וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשתלמות של הראל הניבה בחודש יוני את התשואה הטובה ביותר

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 15:22

קרנות ההשתלמות שלנו, כמו רוב מוצרי החיסכון בשוק ההון, כבר אינן מתחרות על רווחים, אלא על מיזעור ההפסדים - ומי שעמדה במשימה בצורה הטובה ביותר, למרות חודש רע בבורסות העולם, היא קרן ההשתלמות של הראל

יאיר המבורגר. מיה כרמי דרור,
יאיר המבורגר, יו"ר הראל. התוצאות לקרן ההשתלמות של החברה הן הכי טובות לחודש יוני/מיה כרמי דרור

חודש יוני התאפיין בירידות בשווקים, והמגמה השלילית החזקה אפיינה הן את הבורסה המקומית והן את השווקים בחו"ל.

מדד ה-s&p500 ירד בלמעלה מ-8% ואילו מדד ת"א 125 איבד 4%. סקטורים בולטים בחו"ל לשלילה היו האנרגיה, חומרי הגלם והפיננסים, עם ירידות של בין 11% בפיננסים ועד-17% באנרגיה.

המגמה השלילית והירידות החדות בשווקים השתקפו היטב בתשואות שרשמו קרנות ההשתלמות השונות בחודש החולף.

קרן ההשתלמות שבלטה לחיוב היא הראל מסלול כללי, שרשמה את הירידה המתונה ביותר בענף בחודש יוני: 1.84%. אחריה במסלולים הכללים נמצאות מור, שרשמה ירידה של 1.87%, מגדל שאיבדה 1.91%, מנורה מבטחים שירדה ב-2.04% והפניקס שאיבדה 2.35%. את התשואה הנמוכה ביותר רשמה קרן ההשתלמות במסלול כללי של אלטשולר שחם, שאיבדה ביוני 4.25%.

מה עומד מאחורי הביצועים?

אורי רבינוביץ, סגן מנהל חטיבת ההשקעות בהראל, מסביר מה עומד מאחורי הביצועים: "הראל בלטה לטובה בחודש יוני כתוצאה ממספר סיבות. הראשונה היא תיק מנייתי מפוזר עם הטיה נמוכה לסקטור האנרגיה בחו"ל, בחשיפה גיאוגרפית מאוזנת כולל מזרח אסיה ועם שיעור חשיפה למניות יחסית נמוך בהשוואה למתחרות.

שנית, תיק האג"ח שלנו בלט לחיוב עקב חשיפה יחסית גבוהה לשוק האג"ח הקונצרני בארץ וחשיפה יחסית נמוכה לשוק בחו"ל. כמו כן, במהלך החודש הארכנו מח"מ ברמות תשואה לפדיון יחסית גבוהות בהשוואה לסוף החודש, דבר שתמך בתשואות שלנו. בנוסף, תיק האג"ח הקונצני הלא סחיר שלנו תפקד טוב יותר מהתיק הסחיר, לאור מבנה מעט שונה של אשראי ומח"מ".

רבינוביץ מסביר כי הסיבה לירידות קשורה לחשש ממיתון במקביל לעלייה בתשואות הראליות מה שפוגע ברמות המכפילים של הפירמות פעמיים, אך מציין כי "בהסתכלות קדימה, אנו סבורים כי התשואה שגלומה בתיקים עקב תוואי ריבית עתידי גבוה יותר - אשר להערכתנו משקף טוב את המציאות, במקביל למחירי מניות סבירים יותר - נראה טוב יותר מחצי השנה הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully