וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמה מפלגת "העצמאים החדשים". האם תצליח לעבור את אחוז החסימה?

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 10:49

ציבור העצמאים שילם מחיר כבד בימי הקורונה. שניים מהפעילים הבולטים בשורותיו החליטו להקים מפלגה שתתמודד בבחירות לכנסת. הסטטיסטיקה של מפלגות כלכליות אמנם אינה מעודדת, אבל המייסדים, יורם מועלמי וצמרת אביבי, בטוחים שהם יוכלו להביא את השינוי

יורם מועלמי "העצמאים החדשים". עידן גור,
יורם מועלמי, יו"ר מפלגת "העצמאים החדשים"/עידן גור

אחרי מה שהם מכנים "שנתיים קשות ומדממות למגזר העצמאים" קמה מפלגת "העצמאים החדשים" בראשות יורם מועלמי וצמרת אביבי. השניים הם יוזמי הבג"ץ נגד רשות המסים ופעילים חברתיים מוכרים.

בין עיקרי המצע של המפלגה: ביטול החזרי המענקים שניתנו בתקופת הקורונה, תיקוני חקיקה בביטוח לאומי בנוגע לזכויות סוציאליות לעצמאים, חקיקת רשת ביטחון לעצמאים ומהלכים למאבק ביוקר המחייה.

מועלמי ואביבי, ממובילי מחאת העצמאים, טוענים כי בעוד ששאר המגזרים במשק חזרו לפעילות מלאה, עצמאים רבים טרם התאוששו, חלקם נאלצו לפתוח עסקים חדשים או לעבור לעבודה אחרת, חלקם פשטו את הרגל, אך רובם ככולם עדיין מתמודדים עם החזרי המענקים שניתנו בתקופת הקורונה.

המכות שהעצמאים חטפו, הרדיפה אחרי המענקים, הסגרים הרצחניים, מתווה הפירורים של האומיקרון שהתקבל ברגע האחרון כאשר העצמאים גוססים, זבי דם, התחבולות עם ימי הבידוד, אי זכאות לקבלת דמי פגיעה, מביאים את העצמאים, כך לדברי מייסדי המפלגה החדשה, להטות את הכף.

צמרת אביבי. רון שלום,
צמרת אביבי, מפלגת העצמאים החדשים/רון שלום

יורם מועלמי, יו"ר מפלגת "העצמאים החדשים": בפעם הראשונה קמה בישראל מפלגה שתכליתה היא לסייע לעצמאים. לאחר שנתיים שהעצמאים "דיממו למוות" בהיעדר רשת ביטחון סוציאלית, ראינו את היחס המחפיר מצד המפלגות כלפי מגזר העצמאים, אותו מגזר שהם מהללים כל העת ומבקשים את קולותיו. הגיע הזמן שמגזר זה ייהנה מייצוג אותנטי לכנסת מנבחרי ציבור שמגיעים מהעם. מדינת ישראל היא מדינה קשה מבחינה בירוקרטית לעצמאים ולכאלה שרוצים לעשות כאן עסקים. דבר זה חייב להשתנות".

צמרת אביבי, מרשימת "העצמאים החדשים": כמי שפעלה במשך שנתיים למען ציבור העצמאים וכמי שהשיגה דמי אבטלה לעצמאים בתחילת משבר הקורונה לענף מורי תל"ן, חוגים והעשרה - נחשפתי לאטימות, לרשעות, לחוסר ההבנה והרצון לסייע לעצמאים. דבר זה לא יכול להימשך יותר. אי אפשר לדרוש מאיתנו תשלומים מנופחים לביטוח לאומי ולרשויות המס בעוד שאנו לא מקבלים דבר ברגע האמת. זה מחייב אותנו לחשיבה מחדש על כל בניית רשת הביטחון לעצמאי שלא קיימת כלל. לא נישאר שקופים יותר".

כתבה נרחבת אודות המפלגה החדשה והסיפורים שמאחוריה, תתפרסם ב"וואלה! כסף" ביום שישי, 22.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully