וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת מעמד הביניים: הפוסט שהפך לוויראלי

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 16:43

לירם דנין פרסם פוסט שהפך לוויראלי, בו הוא משתף בקושי של מעמד הביניים להתפרנס. בשיחה עם וואלה! הוא אומר: "שמאל ימין היום זאת פריבילגיה. הצעירים אומרים שצריך להצביע למי שיעזור לנו כלכלית"

לירם דנין. האפודים הצהובים,
לירם דנין. שמאל-ימין מבחינתו הוא הוויכוח של הדור הקודם/האפודים הצהובים

"אני מנסה לחשוב איפה טעיתי? למה אני לא מצליח לסגור חודש?
למה אני צריך לקבל מבטים מהילדים שלי שרוצים משהו ואני באמת לא יכול לתת להם?
אני עובד ומרוויח מעל הממוצע, אשתי עובדת ומרוויחה משכורת ממוצעת אנחנו לא טסנו לחו"ל כבר כמה שנים טובות. כבר לא בתי מלון ולא כלום!
אז איפה למען השם הכסף?! לאן הכל הולך?? בדקתי הוצאות הכל ובאמת שההתנהלות שלנו בסדר גמור ואז הבנתי... הבנתי למה אני לא סוגר חודש הבנתי למה אני צריך להסביר לילדים שלי למה לא יוצאים לשום מקום בחופש. הבנתי למה אין לי קרקע יציבה מתחת לרגליים כמו שההורים שלי נתנו לי שהייתי ילד".


כך כתב לירם דנין מירושלים בפוסט בפייסבוק שהפך בין רגע לויראלי. בשיחה עם דנין ניסינו לברר מה גורם לאדם אלמוני להיחשף כך והתשובה הייתה שגל ההתייקרות האחרון פוגע גם במי שעד לאחרונה היה נחשב למי שאין לו קשיים כלכליים.


דנין: "לפני עשר שנים לא היינו מנהלים שיחה כזאת. ישבתי עם הבן שלי, עכשיו זאת תקופה של חופש והייתי שמח לעשות משהו עם הילדים שלי. אנחנו כל חופש יוצאים ומבלים ועכשיו הבנתי שגם פה אני צריך להוריד דברים על חשבון הילד. התרגלתי לזה כבר שיש כמה פריטים שהורדתי מסל הקניות. פתאום אתה נתקל גם בקיצוצים בחופש הגדול. בעבר הייתי שומע על מישהו שקרה לו משהו - אתה שומע אתה משתתף בצערו, אבל פתאום זה מגיע אליך ואני עוד נחשב לאדם יחסית מסודר. זה גרם לי להוציא את זה החוצה".

במה אתה עובד?

"אני קבלן שיפוצים, אשתי עורכת וידאו. אנחנו לא אמורים לחוות את זה. מה שקרה לנו פה הוא שמעמד הביניים הפך להיות למישה שמצליח לעבוד איכשהו משלם שכירות וקצת כסף לאכול וזהו".

מותר לי לשאול כמה אתם מרוויחים?

"המשכורת של אשתי ושלי ביחד באזור ה-19 אלף שקל, ביחד עם קצבה כי יש לי ילד על הספקטרום. זאת התמודדות קשה, זה עוד כסף שיוצא בחודש אבל זה לא משהו חריג שאין מה לעשות אתו". לדנין חשוב לציין שהילד מבחינתו הוא אושר גדול ושלא יצא חלילה שהוא מתרעם על כך: "להרבה אנשים יש התמודדות עם מוגבלות כזאת או אחרת אבל גם בן אדם שיש לו התמודדות כזאת לא אמור לקרוס".
ביניים: "צריך לחסום כבישים"

יש לך שותפים למאבק?

התחלתי את המאבק הזה לבדי, כתבתי פוסט והודעתי שאני מתכוון לעמוד שבוע שלם מול הכנסת ואז הגענו האפודים הצהובים והם הצטרפו. אני ניסיתי את העיקרון שלהם, הם רצו לעשות הכל יפה ומכובד ואני חושב שצריך לחסום כבישים. ראיתי מה הלך בצרפת ואני רוצה לעשות את זה כאן אצלנו."

אנחנו במערכת בחירות, אולי זה הזמן להפעיל לחץ על הפוליטיקאים. איפה אתם במשחק הפוליטי?

"ישבנו בוועדת הכלכלה, דיברנו עם ליברמן אבל זה לא ממש עזר, פנינו לשר זאב אלקין אנחנו מעמד הביניים אנחנו משלמים מיסים, עושים הכל למען המדינה - למה אנחנו לא יכולים לקנות דירה במדינה למה אנחנו לא יכולים לעשות כלום במדינה? התגובה שלו הייתה לפנות למשרד הרווחה.

זאת לא תשובה של שר בישראל. זה היה מביך, אני הצבעתי לבנט בגלל אביר קארה שהבטיח לעזור לעצמאיים והאמנתי בו אמרתי 'חברים אביר קארה הולך לשנות הכל', אבל זה לא ממש עבד".

בחירות 2021 | מתחם קלפי למבודדים מתחם רידינג תל אביב   23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
פתקי הצבעה בקלפי, בחירות 2021. האם יותר ישראלים יבחרו באלטרנטיבה כלכלית על פני המחלוקת הישנה בין שמאל לימין?/ראובן קסטרו

שמאל-ימין זאת פריבילגיה

בהמשך השיחה דנין מחדד נקודה מעניינת, הפער הדורי. בעוד שהמבוגרים, לדבריו, עסוקים בעיקר בשיח פוליטי מחנאי של ימין ושמאל, הצעירים מבינים שכרגע צו השעה הוא להצביע למי שייתן מענה לצרות הכלכליות.

דנין יורה: "שמאל ימין היום זאת פריבילגיה. ראיתי את זה בפוסט שלי. אתה רואה תגובות של צעירים שכותבים לי 'אתה צודק, צריך להצביע למי שיעזור לנו' ואילו המבוגרים אומרים 'די להתבכיין מה אתם רוצים שהשמאל/ שהימין יעלה?".

הצעירים היום לא מעניין אותם לא שמאל ולא ימין. מעניין אותנו יוקר המחיה. אני רוצה להסתכל לילד שלנו בעיניים, אני רוצה לדאוג לילד שלי וזהו. אף אחד לא הולך להפציץ מאיראן - מאז מלחמת העולם השנייה לא נזרקה פצצת אטום. במצב הכלכלי, אם לא נשקיע עכשיו, יצטרכו להוציא את כל הכסף שהמדינה תחסוך על משטרה כי רמת הפשיעה רק תגבר".


הוא מוסיף: "המבוגרים לא מבינים מה זה לגדל ילדים בדור הזה. אנחנו לא מתבכיינים, אנחנו עובדים בדיוק כפי שהיה להם לפני עשרים שנה".

תגובות:

מלשכת שר האוצר, אביגדור ליברמן נמסר: "כל מי שצפה בדיון בוועדת כלכלה בהשתתפות השר ראה שהשר התייחס לכל הטענות שעלו מצד מי שפנה אליו".

מלשכת סגן השר אביר קארה נמסר כי: "מירב ומיטב זמנו מושקעים בקידום התחרות במשק, בהסרת החסמים בירוקרטיים ורגולטוריים העומדים בפני עסקים ובסיוע לעסקים שנפגעו ממדיניות הממשלה אל מול האומיקרון.

סגן השר העביר עד כה רפורמות אדירות שעליהן 'השולמנים' יכלו רק לחלום - ברגולציה, ברישוי עסקים, ביבוא , בדרישות הכיבוי ובמכון התקנים - ועוד שורה של צעדים.

מלבד זאת, דלתו של סגן השר פתוחה לכולם והטלפון שלו מפורסם בכל מקום לשכת סגן השר מסייעת גם באופן פרטני לאלפי עסקים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully