וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים WOLT בערבית? המשלוחים ששמים את הפריפריה במרכז

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 16:14

"לכולנו מגיע אוכל עד הבית": זה המוטו של שירות המשלוחים החדש HAAT, אשר מספק משלוחים לערים ללא תשתיות, גם עבור לקוחות ללא כתובות וכרטיס אשראי. בכקרוב יורחב השירות גם לערי הפריפריה של המגזר היהודי ולקטגוריות נוספות. כן תשיק החברה את האפליקציה במרוקו

צעיר עובד בתור שליח פיצה. ShutterStock
מערך השליחויות של HAAT יגיע לכל מקום, גם בלי כתובת/ShutterStock

המדינה התקדמה - הפריפריה נשארה מאחור

הפלטפורמה HAAT להזמנות ומשלוחים מתמקדת בערים ללא תשתיות. השירות נולד, כשד"ר חסן עבאסי המייסד (ד"ר למדעי המחשב בוגר הטכניון, מרצה קבוע בטכניון ועובד לשעבר בחברות המובילות בעולם בניהן אינטל וגוגל) חזר להתגורר בעיר הולדתו אום אל פאחם וגילה שבכל הנוגע להזמנת אוכל כל המדינה התקדמה, והשאירה את אום אל פאחם מאחור.

הוא רצה לראות תפריטים - וגילה שאין כאלו, ביקש לשלם באשראי וגילה ששירות המשלוחים הוא במזומן בלבד, וכשביקש משלוח - גילה שאין משלוח והוא צריך למצוא שליח בעצמו.

כשבסוף הזמין ממסעדה שכן הגדילה לעשות ולקיים שירות משלוחים, הוא חיפש את השליח רבע שעה לאחר שהגיע ליעד, מאחר שחסן גר בבית ללא כתובת ברורה. מהנקודה הזו, חסן הבין שעסקי המשלוחים שאינם בערים מרכזיות צריך להשתנות, והדרך לשם הייתה סלולה.

שליח  haat. מחמוד זידיאן haat,
שואפים לגייס שליחים נוספים וכך לשפר את מצב התעסוקה בפריפריה/מחמוד זידיאן haat

"שיפור תנאי הפריפריה יתחיל באום אל פאחם"

HAAT נועדה לענות על הפערים שערים ללא תשתית סובלות מהם: האפליקציה מקשרת בין המסעדה, לשליח וללקוח הסופי כאשר דרכה מסופקים פתרונות ללקוחות ללא כתובות, שימוש במזומן וניהול מערך משלוחים עבור מסעדות ללא תשתיות דיגיטליות. החזון ברור: לאפשר לכל אחד בארץ ובעולם להזמין אוכל עד פתח ביתו ללא קשר לאופי העיר בה הוא מתגורר.

HAAT עתידה להיות אפליקציה בינלאומית המובילה את תחום המשלוחים בערים ללא תשתיות ברמה הגלובלית, מבחינתו, שיפור תנאי הפריפריה מתחיל באום אל פאחם ונגמר בערי ספר בכל העולם.

במובן מסוים, HAAT היא סיפור חייו של איש הייטק מאום אל פאחם: הוא לקח את שני קצוות חייו, הטכנולוגיה ומקום מגוריו וחיבר ביניהם עד לכדי סיפור הצלחה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דר חסן עבאסי מנכ"ל ומייסד משותף haat. עומר סמיר,
ד"ר חסן עבאסי מנכ"ל ומייסד משותף haat/עומר סמיר

המשלוח יגיע גם בלי כתובת

החדשנות במיזם באה לידי ביטוי בכך ש-HAAT הם הראשונים והיחידים בארץ שמאפשרים משלוח ללא כתובת (לפי טכנולוגיית שירותי מיקום מדויקים במיוחד) ומאפשרים תשלום במזומן.

האפליקציה מציעה צ'אט לקוחות ושירות טלפוני, וחידוש נוסף שלה הוא האפשרות לצפייה בתפריט דיגיטלי. על ידי אלו, האאט פותחת צוהר לבעלי עסקים ומסעדנים להגיע לקהל שלא הצליחו להגיע אליו טרם האפליקציה: בכך האאט משרתת גם את בעלי העסקים בפריפריה, וגם את קהל הלקוחות.

אחת המטרות החשובות שהאאט הגדירה למול עיניה היא להוריד את הנטל מהמסעדנים: האאט יצרה איזון בין לקוחות למסעדנים ובכך מסעדנים אינם משלמים עמלות גבוהות לטובת משלוחים אשר נעה בין 15%-18% - זוהי בשורה של ממש בעולם המשלוחים, ובעלי העסקים זוכים לקהל חדש ולעמלות נמוכות לעומת המתחרים שלעיתים גובים כפול מכך.

haat עומר סמיר הנהלת. יח"צ,
הנהלת HAAT/יח"צ

מגייסים למען ההתרחבות

HAAT הצעירה גייסה עד היום 3.7 מליון דולר על ידי משקיעים בולטים: גיגי לוי וייס, מייסד קרן ההשקעות NFX Guild, סר רונלד כהן, מייסד את קרן ההשקעות אייפקס פרטנרס, אייל ולדמן, מייסד חברת מלאנוקס אשר נמכרה לענקית הטכנולוגיה NVIDIA הסכום של למעלה מ-7 מיליארד דולר לפני כשנתיים.

בקרוב עתידה HAAT לגייס סכום נוסף אשר יבטיח את התרחבותה למדינות נוספות. במקביל, האאט שואפת לגייס שליחים נוספים באיזורים נוספים - ובכך גם לשפר את מצב התעסוקה באיזורי הפריפריה.

לעבאסי, מייסד השירות, יש תכנית עסקית סדורה לשנים הקרובות: האאט תכפיל את המכירות, תשתלב יותר במגזר היהודי ברחבי הארץ ותגדיל את פעילותה בעוד 3 מדינות ברחבי העולם וביניהן מרוקו, עם חווית קניה קלה וחכמה, המשתלמת ללקוח ולבעל העסק - האאט מקיימת הבטחה גדולה עבור הפריפריה: לכל אדם מגיע להזמין אוכל בצורה מודרנית, נוחה ופשוטה. הטכנולוגיה של האאט מאפשרת לכל אדם בכל אזור להנות ממשלוחים, כאילו היה גר במרכז תל אביב.

שליח על קטנוע. ShutterStock
המוטו: "לכולנו מגיע אוכל עד הבית"/ShutterStock

"בקרוב נגיע רחוק"

אפליקציית HAAT תרחיב את הפעילות שלה לדרום ותתבסס בעיר רהט וסביבותיה לקראת סוף יולי.

לקראת אמצע אוגוסט צפויה האפליקציה להכנס למגזר הכללי כשהעיר שנבחרה הינה כרמיאל. בכך, תצטרף הפריפריה של המגזר הכללי לשירות האפליקציה ותיהנה משלל יתרונותיה.

במקביל, HAAT נמצאת בשלבים האחרונים להרחבת הפעילות גם לאזור השטחים, ותתחיל בעיר טול כרם, ומשם להתרחב לשכם וראמאללה הגדולה.

בעוד כחודשיים, הפעילות תורחב גם מעבר לים, אל מרוקו בצפון אפריקה. עוד לא נמסר באיזו עיר היא תתחיל.

כיום, מעסיקה HAAT כ-100 עובדים,800 שליחים שמעניקים שירותי שליחויות למעל 900 מסעדות הפזורות ב-17 אזורים ברחבי הארץ עם התרחבות בעתיד הקרוב גם לערים נוספות במגזר הכללי.
להורדת האפליקציה ומידע נוסף.

הסיפור המלא של :HAAT משלב הרעיון, דרך פיתוח האפליקציה, הגיוסים והתכניות לעתיד, יתפרסם בסוף השבוע הקרוב בוואלה! כסף ובגיליון העסקים של מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully