וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשפנינו לאפל המוצר היה שחור. הם אמרו: 'תעשו לבן'"

תימור גורדון

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 11:38

מספר אורי פרוהוף, מייסד שותף ב- UPRIGHT בשיחה לפודקאסט קומרסיישן. איך המוצר לפיתרון בעיות גב עובד? "הכוונה היא לאמן את המח ללמוד לעשות את זה לבד. לסגל לעצמך את היכולת לשמור על גב זקוף ללא תלות במכשיר"

אורי פרוהוף (קומרסיישן). תימור גורדון, קומרסיישן,
אורי פרוהוף, מייסד שותף ב- UPRIGHT/תימור גורדון, קומרסיישן

אפרייט היא חברה שקמה ב-2014 "במטרה פשוטה" אומר המייסד אורי פרוהוף: "לעזור לאנשים להזדקף ולשמור על הגב שלהם. ייצרנו מוצרים לבישים שנדבקים או שלובשים אותם על הגב ובכל פעם שאתה שפוף הם רוטטים ומזכירים לך להזדקף",

פרוהוף, מייסד שותף ב- UPRIGHT אומר את הדברים בשיחה עם תימור גורדון, בפודקאסט קומרסיישן.

איך המוצר עובד?

"הכוונה היא לאמן את המח ללמוד לעשות את זה לבד. לסגל לעצמך את היכולת לשמור על גב זקוף ללא תלות במכשיר"

אם אתם סקרנים לשמוע איך היתה ההתחלה של חברה ישרלאית שפועלת מניו יורק ומכרה כבר ב-50 מיליון דולר, פרוהוף מגלה ש-כן, הכל מתחיל במשפחה "השותף שלי ומנכ"ל החברה עודד כהן רצה לעזור לאמא שלו שהיתה אשה כפופה ושום דבר לא עזר לה, הוא חיפש פתרון והגה את הרעיון. גם אני סבלתי מכאבי גב נוראיים והייתי הנסיין 0 של אפרייט" מספר פרוהוף, שלפני כניסתו למיזם היה טייס בחיל האויר ומוסיקאי (מתופף).

אפרייט סיגלה לעצמה איזון נדיר בעולמות הקומרס, בכך שהיא משלבת בין מכירות ישירות למכירות דרך מפיצים וקמעונאים.

"90% מהמכירות שלנו הן בארה"ב" מגלה פרוהוף, "כש- 40% מהן מכירות ישירות, 40% באמזון וה-20% הנוספים בריטייל- בעיקר בחנויות אפל ובבסט ביי" למכור באפל זהו חלום של כל יזם ויצרן.

המוצר של אפרייט נמצא על המדפים כאחד מתוך 15 מוצרי בריאות בלבד וזאת ב"350 חנויות של אפל שזה די מטורף. הגענו לשם באופן די מצחיק, פשוט שלחנו מייל לאיש שמחליט איזה מוצרים יהיו על המדפים. הוא חזר אלינו, שלחנו דוגמא ותוך שלושה חודשים היינו על המדף", כך לפי פרוהוף, שמוסיף:
"כשפנינו אליהם המוצר היה שחור וזו היתה ההערה שלהם אלינו- תעשו את זה לבן. מרגע שאפל אמרו- התחלנו לייצר רק בלבן" .

בניגוד ליצרני אחרים שנכנסים לשווקים חדשים כחלק מתהליך ההתנסות, אפרייט מאופקת יותר:
"מהנסיון שלנו, התזמון של הכניסה לרשתות הוא קריטי, אנחנו הרגשנו שרק כשהמוצר יהיה טוב ובשל, עם הרבה לקוחות, הגיע הזמן להיכנס לאמזון ולבסט ביי. זה המתכון להצלחה".

בתור אחת החברות הישראליות הבודדות שמוכרות גם באמזון וגם באפל, מה ההבדלים בעבודה עם שתי הענקיות האלה?

"אי אפשר להשוות שום דבר לאפל. העבודה איתם מקצועית ברמות אחרות. אתה לומד הרבה מהעבודה איתם. הם גם נתנו לנו את היכולת למכור את המוצרים לעובדים שלהן בהנחה סופר-גדולה וזה היה משתלם מאוד, הם היו שגרירים חשובים שלנו" ומצד שני זו אפל", מציין פרוהוף

" אם הם רוצים משהו הוא יקרה, לא משהו שתמיד מתאים לנו" .היתרונות של אמזון שונים, כשהם מזהים את הפוטנציאל שלך נפתחת לך רשת של כלים, אנליזות, מה שאפשר לעשות רק אם יש לך סקייל גדול. כשהיינו פחות ממיליון דולר מכירות באמזון לא קיבלנו את כל זה. כשהגענו ל5-6 מיליון דולר בשנה קיבלנו תמיכה אישית והזדמנויות להשתתף בקידומים שהם עושים".

לאפרייט, יש לציין, יתרון גדול בעבודה עם אמזון, משום שכמעט בלתי אפשרי ולא משתלם מצד אמזון לעשות לה אמזוניזציה- העתקה וייצור עצמי תחת מותג אמזון, זאת בשל מורכבות המוצר והתמיכה בו.

ומה לגבי מכירה ללקוחת בישראל?

"בישראל אפרייט מוכרת רק ישירות באתר ולשם כך מחזיקה החברה מחסן באירפורט סיטי".

לאחר כשבע שנות פעילות, החליטו השותפים למכור את החברה: "הגענו לסקייל יחסית גדול באפרייט, מכרנו מעל 50 מיליון דולר ואז הגיעה הזדמנות למכור את החברה, גם כן לחברה ישראלית- Dario Health". מסכם פרוהוף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תימור גורדון 1. אלי אלון,
תימור גורדון, קומרסיישן/אלי אלון

בפינה של יוטפו התארחה גיל גרינברג, היזמית והבעלים של candle club וסיפרה על חנות הנרות הריחניים שהיא מנהלת. שיתוף הפעולה של אפרייט עם יוטפו הוא בעיקר באזורי ה- reviews (ביקורות של לקוחות) ובמערכת ה-sms השיווקי, שמאוד אפקטיבית בארה"ב.

ניתן להאזין לכל הפרקים של קומרסיישן באפליקציות הפודקאסטים וב- www.gordon.co.il
הקלטות ועריכות קומרסישן: אלי אלון, אולפן BIZI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully