וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית תעביר דיבידנד של 655 מיליון שקל למדינה

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 18:14

בטקס שנערך בתעשייה האווירית העניקו ראשי התעשייה האווירית המחאה ע"ס של 655 מיליון שקל לפקודת מדינת ישראל למנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים. מהלך זה מעמיד את סכום הדיבידנד השנה מהחברות הממשלתיות על כ-1.1 מיליארד שקל. העובדים מרוצים מעט פחות

רשות החברות הממשלתיות יכולה לרשום לעצמה עוד "וי" קטן-גדול, אחרי שהתבשרה על דיבידנד בגובה 655 מיליון שקל שיתקבל מהתעשייה האווירית ושיביא את הכנסות המדינה מדידבידנדים ששולמו בידי חברות ממשלתית לסכום נאה של 1.1 מיליארד שקל.

תשלום הדיבידנד של התעשיה האווירית הינו סכום שיא של חלוקת דיבידנד למדינת ישראל מחברה ממשלתית ומתבצע לאור התוצאות הכספיות הטובות של החברה בשנים האחרונות, שהגיעו לשיא ב-2021 עם היקף מכירות שהסתכמו בסך של כ-4.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 148 מיליון דולר.

התעשייה האווירית מחזירה כסף למדינת ישראל. דוברות האוצר,
עמיר פרץ, יו"ר התעשייה האווירית מעניק את ההמחאה למיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות./דוברות האוצר

ולמי לא נשאר? לעובדים

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "היום נעשה צעד נוסף שמשקף את האחריות של חברה ממשלתית לבעלי המניות שלה - הציבור בישראל. אנו נמשיך ליישם את מדיניות שר האוצר, אביגדור ליברמן, ונקפיד על תשלומי דיבידנדים שוטפים כפי שכל חברה עסקית נוהגת כלפי בעלי מניותיה.

אני מבקשת להודות ליו"ר התעשיה האווירית עמיר פרץ ולמנכ"ל החברה, בועז לוי על שהביאו את התעשיה האווירית להישגים ורווחיות גבוהה, מה שמאפשר יישום מדיניות קבועה של חלוקת רווחי החברה עם הציבור בישראל. התעשייה האווירית מוכיחה כי היא בעלת חשיבות לאומית, ביטחונית ומשקית למדינת ישראל.

החברה ניצבת בחזית העולמית של הטכנולוגיה הביטחונית בזכות מחקר ופיתוח איכותי, הון אנושי מובחר ומקצועיות שאינה מתפשרת. המשק הישראלי נהנה היום מפירות ההצלחה של התעשייה האווירית שאף קלטה בשנים האחרונות אלפי עובדים במקצועות היי-טק, ותרמה תרומה כבירה לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל".

יו"ר התעשייה האווירית ,עמיר פרץ: "התעשייה האווירית בתוך עמה יושבת. היום נזכיר לכל אזרח ישראלי שהוא הבעלים שלנו ולכן הוא נהנה מהתוצאות העיסקיות של החברה. נכון, זאת חברה עסקית שלה מטרות רווח, אך כשם שררבות עובדיה הם החברה הישראלית, כך גם בעליה הם אזרחי מדינת ישראל. בזכות אותם ישראלים נפלאים היא הצליחה בשנים האחרונות - טכנולוגית, ביטחונית, אך גם כלכלית.

אנחנו מחזירים לעם ישראל 655 מיליון שקל באמצעות דיבידנד אותו אנו משלמים לבעלים של החברה - אזרחי ישראל. הדיבידנד אותו אנו מעבירים היום הוא הגדול ביותר שניתן על ידי התעשיה האווירית והוא הגדול ביותר גם מול כל החברות הביטחוניות הממשלתיות".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "חברי הדירקטוריון, ההנהלה ועובדי התעשייה האווירית הם אלו שבזכותם הגענו ליום משמעותי זה.

655 מיליון שקלים מועברים היום מהתע"א למדינת ישראל, זהו אינו דבר של מה בכך והוא פרי עמלים של העובדות והעובדים בחברה. אנו גאים מאוד על שהובלנו את החברה להצלחות עסקיות משמעותיות בשנים האחרונות, דבר המאפשר לנו להעניק דיבידנד משמעותי זה למדינת ישראל.

האתגרים המשמעותיים של השנים האחרונות בהן ידענו את משבר הקורונה, משברים ביכולת רכש ואסקפה, ומלחמות בעולם, הוכיחו את כוחה של התעשייה האווירית, שהמשיכה להוביל ולספק ללקוחותיה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם. השנה החולפת הייתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של החברה, עובדה המסמלת את חוזקה של החברה ואיתנותה. זאת בתוספת לצבר הזמנות של 14 מיליארד דולר המאפשר הסתכלות אל העתיד".

לעומת המברכים הנרגשים, יש גם מי ששמחים פחות: יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי תע"א, הגיב להחלטה להעביר דיבידנד למדינה:

"בראשית הדברים אנחנו שמחים על כך שהחברה הגיעה לאיתנות פיננסית והיא מסוגלת להעביר כספים שישמשו את אזרחי מדינת ישראל, במיוחד בעת זו, של אינפלציה גבוהה ויוקר מחיה.

אנחנו מברכים על כך שבנוסף לביטחון שהתעשייה האווירית מייצרת עבור אזרחי מדינת ישראל, אנחנו גם שותפים לסיוע בהיבט הכלכלי לקופת המדינה.

חשוב לציין , כי עובדי התעשייה האווירית נכנסו לא אחת מתחת לאלונקה כשהחברה הייתה זקוקה לסיוע שלנו. אז נהגנו באופן אחראי וממלכתי תוך ויתור על תוספות והטבות שכר כשנדרשנו לכך בדגש על תקופת הקורונה ולפניה.

יחד עם זאת, העובדים הם אלה שאחראיים על הרווחים ועל הצלחות החברה, ולכן כשהחברה נמצאת באיתנות ונהנית משגשוג כלכלי, אנחנו חושבים שגם ציבור העובדים שהביא את החברה להישגים וביצועים מדהימים צריכים להיות חלק.

לאור הכוונה להעביר למדינה דיבדנד נפגשתי הבוקר עם יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה והבעתי בפניהם את הדרישות.

הוסכם להיכנס לסבב דיונים ולבחון את אופן החלוקה והשתתפות העובדים בפירות השגשוג .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully