וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה תמשיך לפעול כדי שצעירים חרדים ילמדו באקדמיה"

14.7.2022 / 10:40

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי מברכת על תכנית "הזנקים" לשילוב חרדים בהיי-טק ומצהירה על הצורך בהרחבתה ברמה הלאומית: "תוכנית נכונה"

במעמד שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי, התכנסו השבוע במתחם JVP בירושלים נציגי חברות טכנולוגיה, בינהן מטא ואינבידיה, למפגש עם מעל 60 צעירים חרדים, בוגרי המחזור הראשון של "הזנקים" - תכנית לאומית של זרוע העבודה וקרן "ידידות טורנטו", שהוקמה במטרה להגדיל את שיעור החרדים מקבלי התארים האקדמיים במקצועת ההיי-טק באקדמיה כהכנה להשתלבותם בתעשייה.

האירוע קיבץ בחדר אחד את בעלי העניין המרכזיים מהתעשייה ומקרב הממשלה בשילוב חרדים בהיי-טק כדי להציג בפניהם קבוצה פורצת דרך של סטודנטים חרדים, שבעזרת מודל עבודה ייחודי שסיפקה להם התכנית, נמצאים בישורת האחרונה של הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות בהצלחה יתרה, וכעת נערכים לקראת עלייה על קטר ההיי-טק הישראלי.

במפגש הוצגו, לראשונה, נתונים על הישגי בוגרי המחזור הראשון של התכנית: אחוזי הנשירה בה עמדו על 15% בלבד (לעומת 23% נשירה של סטודנטים מהאוכלוסייה הכללית באקדמיה), ממוצע הציונים של הסטודנטים עמד על 88, ונרשמו שיעורי השמה גבוהים של 31% בחברות הייטק כבר במהלך הלימודים עצמם.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי: "הממשלה תמשיך לפעול במלוא המרץ כדי להבטיח שצעירים חרדים ילמדו באקדמיה במסגרת תכניות הכוללות מעטפת ליווי, וקשר ישיר עם התעשייה. תוכנית 'הזנקים' מבורכת ונכון יהיה להרחיב את היקף פעילותה".

יוליה איתן, אורנה ברביבאי, נתן קנדלר ונעמה כהן חביב - הזנקים3. קרן ידידות טורונטו,
יוליה איתן, אורנה ברביבאי, נתן קנדלר ונעמה כהן חביב - הזנקים3/קרן ידידות טורונטו

יוליה איתן, ראש מנהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה: במסגרת פעילותנו לשילוב אוכלוסיות היעד בענפים עתירי ידע, אנו עוסקים רבות בשילובם של חרדים בענף ההיי טק, גם באמצעות תכנית 'הזנקים', אשר נועדה לשלב כמה שיותר צעירים וצעירות חרדים בענפי ההיי-טק הישראלי. אנו רואים בתכנית זו הזדמנות אמיתית עבור שני הצדדים, מן העבר האחד, הציבור החרדי שייחשף לעולם ההייטק וישתלב בו לאחר שקיבל והצטייד בכלים, בכישורים ובמיומנויות הדרושים לכך, ומן העבר השני, תעשיית ההיי טק הישראלית, שמעוניינת לגייס לשורותיה עובדים מוכשרים ומתאימים להשתלבות מיידית במקצועות השונים. תכנית 'הזנקים' שמה לה למטרה לייצר קבוצת איכות מובילה של חרדים בוגרי אקדמיה בכדי להביא לשילובם בצורה מיטבית במשרות איכותיות בחברות מובילות בתעשיית ההייטק, ובכך ליצור ולהרחיב את מעגלי ההשפעה על שילוב חרדים בענפים עתירי ידע ולהגדיל את שיעורם בתעשייה."

נתן קנדלר, סמנכ"ל קרן ידידות טורונטו, המלווה את התכנית מיום הקמתה, הוסיף "מול המחסור בכח אדם איכותי בתעשייה, התכנית הוכיחה עצמה כישימה. הגיע הזמן לעבור לשלב הבא ולהגדיל את היקפה, כדי לתת מענה למחסור בעשרות אלפי עובדים בתעשייה, ולא פחות חשוב הזדמנות לאלפי חרדים להשתלב בענף הטכנולוגיה".


לאחר הברכות, התפנו בוגרי התכנית למפגש שאלות ותשובות עם נציגים של מטא ואינדיביה, מהם שמעו טיפים כיצד עליהם לפעול בתקופה הקרובה כדי להשתלב בחברות מובילות. "אנחנו צריכים אתכם, מעוניינים לגייס בוגרים מהתכנית שלכם וזו הסיבה שהגענו לדבר בפניכם", אמרה הנציגה של מטא.

תכנית הזנקים הוקמה ב- 2019 על רקע המחסור החמור במקבלי תארים חרדים מתוך סך מקבלי התארים המועסקים במקצועות ההייטק (4%). כיום, מועסקים כ- 311 אלף איש בתעשייה, מתוכם כ- 9000 הינם חרדים ופחות מ- 100 מהם בוגרי אוניברסיטאות. במטרה להגדיל את מספר הבוגרים החרדים בעלי ניסיון מקצועי באוניברסיטאות ובמכללות כדי לשלבם בתעשייה, התכנית פועלת בשלושה מישורים: ליווי סטודנטים חרדים לתואר אקדמי טכנולוגי עם שיעורי נשירה מינימליים; שילוב סטודנטים חרדים במשרות סטודנט בשכר גבוה; והשמה בתעשיית ההיי-טק בגמר הלימודים. היא עושה זאת באמצעות מעטפת ליווי תרבותית ואקדמית המקנה כישורים ומיומנויות מותאמות אישית לסיוע במהלך התואר האקדמי, מעטפת ליווי תעסוקתית וסיוע במעבר לשוק התעסוקה וכן מעטפת ליווי כלכלית בעזרת מלגה (12 אלף ש"ח בשנת המכינה ובשנים א' ו- ב' ללימודי התואר). כל זאת, תוך שיתוף פעולה מלא בין התכנית לבין המוסדות האקדמיים סביב ליווי הסטודנטים.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully