וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה מסלק את החד"פ מהגנים

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 16:20

המשרד להגנת הסביבה ממשיך להוציא את הכלים החד-פעמיים מגני הילדים ומעניק תמיכה ל-21 רשויות מקומיות נוספות לרכישת מדיחי כלים בהיקף כולל של כ-1.5 מיליון שקל. השרה להגנת הסביבה: "המהלך צפוי להביא להפחתה משמעותית בשימוש בכלים חד-פעמיים בישראל"

הכנסת המדיחים לגני הילדים/דוברות המשרד להגנת הסביבה
מדיחים בגני הילדים בתמיכת המשרד להגנת הסביבה. דוברות  המשרד להגנת הסביבה,
מדיחים בגני הילדים בתמיכת המשרד להגנת הסביבה/דוברות המשרד להגנת הסביבה

התקציב המאושר לתמיכה במהלך: 45 מיליון שקל

יוצא לדרך סבב נוסף של תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברכישת מדיחי כלים לגני הילדים במטרה להפסיק להשתמש בכלים חד פעמיים מפלסטיק: המשרד להגנת הסביבה יתמוך ברכישת מדיחי כלים עבור 438 גני ילדים נוספים ב-21 רשויות מקומיות, המצטרפות ל-125 רשויות מקומיות שכבר שקיבלו סיוע.

עד כה, הודות למהלך ייחסכו בכ-5,700 גני ילדים בישראל מעל 110 מיליון פריטי כלים חד-פעמיים בשנה.

המשרד להגנת הסביבה העביר התחייבויות כספיות ל-21 רשויות, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות. עד היום, היקף הסיוע של המשרד להגנת הסביבה עבור נושא זה מסתכם ב-18.8 מיליון שקל ל-146 רשויות מקומיות.

בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד במים אלה, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם. סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון שקל.

מוציאים את הכלים החד פעמיים מגני הילדים

הכנסת המדיחים לגני הילדים/דוברות המשרד להגנת הסביבה

"נוביל לשינוי ההרגלים של כולנו"

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "המהלך להוצאת הכלים החד-פעמיים מגני הילדים הוא מהלך משלים לתהליך הגמילה מהשימוש בכלים חד פעמיים שמוביל המשרד להגנת הסביבה. למהלך זה השלכות בריאותיות, סביבתיות, כלכליות וחינוכיות, והוא צפוי להביא להפחתה משמעותית בשימוש בכלים חד-פעמיים בישראל. יחד עם התוכנית שלנו ללימודי אקלים במערכת החינוך, נוביל לשינוי ההרגלים בבתים של כולנו"

הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תתרחש בקרוב בכ-5,700 גני ילדים, המהווים כ-28% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של מעל 110 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה.

21 הרשויות שהצטרפו למימון המשרד ברבעון זה: חצור הגלילית, שלומי, מועצה אזורית גולן, טמרה, מג'אר, זמר, פקיעין, טירת כרמל, מגידו, להבים, דיר חנא, כפר ורדים, ירכא, מועצה אזורית מנשה, חורפיש, נהריה, עילבון, באר יעקב, ג'וליס, שפרעם ופסוטה.

מדיחים בגני הילדים בתמיכת המשרד להגנת הסביבה. דוברות המשרד להגנת הסביבה,
עוד 21 רשויות מקומויות הצטרפו למהלך ויזכו לתמיכה ברכישת מדיח כלים/דוברות המשרד להגנת הסביבה

חוסכים בפסולת פלסטיק מיותרת

במסגרת התמיכה, החליט המשרד להגנת הסביבה לייצר מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות, שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש כלים רב פעמיים איכותיים יותר ממה שתוכנן מראש, לרכוש כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן ובכך לחסוך עוד ועוד פסולת פלסטיק מיותרת.

המהלך צפוי לקדם גם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו.

המשרד להגנת הסביבה פועל על מנת שרשויות מקומיות וספקי המזון ישלימו את מהלך הפסקת השימוש בכלים החד- פעמיים גם בכלים להובלת המזון למוסדות החינוך.

כלים חד פעמיים. ShutterStock
גומלים את הציבור הישראלי מכלים חד פעמיים, המשרד להגנת הסביבה/ShutterStock

שורת צעדים להפחתת השימוש בכלים חד פעמיים

הכנסת המדיחים לגני הילדים מצטרפת לשורת צעדים שמקדם המשרד להגנת הסביבה על מנת לגמול את הציבור הישראלי מכלים חד פעמיים כולל הטלת מס על ייצור ויבוא של כלים חד פעמיים כדי להפחית את צריכתם, הרחבת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים, מימון מתקנים בחופי הים שיחליפו את ההרגל לכלים חד-פעמיים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully