וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נקבעה אסדרה מקצועית לקציני ציות וייפתח קורס הכשרה לתפקיד

25.7.2022 / 14:47

לראשונה בישראל נקבעה אסדרה מקצועית לקציני ציות, ועל בסיסה תערוך החברה להוצאה לאור של לשכת עורכי הדין קורס הכשרת קציני ציות

לראשונה בישראל נקבעה אסדרה מקצועית לקציני ציות, ועל בסיסה תערוך החברה להוצאה לאור של לשכת עורכי הדין קורס הכשרת קציני ציות.

האגודה ישראלית לציות, אכיפה מנהלית וביקורת, שהוקמה לאחרונה כדי להוות איגוד מקצועי לקציני ציות, חתמה על חוזה ארוך טווח עם החברה להוצאה לאור של הלשכה, על מנת להוציא אל הפועל את קורסי הכשרה ורענון, הנדרשים כדי להבטיח שקציני ציות מחזיקים בידע הנדרש. בנוסף, החלה לאחרונה האגודה בשיחות עם גוף בינלאומי הפועל בתחום הציות, שאף בחן את תוכנית הקורס המיועד והתקינה המקצועית.
בראש האגודה עומד עו"ד אלון קוחלני, שמכהן כיו"ר ועדת ציות ואכיפה מנהלית בלשכת עורכי הדין. לדבריו, הקודקס שניסחה האגודה כולל הצהרת אחריות, קוד אתי ותקנים מקצועיים, שתוקפם מחייב והנחיות מקצועיות שהן מומלצות.

אלון קוחלני. יחצ,
אלון קוחלני/יחצ

קורס ההכשרה הראשון, שילמד את התקינה המקצועית לקציני ציות, יחל בחודש אוקטובר ויכלול 13 מפגשים בסיומם יידרשו המשתתפים לעבור מבחן שבסיומו יקבלו תעודת הכשרה וסיכת קצין ציות.
קציני ציות הפכו בשני העשורים האחרונים לשכיחים בארגונים גדולים ובחברות ציבוריות, וזאת לאור רגולציה שמיושמת מתוך רצון לאפשר לישראל להשתלב ולהפוך לגורם משמעותי בכלכלה הגלובלית.
בשנת 2000, לאחר חקיקת חוק איסור הלבנת הון, חויבו חברות רבות למנות קצין ציות, שתפקידו להיות מעין "שומר סף" ולאתר אי סדרים לפני שהם הופכים לעבירה על החוק. עו"ד קוחלני מסביר, כי הצורך באסדרה מקצועית בתחום הציות עלה בעבר בדיונים שקיימה ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת בלשכה, לאחר קבלת חוו"ד בנושא מראש הלשכה, וב-2019 הוקם צוות היגוי לאסדרת המקצוע.

לדבריו, תפקידו של קצין הציות הוא לסייע לארגון להתנהל בהתאמה לחוקים, לתקנות, לכללים ולמדיניות ולצמצם בכך את הסיכונים אליהם הוא חשוף. "קצין הציות מוודא שייושמו דרישות החוקים החלים על הארגון, כגון: חוק איסור הלבנת הון וכל רגולציה אחרת, והוא עושה זאת באמצעות מתן ייעוץ, זיהוי סיכוני ציות ויישום תוכנית אכיפה עצמית".

בישראל, החובה למנות קצין ציות חלה על כל הגופים הנותנים שירותים פיננסיים, כגון: בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות ציבוריות ועוד. יש גם מגזרים בהם קיימת רגולציה של רשות לניירות ערך ושל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שממליצה על קביעת פונקציות ציות, ומקנה הקלות לגופים שעשו כן.

לקורס, שייפתח מייד לאחר חגי תשרי, יגשו כאלה שעוסקים בתחום הציות והאכיפה הפנימית, עו"ד בעיקר העוסקים במשפט מסחרי, רגולציה והלבנת הון. נרשמים ללא השכלה משפטית יצטרכו לעבור קורסי השלמה.

  • עוד באותו נושא:
  • קצינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully