וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנתים מאוקראינה? בית התוכנה פרודקטיב מקים מרכז פיתוח באפריקה

26.7.2022 / 8:52

על רקע המחסור בעובדים בענף ההייטק, שמגיע לפי ההערכות ל-20 אלף, והלחימה באוקראינה, בית התוכנה, החליט על מהלך מקורי, במסגרתו יעמיד לרשות חברות הייטק וסטארט-אפים מפתחים "סיניורים", שגייס מקניה וגאנה, כשהיתרון בעבודה מולם הוא אזור הזמן הזהה והתיאום

Productive (פרודקטיב), המתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרי תוכנה, משיקה בימים אלה פעילות אוף שור במיקור-חוץ ייחודית, באפריקה, בדגש על המדינות קניה וגאנה, בניסיון לסייע לחברות הייטק וסטארט-אפים, להתמודד עם מצוקת כוח האדם שנוצרה בענף, על ידי בניית צוותי עבודה שלמים עבורם.

בשנים האחרונות, ענף ההייטק הישראלי מתמודד עם מחסור משמעותי בכוח אדם מיומן, כשיש הסבורים שמגיע עד ל-20 אלף עובדים. המחסור במהנדסים, מפתחים ומתכנתים הוא אתגר שעמו מתמודדות חברות רבות - החל מחברות התוכנה הגדולות, דוגמת נייס ואמדוקס, עבור ביוניקורנים הצמאים לידיים עובדות, וכלה בסטארט-אפים. בניסיון להתמודד עם מצוקת כוח האדם, חברות רבות הפנו את פעילות הפיתוח שלהן למרכזי פיתוח מעבר לים, דוגמת מזרח אירופה או המזרח הרחוק. עם זאת, בחודשים האחרונים, המלחמה המצערת באוקראינה והצמיחה שרשומות חברות הייטק רבות בישראל, יוצרים עלייה נוספת בביקוש לטאלנטים.

כדי לגשר על פער זה, החליטה פרודקטיב להשיק שירותי מיקור חוץ, באמצעות הקמת שלוחות בקניה ובגאנה, שלא רק יתמקדו בבניית צוותי עבודה שלמים עבור חברות הייטק, אלא שגם יעמידו לרשותן את האפשרות לפיתוח מקצה לקצה של מוצרים או פתרונות מבוססי תוכנה, המכונה "Build a Product".

השלוחות שהקימה החברה באפריקה, יבצעו תהליך מקצועי וקפדני של גיוס מפתחים, בהתאם לדרישות הספציפיות של הלקוח בישראל, כאשר חלק מהעובדים, עבדו בעבר עם לקוחות ישראלים. המפתחים שמגוייסים הם בעלי תואר אקדמי וניסיון עבודה של 3 שנים לפחות, במספר חברות. הסיבה שדווקא קניה נבחרה למשימה, טמונה בעצם כך שמדובר בקולוניה בריטית לשעבר, שהשפה המדוברת בה היא אנגלית ושנמצאת באזור זמן דומה לישראל.

הפעילות של פרודקטיב באפריקה תצטרף לפעילותה באוקראינה ב-5 השנים האחרונות, במסגרתה מספקת לחברות הייטק רבות, מפתחים ומתכנתים אוקראינים, בהצלחה. במהלך הלחימה באוקראינה, החברה עושה מאמצים מיוחדים, מצד אחד לדאוג לשלומם של עובדיה המקומיים, ומצד שני, הקפידה להעביר אותם לאזורים מרוחקים מהלחימה ולספק להם את כל התשתיות והציוד הנדרש, כדי להמשיך לסייע להם להתפרנס ולא לפגוע בפעילות החברות, להן הם מספקים שירותים.

עבודה על מחשב. ShutterStock
המטרה: להתגבר על המחסור בכוח אדם מיומן/ShutterStock

פרודקטיב המתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרי תוכנה ומתן שירותי מיקור חוץ, הוקמה במטרה לעזור לחברות הייטק וסטארט-אפים לנצח את הביקוש הגובר לצוותי טכנולוגיה מוכשרים, להפוך ארגונים גדולים לורסטילים וגמישים, בעלי יכולת תגובה לשינויים, יציאה מהירה לשוק ובחינת רעיונות עסקיים חדשים.

החברה מספקת היום לסטארט-אפים, ארגונים ועסקים רבים בישראל, לצורך פרויקטים שוטפים או הוצאת מוצר חדש לשוק, one stop shop, שנותנת מענה לכל הצרכים הנובעים מהפרויקט, מא' עד ת'. החל מניהול מוצר, תכנון, עיצוב, פיתוח תוכנה ומוצרים דיגטליים דוגמת תוכנת כשירות (SaaS), אתרים, אפליקציות, ומערכות מידע וניהול, וכלה בבדיקת היתכנות עד ליציאת המוצר או השירות לשוק.

כבר היום החברה מספקת בהצלחה, למעל 20 חברות, עסקים וארגונים את שירותיה, ביניהן החברות המובילות במשק, כמו: קשת 12, בנק לאומי, בנק דיסקונט, קוויק, רדיו 99, חברות ביטוח וסטארטאפים מובילים בשוק הישראלי, כמו: OBLI , GetIn ועוד.

עידן מלול, מנכ"ל פרודקטיב: "אנו מאושרים לפתוח היום בפני חברות הייטק וסאטרטאפים רבים שירות חדש, שמאפשר להם ליהנות ממבחר רב של מפתחים מוכשרים, שיוכלו לסייע להם להתגבר על המחסור בכוח אדם מיומן, ולשפר עוד יותר את הפרודוקטיביות של המיזם שלהם ולהפוך אותו להרבה יותר רווחי. בסופו של יום, הלקוח הישראלי מקבל כוח אדם טכנולוגי זמין ואיכותי, בעלויות אטרקטיביות, עם צוות ניהול ישראלי מבית פרודקטיב, שיודע לגשר בין הצרכים של הארגונים הישראליים ליכולות והכישורים של העובדים הממוקמים בקניה או בגאנה. הכל מתבצע תחת בקרה שוטפת שלנו ועל פי נהלי עבודה מסודרים. אלה מסייעים באופטימיזציה של כוח העבודה, ומונעים ביצוע של טעויות הנובעות מפערים תרבותיים או גיאוגרפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully