וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידע בזמן אמת: בילינו שעה שמחה במשרדי טוטנגו

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 12:40

טוטנגו מסייעת ללקוחותיה לקבל חיווי בזמן אמת על לקוחותיהם ובכך להגדיל את הפעילות על ידי הצעות ערך ייעודיות ומותאמות אישית. אנחנו מצדנו התמקדנו יותר במקפיא עם הטילונים ושמענו מענת, אליעזר ויוסף על המסלול שהביא אותם עד הלום

טוטנגו 2. ראובן קסטרו
מימין לשמאל: ענת בדרח, אליעזר ראובן ויוסף זיאדה/ראובן קסטרו

מה עושים: טוטנגו פיתחה פלטפורמה ייחודית לניהול לקוחות המאפשרת לארגונים גדולים לקבל חיווי בזמן אמת על לקוחותיהם, מידת שביעות רצונם ומאפשרת להם להגדיל את ההכנסות מכל לקוח על ידי התאמה טובה יותר של הצעת הערך עבורו.

משתתפים:

יוסף זיאדה, בן 27, רווק, גר בעפולה. תפקיד: Qa automation engineer, שנה בחברה.

ענת ברדח, בת 35, נשואה פלוס שניים, גרה בנס ציונה. תפקיד: Fullstack team leader, שנה בחברה.

אליעזר ראובן, בן 34, נשוי פלוש שלושה, גר בפתח תקווה. תפקיד: Senior Java Developer, חודשיים בחברה.

לוקיישן: נתחיל עם מספרים. לטוטנגו יש 145 עובדים בארה"ב (70), ישראל (60) ואוקראינה (15), 55% מהעובדים - נשים, וכולם (העובדים בישראל כמובן) מהם מגיעים למשרדים הצנועים מאוד ברחוב יגאל אלון בתל אביב. הרצפה אפורה, הריהוט בעץ טבעי וכדי לתת תחושה של בית, ממש בכניסה יש פינת ישיבה עם ספה ירוקה בהירה, כורסאות בגוונים אחרים של ירון ושולחן עגול צהבהב.

אין שם חדרים ייעודיים למוסיקה, פילאטיס או מקלחות ומי שרוצה להתאמן משתמש בחדר הכושר שיש בבניין. רוב החלל מוקדש לאופן ספייס מרוצף בפרקט עץ, עם שולחנות ארוכים ועליהם עמדות עבודה, גיטרה מונחת בצד על הקיר, פינות זולה עם פופים וכורסאות פה ושם, עם נגיעות באפור וירוק ועל קירות הזכוכית של חדרי הישיבות יש איורים בלבן כמו מנורה דולקת או מטוס נייר.

טוטנגו 2. ראובן קסטרו
תשמחו לדעת שיש פתרונות גם למי שמעדיפים נשנושים פחות בריאים/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: המטבחון סמוך לכניסה למשרד, יש בו שולחנות עגולים וכסאות פלסטיק בצבעוניות שחוזרת על עצמה. אין פה פריסות מפוארות של ארוחות בוקר, אלא כל אחד תופס מה שיש במקרר, גבינות לבנות, יוגורטים, מעדנים, גבנ"צ, ירקות ופירות, ריבות, סחוג, ולחמים טריים.

יש גם בירות ויין לבן להרמות כוסית ומי שחייב לנשנש משהו פחות בריא, יכול למצוא במגירה צ'יפס, במבה, אפרופו, שוקולד, עוגיות שוקוצ'יפס ופריכיות. במקפיא יש שאריות קופסאות של גולדה, בן אנד ג'ריס וטילונים, כי בכל זאת קיץ וזה. בצהריים מזמינים מבחוץ.

CV: למשפחה של יוסף יש עסק לתיקון והתקנת מזגנים. כמי שגדל בין מכונות, הוא נמשך לשם ורק בתיכון, כשלמד במגמת אלקטרוניקה, כדי להשתלב בעתיד בעסק, נחשף לתחום התכנה. אבא כיוון אותו ללימודי הנדסה מכונות ובמהלך התואר הצטרף אליו לעבודה במזגנים, ועבר לעבוד כמהנדס מכונות במפעלים של כי"ל בים המלח. אחרי תקופה לא ארוכה הוא הבין שהעבודה הפיסית והלכלוך לא בשבילו והוא חייב לשנות כיוון.

"התחלתי לחפש באינטרנט משהו שיתאים לי", הוא אומר, "והתחלתי ללמוד ג'אווה סקריפט. חיפשתי עבודה הרבה זמן עד שחבר מתכנת, שעובד בטוטנגו הביא אותי לכאן. הוא קיבל את מענק של 'חבר מביא חבר' ואני התקבלתי לעבודה כבודק תכנה ידני, תפקיד כניסה קלאסי לטכנולוגיה ולפני חודשיים עברתי לאוטומציה. אני רוצה להיות פול סטאק ואני לומד הרבה מאוד לבד כדי להתקדם לשם, אבל צריך לצבור ניסיון. אני עובד על זה".

לענת תמיד היה חוש טכני, אבל היא לא מאלה שמפרקים מחשבים. בצבא הייתה מדריכת כלי נשק בחי"ר, נרשמה ללימודי ביוטכנולוגיה ובסיום התואר התחילה לחפש עבודה. "היה לי רצון ללכת בעקבות אבא שלי ז"ל, שנפטר כשהייתי בת 20, שהיה חקלאי, אגרונום וחוקר שפיתח תרופה מאשכוליות, ולא חקרתי לעומק מה אפשר לעשות עם התואר הזה ואז הבנתי שהאופציות הם מחקר או השתלבות באקדמיה, שפחות התאימו לי.

"במסגרת החיפושים קפצה לי מודעה על הסבה מקצועית. זמנו אותי למבחני קבלה והתחלתי ללמוד תמצית של מדעי המחשב, לימודים פרקטיים של חצי שנה, שפות תכנה, מערכות הפעלה, קצת מכל דבר, שם גם הכרתי את בעלי. גרנו בב"ש, התקבלתי לעבודה בחברת 'ראד', וכשעברנו לתל אביב התחלתי לעבוד כמפתחת פול סטאק AT&T ישראל ואחרי חמש שנים הרגשתי שאני חייב לאוורר עניינים, לשנות אווירה למשהו חדש.

"גיסי שעובד בטוטנגו הביא אותי לחברה. התחלתי כמפתחת פול סטאק ובסוף אפריל, תוך פחות משנה, קודמתי להיות ראש צוות עם ארבעה עובדים, כשאנחנו מתמקדים בדף החשבון של הלקוח".

עד הצבא אליעזר לא ידע מה זה מחשב. הוא נולד בירושלים כילד חרדי להורים שהתחזקו ועברו לרכסים, הלך לישיבות חרדיות ולא למד לימודי ליב"ה. לעולם הכלכלה נחשף בעקבות סבא שלו, רו"ח ושלט באחוזים ושברים עשרוניים. אחרי שהתחתן למד דיינות ובמקביל חשבונאות באוניברסיטה הפתוחה ואש חבר הסביר לו שיש בצבא את תכנית "שחר" לשילוב חרדים והוא ניסה להתקבל אליה.

"הציעו לי ללמוד מחשבים ולקח לי זמן להחליט שזה מה שאני רוצה לעשות", הוא אומר. "הגעתי עם קבוצת חרדים כמוני לממר"ם וביקשתי לשרת בחיל הים בחיפה, שם הייתי שלוש שנים, פלוס שנת קבע. התחלתי כבודק תכנה וכתבתי סקריפטים למערכות מורכבות ולפני שנכנסתי לקבע הפכתי לראש צוות.

"אחרי השחרור הבנתי שחשבונאות היא לא בשבילי, התקבלתי לתעשייה האווירית וכשהבנתי שלא אוכל להתקדם לפיתוח, עברתי לחברת בת של רפאל, מפתחת כיפת ברזל כ-QA, ואחרי שנה וחצי עברתי לפיתוח והחלפתי מפתח מנוסה.

אחרי שלוש שנים עברתי ל- CME, תאגיד ענק שעוסק במסחר במט"ח, אג"ח, סחורות וחוזים עתידיים, וכשהאתר שלהם בארץ נסגר, הייתי בעוד שני סטארט אפים ואז הגעתי לטוטנגו דרך קולגה מ- CMA שהתחילה לעבוד פה. אני נמצא בצוות שעוסק בביג דאטה, עולם הם המון נתונים ואנחנו מסייעים ללקוח לקבל אותם בצורה ידידותית.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
טוטנגו 3. ראובן קסטרו
סייעו לעובדים מאוקראינה/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: במהלך ילדותו יוסף התאגרף באופן מקצועני במועדון "כפפות הזהב", השתתף בתחרויות ובגיל 17 הוכתר כאלוף הארץ לנוער לשנת 2011. ענת משחקת "כדורשת" בליגת מאמאנט ובאיגוד, בשתי קבוצות בנס ציונה ומשמשת כמנחיתת כדורים. אליעזר, אבא לשלושה נזכיר מתכנת או קורא מאמרים בתכנות בזמנו הפנוי, משחק שחמט, רוכב על אופניים וטס לעשות סקי כשאפשר.

אוקראינה: 15 עובדים יש לטוטנגו באוקראינה. עם פרוץ המלחמה, נסגרו המשרדים שם והעובדים עברו לעבוד מהבית, וכשנפתחה מחדש, הרוב עדיין מעדיפים להמשיך לעבוד מרחוק. החברה סייעה למי שעמדה לו האפשרות או הזכות להגיע לארץ, אבל רק בודדים עשו זאת.

טוטנגו 4. ראובן קסטרו
"ההון האנושי בחברה הוא הערך המוסף האמיתי שלה"/ראובן קסטרו

ערך מוסף: אליעזר מעריך את המעטפת הפנימית שהוא מקבל ב"טוטנגו" וענת אומרת שההון האנושי בחברה הוא הערך המוסף האמיתי שלה, "אני מעבירה ראיונות עבודה ואנחנו לא מתפשרים גם בצד המקצועי וגם הפן האישיותי. אבל יש גם את העניין החברתי. לפני כמה שבועות עשינו חצי יום גיבוש עם הצוות בסקי מים על כבלים בפארק דרום, צוותים אחרים עשו סיור ביקב".

בפורים הם חגגו בקלארו עם בני זוג, ולפני כמה חודשים ירדו ללילה באילת, עם פינוק ב"סתלבט על המים", ריינג'רים, אוכל ושתיה. בכל יום שלישי יש האפי אוור צנוע, עם כמה עוגות ופירות, ובחודש הגאווה, במקום סתם להיפגש ולאכול משהו, אירחו בני משפחה של חברי וחברות הקהילה, ונוצר שיח פתוח של כמה שעות, שבו עובדים דיברו בפתיחות על נטייתם המינית.

ליוסף מה שהכי חשוב אלה הכנסים והקורסים שהוא מקבל מהחברה, שעוזרי לו להתקדם. חוץ מהקורסים החינמיים ב"יודמי", פלטפורמת הלימודים הווירטואלית, כל עובד מקבל תקציב של כמה מאות דולרים בשנה, להתפתחות מקצועית אישית בתחום שהוא עוסק.

מה לובשים: איך שנוח, פרי סטייל.

מאיפה עובדים: פעמיים בשבוע באים למשרד, יוסף מגיע מעפולה בשלישי ורביעי.

טוטנגו 5. ראובן קסטרו
זום, לקוח שלהם, בודק בעזרתם פיצ'רים חדשים, ומקבל סטטיסטיקה בזמן אמת/ראובן קסטרו

משבר בהייטק: דווקא עכשיו, כמו בקורונה, אומרת ענת, חברות זקוקות למעקב הצמוד אחרי הלקוחות שלהם ולהתמקד בשימור לקוחות, כי אם לא תהיה אוטומציה ומעקב נכון, הן עלולות לפספס את הלקוחות השקטים. הלחץ שלנו הוא לא מפיטורים, אלא שרמת המוצר תהיה גבוהה כי הלקוחות נמצאים בתקופה לא פשוטה ויש כאלה שמצמצמים.

"טוטנגו נותנת יותר מתמיכת לקוחות", מסביר אליעזר, "שהוא הגלגול המיושן של שימור לקוחות. למשל, זום, שהם לקוח שלנו, מוציאים פיצ'ר חדש ורוצה לדעת אם הוא אפקטיבי, אז הם בודקים דרכנו את שימושים שלו, הכל אוטומטי, סטטיסטיקות בזמן אמת. אנחנו ממשיכים לגייס עובדים, אולי לא בקצב של קודם, עם חשיבה פעמיים, אבל מגייסים".

טוטנגו 6. ראובן קסטרו
"השכר תחרותי לשוק והייתי בחברות שונות כדי שאוכל להשוות"/ראובן קסטרו

שכר: בתפקיד שלו, יוסף אומר שהוא מקבל יותר מהממוצע המקובל. אליעזר: "יש תכנית אופציות במו בסטארט אפ והשכר תחרותי לשוק והייתי בחברות שונות כדי שאוכל להשוות". ענת מספרת שכל שנה מתקיימים דיוני שכר ויש בונוסים והעלאות.

מה הלאה: לאליעזר יש פז"ם של חודשיים בחברה ולכן תזוזה למקום אחר לא באה בחשבון. הוא אומר שהאתגר יקבע כמה זמן יישאר בה, כשיפסיק להרגיש שמעניין לו, הוא ימשיך הלאה. ענת קודמה ממש לפני כמה חודשים ורוצה להמשיך להשתדרג, להתקדם כראש צוות ולקדם את העובדים שלה ויוסף שואף להיות מפתח פול סטאק ולפי הדבקות במטרה והמוטיבציה, זה יקרה.

טוטנגו 7. ראובן קסטרו
כל עוד יש עניין, תזוזה למקום אחר לא באה בחשבון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully