וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בפרנקפורט ופאריס בהובלת מניות הפיננסים והביטוח

רן דוידוב

20.2.2003 / 21:47

חברת הנפט טוטאל פינה ירדה ב-0.9% לאחר שהחמיצה תחזיות האנליסטים; דיאגאו, יצרנית המשקאות האלכוהוליים הגדולה בעולם, עלתה ב-4.1% לאחר שפירסמה תוצאות טובות מהצפוי



חולשה במניות הפיננסים ופתיחה שלילית של יום המסחר בניו יורק שלחו את בורסות פאריס ופרנקפורט לירידות שערים. מניות הטלקום הגדולות עולות ומושכות עמן את המדדים המובילים. מדד הדקס בפרנקפורט ירד ב-1.3%; ה-CAC בפאריס ירד ב-1.9%; בלונדון רשם מדד ה-FTSE עלייה של 0.8%% למרות נסיגה במכירות הקמעוניות בבריטניה.



נתוני מקרו: המכירות הקמעוניות בבריטניה נסוגו בינואר ב-1% לעומת דצמבר. היתה זו הירידה החדה ביותר מזה שנה, והיא מצביעה על ההאטה בכלכלת בריטניה, אשר לא נפגעה מהמיתון הגלובלי באותה חומרה שנפגעו משקי גוש היורו.



במניות הפיננסים והביטוח המובילות נרשמה מגמה שלילית. לוידס TSB הבריטי איבד 2.7% לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את המלצתו למניית הבנק בשל החשש כי יחתוך את הדיווידנד לבעלי המניות. נורדאה, הבנק הגדול בסקנדיביה שדיווח אתמול על נפילה של 38% ברווח הרבעוני, ירד ב-3.8% לאחר שגולדמן סאקס הוריד את המלצתו למניה. האנובר רה, חברת ביטוח המשנה החמישית בגודלה בעולם, ירדה ב-4.3% לאחר שהזהירה שרווחיה ב-2002 עלולים להיות נמוכים מהצפוי. אגון, חברת הביטוח השניה בגודלה בהולנד, ירדה ב-5.2%; AXA הצרפתית איבדה 3.7%.



דיאגאו, יצרנית המשקאות האלכוהוליים הגדולה בעולם, עלתה ב-4.1%, לאחר שדיווחה על רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 2.07 מיליארד דולר. התוצאות היו גבוהות מהתחזיות המוקדמות. מנגד נפלו מניות קלרסברג הדנית, יצרנית הבירה החמישית בגודלה בעולם, בלמעלה מ-15% לאחר שעמדה בתחזיות, אך חזתה קשיים בשוק הרוסי החשוב.



חברת הרכב הגרמנית דיימלר קרייזלר ירדה ב-1%, לאחר שהודיעה שהיא צופה עלייה ברווחיות השנה על רקע רווחים גבוהים מחטיבתה האמריקאית של החברה. חברת הרכב דיווחה היום כי שבה לרווחיות בשנת 2002, עת רשמה רווח תפעולי של 657 מיליון דולר (609 מיליון יורו), לעומת הפסד של 5.3 מיליארד יורו בשנת 2001. במהלך השנה שחלפה נקטה החברה במדיניות קיצוצים נרחבת על מנת לצמצם עלויות. החברה פיטרה כ-26 אלף עובדים וסגרה שישה מפעלים.



חברת הנפט טוטאל פינה ירדה ב-0.9% לאחר שהכפילה רווחיה ל-1.47 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה. מכירות החברה האמירו ב-14% ל-29 מיליארד דולר. החברה החמיצה את תחזיות האנליסטים. המתחרה הבריטית BP עלתה ב-1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully