וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022: מה חושבים המועמדים "הכלכליים" על מצב המשק?

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 9:19

הכסף מדבר: מי שואף להיות שר האוצר? מי מקדם סדר יום כלכלי-ימני ומי מבקש להחזיר את מדינת הרווחה, וגם - מה הפתרונות שלהם למשבר הדיור וליוקר המחיה?. "וואלה! כסף" ביקש מהמועמדים הכלכליים לכנסת הבאה להשיב על כמה שאלות זהות. הפרק הראשון: איילת שקד ואביר קארה

איילת שקד בהצהרת הפרישה של נפתלי בנט 29 ביוני 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
השרה איילת שקד וסגן השר אביר קארה, עם יתר חברי "ימינה" במעמד הפרישה של נפתלי בנט/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בחירות 2022 יתקיימו בעוד כשלושה חודשים ולמרות שמדובר במערכת בחירות חמישית בתוך שלוש שנים נראה כי הנושא המרכזי של מערכת הבחירות נותר אותו הדבר בדיוק, כך שהמערכת הפוליטית חצויה לשתי מחנות - מתנגדי נתניהו אל מול תומכיו.

על מנת לנסות לשבור את התיקו הבלתי מנוצח שבו כולנו שבויים, פנינו לכמה חברי כנסת שונים, מסיעות שונות ושאלנו אותם מספר שאלות זהות שעוסקות בנושא שכואב לכולנו בכיס - יוקר המחיה ומשבר הדיור.

פתחנו את המסע שלנו אצל שרת הפנים, איילת שקד - ומי שנכנס לכנסת על תקן נציג העצמאים, סגן-השר אביא קארה.

איילת שקד בכנס הרשויות המקומיות של לשכת רואי החשבון, 4 באפריל 2022. ניב אהרונסון
שרת הפנים איילת שקד (בכנס הרשויות המקומיות של לשכת רואי החשבון). רפורמה ברישוי עסקים/ניב אהרונסון

שבע רפורמות כלכליות

מה תעשו ביום הראשון בתפקיד?

"ימינה וחבריה תמיד נכנסו למשרדיהם עם תוכנית עבודה מסודרת שמובילה אג'נדה מדינית, חברתית וכלכלית שפעם אחר פעם הוכיחה עצמה כטובה לישראל. כך גם יהיה הפעם".

איך תטפלו ביוקר המחיה?

"ביוקר המחיה כבר התחלנו לטפל. בשנה אחת בלבד הוצאנו לפועל 7 רפורמות כלכליות ענקיות שפותחות את השוק לתחרות, מסירות חסמי ענק ומקפיצות את המשק קדימה. את פירות הרפורמות הללו יראו כבר בחודשים הקרובים במוצרי היבוא - מזון - חשמל - פארמה - ביגוד ועוד.

בנוסף, אנחנו כבר רואים שעוד ועוד עסקים נכנסים למשחק ומקדמים את התחרות לצד טיוב השירותים הממשלתיים. הרפורמות הללו יחסכו מעתה עשרות מיליארדים בכל שנה למדינה ולאזרחים. הפתרון להורדת המחירים בארץ הוא תחרות - דבר כזה לא מתרחש ביום אחד, אלא בעבודה מקצועית ואחראית כפי שהוכחנו שאנחנו יודעים לעשות ועוד נעשה.

הרפורמה ברישוי עסקים והתיקונים הרבים שנעשו בצו וקודמו על ידי השרה איילת שקד, מקלים על השחקנים החדשים להיכנס לשוק ומאפשרים לבעלי העסקים להתרכז בהתייעלות העסקית שלהם ולא בבירוקרטיה מיותרת.

הרפורמה ברישוי עסקים והתיקונים הרבים שנעשו בצו שקודמו על ידי השרה שקד, מקלים על שחקנים חדשים להיכנס לשוק ומאפשרים לבעלי העסקים להתרכז בהתייעלות העסקית שלהם ולא להתעסק בבירוקרטיה מיותרת. מהפכה זו מביאה להורדת מחירים באופן ישיר על ידי היבואנים, המסעדנים, היצרנים וכמעט כל סוגי העצמאיים.

הפתרון להורדת המחירים המשתוללים בארץ (ובעולם) היא תחרות - וזו לא מתרחשת ביום אחד. אלא בעבודה מקצועית, אדירה ואחראית כפי שהוכחנו שאנחנו יודעים לעשות ועוד נעשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביר קארה. ניב קנטור,
סגן השר אביר קארה: "שתלנו את העצים הראשונים לייעול הכלכלה"/ניב קנטור

פרגון: "שר האוצר לא נבהל מקצב העשייה שלנו..."

מהו החזון שלכם לכלכלת ישראל, לשנים הבאות?

"שתלנו את העצים הראשונים לייעול הכלכלה ובעוד כמה חודשים האזרחים יוכלו לקטוף את פירות הפחתת המחירים. בשנה אחת בלבד חוללנו מהפכה משמעותית בכלכלה הישראלית, אבל עוד עבודה קשה ורבה לפנינו.

בימים הקרובים נפרסם את התכנית הכלכלית עלייה אנחנו עובדים זמן רב - תוכנית מקיפה וישימה לטיפול בארבעה נושאים חשובים לכלכלה הישראלית: דיור, תחבורה ותשתיות, חינוך וייעול עבודת הממשלה".

איך אתם מתכוונים לפתור את משבר הדיור?

"התוכנית המפורטת שלנו תפורסם בקרוב מאוד אבל כבר עכשיו אוכל לומר שפרק הדיור כולל: את שינוי שיטת המיסוי הנהוגה בישראל, ייעול רגולטורי לרבות קיצור הליכי תכנון ורישוי לצורך קידום המיזמים תקועים בישראל, מהלכים משמעותיים בתחומי ההתחדשות העירונית ונדרש טיפול עומק במנגנון הדיור הציבורי.


השרה שקד פעלה במרץ כדי למלא את השורות הריקות בוועדות התכנון. הורינו להכין תכנית של העלאת שכר שתייצר תחרות בין המגזר הפרטי לציבורי. מהלך זה יביא למשיכת כח אדם איכותי לוועדות המקומיות והמחוזיות, וכתוצאה מכך לקיצור הליכי התכנון והרישוי, על מנת לתת מענה לביקושים שכולנו חווים במשבר הדיור הנוכחי, מבלי לוותר כמובן על איכות התכנון.

המהלכים האלו יובילו לשפיות במחירי הדיור בישראל ולקצב צמיחה בינוי והתחדשות מהיר ואיכותי כפי שמגיע לאזרחים.

בנוסף, השרה שקד קידמה מהלכים להגדלת היצע יחידות הדיור. אנו פועלים במרץ כדי למלא את השורות הריקות בוועדות התכנון, במטרה לקצר את הליכי התכנון והרישוי ולספק מענה לביקושים".

פעולה שעליה הייתם רוצים לפרגן לשר האוצר הנוכחי?

"שר האוצר לא נבהל מקצב העשייה האדיר של חברי ימינה והתעלם הלחצים הרבים של בעלי האינטרס, שמנסים למנוע רפורמות שיוזילו בעתיד הקרוב את הכיס של כל אזרח על חשבון גופים חזקים מאוד במשק.

העשייה שלנו בשנה אחת, כללה 7 רפורמות כלכליות אדירות בהובלתו של סגן השר אביר קארה, הסרת חסמים משמעותיים במשרד לענייני הדת בהובלת סגן השר מתן כהנא וחיזוק מעמדו של השלטון המקומי באמצעות עבודה מאומצת במשרד הפנים של השרה שקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully