וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין הצטרפה לשותפות כלכלית של מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 16:00

קבלת בחריין לשותפות לפיתוח כלכלי בר קיימא צפויה להגדיל את התמ"ג של המדינות החברות ב-809 מיליארד דולר. ועדת השותפות קיבלה אתמול 87 הצעות חדשות לפרויקטים תעשייתיים המתמקדים במגזרי הדשנים, בחקלאות והמזון

בווידאו: בחריין מצטרפת לשותפות תעשייתית לפיתוח כלכלי/מערכת וואלה!

בחריין הצטרפה כחברה ל"שותפות לפיתוח כלכלי בר קיימא" שכוללת את איחוד האמירויות, ירדן ומצרים, כך דיווח אתמול (שני) המשרד לתעשייה וטכנולוגיה מתקדמת של איחוד האמירויות.

בפגישה של הוועדה העליונה השנייה של השותפות שנערכה אתמול בקהיר השתתפו ד"ר נווין ג'אמה, שרת המסחר והתעשייה של מצרים, ד"ר סולטן בן אחמד אל ג'אבר, שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של איחוד האמירויות, ויוסף אל שאמאלי, שר התעשייה, המסחר והאספקה ​​הירדני. את בחריין ייצג בוועדה זאיד אל זאיאני, שר התעשייה והמסחר של המדינה.

ב-30 במאי, הודיעו מצרים, איחוד האמירויות וירדן על השותפות החדשה שמטרתה ניצול הזדמנויות תעשייתיות חדשות והגברת הצמיחה הכלכלית בת הקיימא בשלוש המדינות תוך התמקדות על חמישה מגזרים - מזון, חקלאות, דשנים, תרופות, טקסטיל, מינרלים ופטרוכימיקלים. קרן השקעות בשווי 10 מיליארד דולר הוקמה לטובת השותפות, ומנוהלת על ידי קרן האחזקות ADQ של אבו דאבי.

החברות של בחריין, יצרנית גדולה של אלומיניום גולמי וברזל, צפויה להגדיל את שווי הייצור התעשייתי של השותפות מ-106.26 מיליארד דולר ל-112.5 מיליארד דולר. המגזר התעשייתי של בחריין כולל יותר מ-9,500 חברות ו-55,000 עובדים, ושווי ההשקעות הישירות הזרות במדינה הוא 4.3 מיליארד דולר.

12 פרויקטים בשווי 3.4 מיליארד דולר נבחנו בפגישה ועברו לשלב בדיקת ההיתכנות. בסך הכל התקבלו לוועד המנהל של השותפות 87 הצעות לפרויקטים תעשייתיים המתמקדים בדשנים, חקלאות ומזון.

בחריין מצטרפת לשותפות תעשייתית לפיתוח כלכלי בר קיימא בוועידה העליונה השנייה שנערכה בקהיר. מערכת וואלה!, אתר רשמי
השותפות כוללת כעת את מצרים, ירדן, בחריין ואיחוד האמירויות/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בפגישה הדגישה ג'אמה את משמעות השותפות התעשייתית בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של המשברים העולמיים, והדגישה את חשיבות המעורבות של המגזר הפרטי בפיתוח בר קיימא עבור העולם הערבי. "שותפות זאת היא המפתח להבטחת שרשרת האספקה, הגעה לעצמאות תעשייתית ויצירת מקומות עבודה נוספים", אמרה ג'אמה.

היא הוסיפה, "אנו מברכים את בחריין על הצטרפותה לשותפות. ממשלת מצרים נחושה לעשות כל מה שצריך על מנת לתמוך בשותפות כדי שתוכל להשיג את יעדיה".

שאמאלי, שר התעשייה, המסחר והאספקה ​​הירדני, ציין כי ירדן נחושה לתמוך בכל ההיבטים של עבודה משותפת בין מדינות ערביות. "הוועידה הדגישה את הקשרים הפוליטיים והכלכליים המחייבים את האומות שלנו", הוא הוסיף.

אל ג'אבר, שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של איחוד האמירויות,הבליט את מחויבותה של איחוד האמירויות לשותפות: "חזונו של הוד מעלתו, שיח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות, מדגיש את תפקידו של שיתוף הפעולה והעבודה בסינרגיה ואינטגרציה כתורמים מרכזיים לפיתוח כלכלי וצמיחה התומכים ביציבות ושגשוג.

"אנו שואפים למנף את החוזקות המשולבות, היתרונות התחרותיים והיכולות של השותפות כדי לעזור לבנות בסיס חזק לצמיחה כלכלית בת קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully