וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות תפחית הדירוג של הפועלים, לאומי והבינ"ל; לאומי והפועלים יורדות בתגובה בכ-3%

ליאור כגן

20.2.2003 / 17:41

כך נודע ל-TheMarker; מעלות, שותפתה האסטרטגית של S&P, הודיעה בספטמבר 2002 כי הדירוג המקומי של התחייבויות ופקדונות הפועלים ולאומי נמצא בתהליך בדיקה * מעלות: הדירוג המקומי AAA של התחייבויות ופקדונות בנק הפועלים ובנק לאומי מצוי בתהליך בדיקה(ארכיון)



חברת הדירוג מעלות תודיע בזמן הקרוב, ייתכן עוד היום, על הפחתת הדירוג של הבנקים הגדולים המסוקרים על ידה - בנק הפועלים , בנק לאומי והבנק הבינלאומי , כך נודע ל-TheMarker. מעלות תודיע ככל הנראה על הפחתת הדירוג של הבנקים בדרגה אחת. מעלות מדרגת כיום את הפקדונות וההתחייבויות המקומיים של לאומי והפועלים ב-AAA. דירוג החוב המקומי של הבנק הבינלאומי עומד על AA+.



בכך מיישרת חברת מעלות קו עם שותפתה האסטרטגית, חברת הדירוג הבינלאומית סטנדרט אנד פורס, שהודיעה בחודש ספטמבר 2002 על הורדת הדירוג לטווח ארוך של הבנקים הגדולים בישראל, S&P הפחיתה את דירוג האשראי של לאומי והפועלים מרמה של (AA-) לרמה של (BBB+). בעקבות הפחתה זו הודיעו גם סוכנויות הדירוג מודי'ס ופיץ' כי הן בוחנות את הדירוג לבנקים.



ההודעה של חברת מעלות אינה מפתיעה, שכן כבר בחודש ספטמבר 2002 היא הודיעה כי הדירוג המקומי של התחייבויות ופקדונות בנק הפועלים ובנק לאומי, שהונפקו על ידי הבנקים ועל ידי חברות המימון שבבעלותם, מצוי בתהליך בדיקה. מאז הפחתת הדירוג של הבנקים על ידי S&P לא חל שיפור במצבם, אלא להיפך - מצבם של הבנקים הורע על רקע המיתון שהעמיק במשק.



מעלות ציינה אז כי בחינת הדירוג באה בעקבות הפחתת דירוג האשראי של חברת S&P, שותפתה של מעלות, לבנקים לאומי, הפועלים ודיסקונט. יש לציין כי מעלות אינה מסקרת את בנק דיסקונט לכן לא צפויה הפחתת דירוג לבנק זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully