וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אג"ח: עליות קלות בשחרים על אף התחזקות הדולר; המשקיעים באג"ח הבנקאיות אדישים לחשש מפני הורדת הדירוג ע"י מעלות

אילן מוסנאים

20.2.2003 / 14:25

במרבית איגרות החוב הבנקאיות לא היתה היום כל עסקה, למרות החשש מפני הורדת הדירוג; עליות בצמודי המדד; מגמה מעורבת בצמודי הדולר



המסחר באיגרות החוב בתל אביב מתנהל בשעות הצהריים באווירה רגועה, למרות הידיעה כי מעלות מתכוונת להפחית את הדירוג לבנקים הגדולים, ועל אף התחזקות הדולר בשוק המט"ח. המטבע האמריקאי נסחר בשעה זו ברמה של 4.881 שקלים - התחזקות של כ-0.45% לעומת שערו היציג אתמול.



האג"ח השקליות מסוג שחר נבחרות כעת במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות קלות. השחר מסדרה 2670, שתיפדה בעוד כ-4.5 שנים, נסחרת כעת בעלייה של 0.2% והתשואה עליה יורדת לרמה של 10.99%. השחר לטווח של כ-8.25 שנים, מסדרה 2680, רושמת כעת עלייה של 0.1% והתשואה עליה יורדת לרמה של 11.61%.



פעילים בשוק מציינים כי השחרים אדישים היום להתחזקות הדולר. לדברי הפעילים, האפיק השקלי לא הגיב בצורה מלאה גם להיחלשות הדולר בתחילת השבוע, ולכן הוא אינו מגיב לפיחות היום בשקל. הפעילים מציינים כי רמות התשואה הנוכחיות מגלמות שער דולר של כ-4.9 שקלים, ואם המטבע האמריקאי יחצה את הרמה הזו, אז נראה את השחרים מגיבים.



אדישות מגלים גם המחזיקים באיגרות החוב של הבנקים למרות הידיעה כי חברת דירוג האשראי מעלות מתכוונת להפחית את הדירוג לבנקים מ-AAA ל-AA+. רק בחלק קטן מאיגרות החוב של הבנקים בוצעו עסקות והן נסחרות במגמה מעורבת במחזורים דלים. ברוב האג"ח הבנקאיות לא היתה אף עסקה והם נסחרים ללא שינוי. פעילים בשוק מציינים כי הפחתת הדירוג של מעלות "לא מחדשת דבר", אחרי ההפחתה של S&P. התשואות באג"ח הבנקאיות כבר מזמן לא מגלמות דירוג של AAA, ולכן אין סיבה לתגובה מיוחדת של האיגרות.



בגלילים צמודי המדד נרשמות כעת עליות במחזורים נמוכים, המק"מים והגילונים נסחרים במגמה מעורבת תוך תנודות נמוכות וגם הגלבועים צמודי הדולר נסחרים במגמה מעורבת למרות התחזקות המטבע האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully