וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל מערכות מידע ברשות ני"ע נתן הרשקוביץ הודיע על סיום תפקידו

26.7.2022 / 14:47

הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר כ - 22 שנות שירות ברשות

סמנכ"ל מערכות מידע ברשות ניירות ערך, נתן הרשקוביץ, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר כ - 22 שנות שירות ברשות ניירות ערך.

במסגרת תפקידו, הרשקוביץ הוביל מספר רב של פרויקטים מחשוביים שהביאו למהפכה של ממש בעבודת הרשות ושוק ההון הישראלי. בין אלו ניתן למנות את מערכת המגנ"א - מערכת הדיווחים האלקטרונים שבאמצעותה מדווחים הגופים המפוקחים את דיווחיהם לרשות, לבורסה ולציבור; מערכת BI לאיתור חריגים וגילוי עבירות במסחר בבורסה; מערכת ההצבעות המשולבת שמאפשרת לציבור להצביע באספות דרך האינטרנט; מערכת יעל להעברה מאובטחת של מסרים אל הגופים המפוקחים, מערכות מידע מתקדמות למודיעין וחקירות, ועוד.

נתן הרשקוביץ. ענבל מרמרי,
נתן הרשקוביץ/ענבל מרמרי

בתקופה האחרונה הוביל הרשקוביץ את הטמעת הבלוקצ'יין במערכות המידע, ובכך הרשות היוותה אחד הרגולטורים הראשונים בעולם אשר מערכות המידע שלה מבוססות על טכנולוגיה זו. בנוסף, בימים אלה, תחת ניהולו, מחלקת מערכות מידע מובילה את הדור הבא של הדיווחים בשוק ההון הישראלי, עם הטמעת iXBRL בקרב החברות הציבוריות, סטנדרט הדיווח הדיגיטאלי המוביל בעולם. כמו כן, הקמת אתר תדמיתי חדש שעלה לאוויר בחודשים האחרונים וכן, מערכת לפיקוח על נותני שירותי מידע פיננסי, תחום פיקוח חדש שהרשות מובילה להנגשת שירותים פיננסיים מתקדמים לציבור ולפיתוח ענף הפינטק בישראל. מערכות אלו מהוות מודל לחיקוי ע"י רשויות זרות, וזיכו את הרשות בפרסים רבים, כולל שמונה זכיות רצופות ב"אות ממשל זמין" על הצטיינות בהענקת שירותים מקוונים לאזרחים. הרשקוביץ בעל תואר מוסמך למדעים (B.Sc) בתחום מדעי המחשב מהטכניון בחיפה.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "בשני העשורים האחרונים נתן הוביל את פיתוחן של מערכות הליבה עליהן מושתת פעילות הרשות ופעילותו של שוק ההון. נתן עשה זאת במסירות, מתוך תחושת שליחות אמיתית. תרומתו של נתן לא תסולא בפז ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה. אני מאחלת לך הצלחה רבה ובטוחה שנמשיך ליהנות מהמומחיות שלך גם בהמשך".

מנכ"ל הרשות, עו"ד עודד שפירר: "לנתן זכויות רבות ברשות ניירות ערך ובשוק ההון ככלל עם פיתוחן של מערכות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות לנו להעניק שירות איכותי, יעיל ומאובטח הן לציבור והן לגופים המפוקחים. בכלל המערכות שנתן אחראי לפיתוחן ניתן למנות את מערכת המגנ"א שמשרתת את שוק ההון לדיווחי החברות, מערכות לאיתור חריגים במסחר ומערכות רבות אחרות שהובילו את הרשות להישגים רבים. נתן הוא משרת ציבור אמיתי ובטוחני שבהמשך דרכו, ימשיך לפתח מערכות חשובות לתועלת הציבור. אני מאחל לנתן הצלחה בהמשך דרכך".

נתן הרשקוביץ הודה ליו"ר ומנכ"ל הרשות על העבודה המשותפת וציין כי "הייתה לי הזכות להקים מערכות קריטיות ומשמעותיות לקידום ושכלול שוק ההון הישראלי. ברצוני להודות על התמיכה, הסיוע וההכוונה אשר היוו הגורמים המרכזיים להצלחת מחלקת מערכות מידע, בפעילותה למען השגת היעדים של הרשות".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully