וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין נחלש ל-118.76 ין לדולר בעקבות איתותי התערבות של ממשלת יפאן; היורו התחזק ל-1.0768 דולר

דפנה מאור

20.2.2003 / 12:08

הדולר נחלש על רקע הודעת הבית הלבן כי ארה"ב תגיש למועצת הבטחון הצעה לפיה יוחלט כי עיראק הפרה את החלטות האו"ם



הין נחלש מול הדולר לאחר שבכיר במשרד האוצר של יפאן אמר כי התחזקות המטבע איננה מוצדקת. דבריו נתפסו כאיתות להתערבות אפשרית במסחר, והין נסוג ל-118.91 ין לדולר לעומת 118.73 ין אתמול. בהמשך התאושש הין מעט ועתה הוא נסחר ב-118.76 ין לדולר. היורו התחזק מול הדולר, בעקבות איתותי המלחמה מצד בוש, והוא נסחר ב-1.0768 דולר לעומת 1.0745 דולר אמש.



זמביי מיזוגוצ'י, סגן שר האוצר לעניינים בינ"ל ביפאן, אמר כי אסור שהייסוף בין יימשך. המטבע היפאני התחזק ביומיים האחרונים הין לאחר ששר האוצר של יפאן, מסג'ורו שיאוקאווה, אמר כי לא ידון בנושא הין בפגישתו עם שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, לפני פסגת שבע המדינות המתועשות בפאריס ביום שישי. שיאוקאווה אמר בעבר כי על הין להיסחר ברמה של 150-160 ין לדולר.



נושא עיראק ממשיך להיות דומיננטי במסחר במט"ח. התבטאויות פרו-מלחמתיות של הנשיא בוש השבוע, לפיהן "סדאם חוסיין מהווה איום על אמריקה ואנו נטפל בו", הובילו לירידות במטבע האמריקאי מול היורו, הפרנק השוויצי והליש"ט.



הבית הלבן הודיע אמש כי ארה"ב תגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה חדשה שתקבע כי עיראק הפרה את החלטות המועצה. ההצעה תוגש, ככל הנראה, על ידי ארה"ב ובריטניה והיא לא תקבע באופן מפורש שיש לנקוט צעדים צבאיים נגד עיראק.



נשיא עיראק, סדאם חוסיין, אמר היום כי הוא רוצה למנוע מלחמה עם ארה"ב, אך לא בכל מחיר. "לא נתפשר על עצמאותנו, כבודנו וזכותנו לחיות כאנשים חופשיים", הוסיף סדאם. סוכנות הידיעות העיראקית דיווחה כי סדאם הזהיר גם ש"אם אמריקה תתקוף, בהשפעת השדים שאופפים אותה, היא תגלה את הנחישות של העם העיראקי, ובעזרת אללה ננצח אותה".



נתון כלכלי שישפיע על המסחר היום הוא גירעון הסחר של ארה"ב לדצמבר. הגירעון, לפי הערכות, הצטמצם ל-38.5 מיליארד דולר לעומת 40.1 מיליארד דולר בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully