וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואות על אג"ח ממשלתיות בגרמניה נפלו לשפל של 13 שנים

דפנה מאור

20.2.2003 / 13:16

התשואה על האג"ח לשנתיים נפלה ל-2.36% לעומת ריבית בסיס של 2.75% על רקע המצב הכלכלי הקשה ואיום המלחמה



האג"ח הממשלתיות בגרמניה זינקו לשיא של יותר מעשור, על רקע האיום במלחמה בעיראק והידרדרות המצב הכלכלי בגוש היורו. האג"ח הממשלתיות לשנתיים, הנושאות קופון של 3%, רשמו ירידה בתשואה ל-2.36% היום, הנמוכה ביותר מאז 1990 - שנת איחוד גרמניה.



התנגדות צרפת וגרמניה למתקפה בעיראק לא נhטרלה את איום המלחמה. ארה"ב ובריטניה מתכוונות להגיש לאו"ם הצעה להחלטה הקובעת לעיראק מועד להוכיח כי פירקה את נשקה. ההחלטה נועדה להכריז כי עיראק הפרה באופן יסודי את התחייבויותיה למועצת הביטחון, ותאפשר לצאת לפעולה צבאית נגדה. שגריר בריטניה באו"ם והבית הלבן אמרו כי ההצעה תוגש בתוך ימים.



התשואה על האג"ח ל-10 שנים עם קופון של 4.5% ירדה ל-3.9%, הנמוכה ביותר מאז מאי 1999.



הירידה בתשואות על האג"ח מצביעה על הערכות המשקיעים כי כלכלת גרמניה צפויה להמשיך בנתיב ההאטה. שלל נתונים בשבוע האחרון הצביעו על חולשה כלכלית בגוש היורו. נתוני התפוקה של גוש היורו לדצמבר הצביעו על ירידה חודשית של 1.5% - הירידה החדה מאז ומעולם. כלכלת גרמניה צפויה לסבול מחולשה במהלך כל שנת 2003 - לפי הערכות מכון המחקר הגרמני ZEW. גם הבונדסבנק העריך השבוע שכלכלת גרמניה מועדת למיתון, וככל הנראה רשמה צמיחה שלילית ברבעון הרביעי.



בהתאם לכך התחזקו הציפיות להורדת ריבית בגוש היורו. ברקליס קפיטל חוזה כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יוריד את הריבית בחצי אחוז בחודש הבא. הבנק הוריד את הריבית לאחרונה בדצמבר 2002, ל-2.75%.



לפני שבועיים זינקו אג"ח הממשלתיות לשנתיים בבריטניה בשיעור החד ביותר מאז ינואר 1999, לנוכח תקוות כי הריבית בבריטניה תמשיך לרדת. בשבוע שעבר הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית ברבע אחוז ל-3.75%, בניגוד לציפיות השוק. האג"ח הבריטיות הממשלתיות היוו את ההשקעה הטובה ביותר מכל שוקי אג"ח הממשלתיות הראשיים בעולם.



בהתבסס על המסחר בחוזים על שער הריבית, נראה כי גם השוק הבריטי מצפה להורדות ריבית נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully