורמה.

מניית בזק ירדה ב-3% במחזור של 8 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום תביעה ייצוגית נגד החברה בהיקף של 103 מיליון שקל. במרכז התביעה עומדת הטענה כי בזק נוטלת מכל לקוח שאיחר בתשלום חשבונו החודשי דמי גבייה גם כאשר היא אינה מבצעת כל פעולת גבייה - אלא הלקוח שילם מיוזמתו וזאת בנוסף לתשלום הריבית החריגה המוטלת על כל לקוח בגין כל יום איחור. בית המשפט קבע כי לכאורה בזק נוטלת דמי גבייה ללא כל הצדקה.

מניית טבע עלתה ב-0.8% במחזור של 15 מיליון שקל. בית ההשקעות אופנהיימר פירסם היום המלצת "תשואת יתר" למניה. באופנהיימר העלו את התחזיות לרווחי החברה ב-2003 ו-2004 ואת מחיר היעד מ-44 ל-48 דולר - מחיר הגבוה בכ-28% מהמחיר בו סיימה המניה את המסחר אתמול בארה"ב.

מניית דור כימיקלים ירדה ב-1.7% במחזור חריג של 2.5 מיליון שקל. הבוקר חתמו חברת אלרן השקעות ובית האב של יצחק דנקנר (אליו משתייך נוחי דנקנר) על הסכם, לפיו תרכוש החברה מבית האב כ-10.8% מהון המניות של דור כימיקלים בתמורה לכ-8.2 מיליון דולר.

לעומתה בלטה מניית פ.מ.ס בעליות של 1.2% למחיר שיא חדש של 58.7 שקל. המניה, שטיפסה בכ-20% מתחילת השנה, זכתה השבוע להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות אופק. האנליסט אלון רוטלוי העניק למניה מחיר יעד של 71 שקל - גבוה בכ-22% מהמחיר בו פתחה אתמול המניה את המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully