וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזוזות בפארמוס: קיבלה את אישור ה-FDA לניסויים קליניים בתרופת הדקסנבינול

שירלי יום-טוב

20.2.2003 / 20:08

המניה הוסיפה 9% ביומיים האחרונים; אישור ה-FDA מאפשר לחברה לגייס מטופלים לשלב 3 של הניסוי הקליני לתרופה המיועדת לטיפול בפגיעות טראומטיות במוח



לאחר תקופה שקטה יחסית, בה לא נרשמו אירועים מיוחדים בחברה פארמוס , ובהתאם, גם לא תזוזות מעניינות במניית החברה, בימים האחרונים חל שינוי. הסיבה לכך היא הודעת החברה לפיה היא קיבלה את אישור ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, לניסויים קליניים בתרופת הדקסנבינול (dexanabinol) שפיתחה החברה, לטיפול בפגיעות טראומטיות במוח.



אישור ה-FDA מאפשר כעת לפארמוס להמשיך בגיוס מועמדים מתוך מרכזים רפואיים המטפלים בחולים הסובלים מטראומה עצבית לאחר פגיעת ראש. זאת כדי לשלבם בשלב השלישי של הניסויים הקליניים. פארמוס תוכל כעת לנסות את התרופה שפיתחה על חולים אמריקאיים. פארמוס מציינת בהודעתה כי היא צופה לגייס עד 860 חולים עד לסוף 2003. עד כה גויסו כ-500 מטופלים באירופה, ישראל ואוסטרליה.



הדקסנבינול היא התרופה הראשונה המיועדת לטיפול בפגיעות טראומטיות, ופארמוס ציינה לא אחת כי טמון בה פוטנציאל למכירות של כמיליארד דולר בשנה ברחבי העולם, אם תאושר כמובן לשיווק. פארמוס מציינת כי בארה"ב בלבד חיים כ-5.3 מיליון אנשים שסובלים מנכויות כאלה ואחרות על רקע פגיעת ראש, כך שעלות הטיפול בהם עומדת על 10 מיליארד דולר לשנה.



ביום שלישי זינקה המניה בכ-12% במחזור עצום יחסית של כ-480 אלף מניות - כחצי מיליון דולר. אתמול עוד ריכזה המניה מחזור חריג של כ-300 אלך מניות, אך נראה כי הרוכשים החדשים כבר "נחים היום על זרי הדפנה", שכן כעת כבר נסחרת המניה ללא שינוי. פארמוס נסחרת לפי שווי שוק של 63 מיליון דולר כשהיא עדיין לא רושמת הכנסות. ביומיים האחרונים הוסיפה המניה 9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully