וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא המשבר בהייטק הגדיל את מספר משרות הסטודנטים בענף

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 12:28

בימים אלו מסיימים סטודנטים את תקופת המבחנים ועם תום שנת הלימודים האקדמית, רבים מהם מתחילים לחפש את דרכם בעולם העבודה. ניכר כי על אף משבר ההייטק, יש גידול משמעותי בביקוש למשרות סטודנט, הן מצד מעסיקים והן מצד סטודנטים שמקבלים הזדמנות כניסה לענף

סטודנטים בכיתה. shutterstock, ShutterStock
משלבים עבודה בזמן תקופת הלימודים/ShutterStock, shutterstock

על אף המשבר בענף ההייטק, והשינוי בעולם העבודה בעקבות הקורונה, ליבי פטל מנהלת תחום מעסיקים באתר Job Master מספרת כי "אנחנו רואים גידול משמעותי בדרישה למשרות סטודנטים השנה - גידול של עד 20% יותר מתחילת השנה למשל".

למרות הטלטלה שעובר שוק הייטק עדיין ניתן לראות שיש ביקוש למשרות סטודנטים שנמצאות בלבל הנמוך ותנאי השכר פחותים, וייתכן שהמטרה היא גם להעסיק אנשים "רעננים ורעבים" שיצמחו עם החברה.

המגוון ההייטק הוא אדיר והרבה מידע נרכש במשרדי החברה עד כדי הצעה להכשרה במקום. במקומות עבודה רבים מבינים ששווה לפעמים ההשקעה הראשונית הסטודנטים גם אם תחום לימודיהם אינו תואם המדויק את התפקיד, לכן נוכל לראות הרבה סטודנטים עם תארים שונים נכנסים לעבוד בהיי - טק כשהם מוכנים לקבל עליהם תקופת הכשרה".

ליבי פטל. יעל צור,
ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים באתר Job Master/יעל צור

"קיבלנו החלטה אסטרטגית להשקיע בסטודנטים"

גל אסרף, מנהל הגיוס בחברת WalkMe לה מאות עובדים בישראל מסביר כי ''הדרך למציאת משרת סטודנט עלולה להיות מורכבת ויתכן שאף מעט מתישה, בעיקר מאחר שנקודת הפתיחה של כל מחפשת ומחפש היא שונה ועל כן תביא עימה תהליך גיוס שונה".

"בעוד שלא כל החברות מגייסות סטודנטים, אנחנו ב-WalkMe קיבלנו החלטה אסטרטגית להשקיע בהם לטווח הארוך - להכשיר וללמד - כך שבמידה שמתאפשר בהמשך הדרך גם לקלוט אותם למשרה מלאה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גל אסרף מנהל הגיוס בחברת walkme. אוסף פרטי,
גל אסרף, מנהל הגיוס בחברת walkme/אוסף פרטי

"הסטודנטים מסייעים לנו לגדול בקצב מסחרר"

אילת טמיר, Chief People and Culture Officer בחברת האג-טק Taranis: "הסטודנטים המועסקים אצלנו בטראניס עובדים במשרות פיתוח ואגרונומיה, ומספר הסטודנטים המועסקים אצלנו עולה ככל שהחברה גדלה. אנחנו מאמינים שהתשובה לצמיחה היא בהכשרה מקצועית וטיפוח כוח אדם איכותי, ולכן גאים להיות חברה שמהווה את מקום העבודה הראשוני לסטודנטים, והניסיון שלנו עד כה הוא חיובי מאוד".

"לדעתי, לאור המשבר בענף ההייטק גם מעסיקים מבינים זאת, ולכן הביקוש לסטודנטים הולך ועולה. מלבד היתרון שאנחנו כחברה מקבלים מהעסקת הסטודנטים, גם הסטודנטים נתרמים מכך, הם זוכים להיכנס לחברה כבר במהלך הלימודים, ויכולים להכיר סביבת עבודה "אמיתית", בהשוואה לתיאוריה שהם מקבלים בתואר. הם מכירים את החברה ואיך היא פועלת - מה שמקנה להם יתרון משמעותי מבחינת ניסיון תעסוקתי וגם מאפשר להם להשתלב בקלות יותר במשרה מלאה".

"אנחנו בדרך כלל מגייסים סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודים, ועד כה, כל הסטודנטים שגייסנו השתלבו בתום הלימודים כעובדים במשרה מלאה אצלנו, ומסייעים לנו לגדול בקצב מסחרר".

אילת תמיר. אסף דרורי,
אילת טמיר, Chief People and Culture Officer בחברת האג-טק Taranis/אסף דרורי

"מסתגלים בקלות לשיטות העבודה"

גם בסטרטאפים מאמינים במודל הסטודנטים. למשל, חברת YuviTal מאפשרת הזדמנות לסטודנטים רבים לקחת חלק בחברה ולעבוד תוך צבירת ניסיון מקצועי רלוונטי ואיכותי. כ-30% מעובדי YuviTal הם סטודנטים או התחילו כסטודנטים בחברה והמשיכו גם לאחר התואר.

הסטודנטים צוברים ידע פרקטי משמעותי וניסיון שמסייע להם להשתלב בשוק העבודה, אולם רובם ככולם בוחרים להמשיך ב-YuviTal גם לאחר התואר. "אנחנו רואים הזדמנות טובה בעבודה עם הסטודנטים" אומרת יונית ריידר, מנהלת HR ב-YuviTal, "הסטודנטים באים רעבים ללמוד ומסתגלים בקלות לשיטות העבודה שנהוגות אצלנו בחברה".

ליאת גבריאלי שוורץ, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת סילברפורט: "אנחנו מבינים שהסטודנטים הם משאב אנושי איכותי, עם מוטיבציה ורעב להצליח. אנחנו מאמינים שעם יכולות הלמידה שלהם והמוטיבציה הגבוהה הם יכולים להיכנס למחלקות שונות עם הדרכה והכוונה שלנו. לאחרונה גייסנו סטודנט לכלכלה למחלקת הכספים לעזור למחלקה בעבודה השוטפת שדורשת יכולות אנליטיות ואנגלית גבוהה , אבל לא בהכרח מצריכה ניסיון תעסוקתי רב".

ליאת גבריאלי שוורץ סמנכ_לית משאבי אנוש בחברת סילברפורט. מיכה לובטון,
ליאת גבריאלי שוורץ סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת סילברפורט/מיכה לובטון

חלוקה על פי אחוז של התחומים המרכזיים בהם מתפרסמות משרות הפונות לסטודנטים לפי Job Master:

• שירות לקוחות 28%
• ביטחון ושמירה 22%
• מכירות 18%
• מנהלה ומזכירות 9%
• הוראה והדרכה 5%
• הייטק, מחשבים ותוכנה 4%
• קמעונאות 6%
• אלקטרוניקה 3%
• לוגיסטיקה ומחסנים 3%
• ‏כלכלה ושוק הון 2%

סטודנט לומד בכיתה. ShutterStock
משקעים בהכשרת הסטודנטים ושילובם בשוק העבודה/ShutterStock

קורות חיים ופרופיל לינקדאין הם "כרטיס הביקור"

גל אסרף, מנהל הגיוס בחברת WalkMe: ''אני ממליץ לכל סטודנט/ית שסיימו עכשיו את תקופת המבחנים לא לחכות ולהתחיל באופן אקטיבי בחיפוש עבודה - אין דריסת רגל טובה יותר בתעשייה מאשר משרת סטודנט. כך, ניתן לרכוש סל רחב של יכולות, כישורים וכלים פרקטיים שישרתו את המועמד/ת בעתיד התעסוקתי.

כדי לצאת למסע המרגש והמאתגר מומלץ להצטייד במספר כלים אשר יהפכו את החיפוש ליותר יעיל, מקצועי וממוקד - ראשית, חשוב לשים לב לפני שמגישים מועמדות לסדר באופן מקצועי את "כרטיס הביקור", משמע קורות חיים ופרופיל הלינקדאין.

שנית, הגישה הטובה ביותר היא לא להתבייש! לחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה ולכן, מומלץ לפנות באופן יזום למגייסים, מנהלים מגייסים וכמובן חברים/קולגות שעובדים בחברות השונות על מנת ליידע אותם בחיפוש.

כמובן, לצד זה, לא לשכוח שהזמן של המועמד חשוב גם הוא ובמידת הצורך ניתן לבקש התאמה מהצד השני על מנת שיתאפשר להתפנות ולתת את הצד הטוב ביותר של המועמדים בתהליך הגיוס. אני באמת מאמין, שגם אם התקופה שאנחנו נמצאים בה מעט מורכבת ושוק העבודה עובר שינויים, מי שנחוש דיו ובעל כישורים בולטים - יצליח. המסר שלי לסטודנטיות וסטודנטים הוא תמשיכו לנסות והציגו את עצמכם באופן ייחודי, ככאלה שיש בהם רצון עז ותשוקה למצוא את המשרה שאתם רוצים ושגם הולמת את הכישורים שלהם''.

סטודנטים בכיתה. ShutterStock
הזדמנות לבוגרי תואר ראשון להשתלב בענף ההייטק/ShutterStock

"האקדמיה איננה חזות הכל"

"הצטרפתי ל-YuviTal בתור סטודנט שנה ב' להנדסה תעשייה וניהול" מספר עומרי מיינרט, היום אנליסט במשרה מלאה בחברה, "אני מרגיש ש-YuviTal הוא מקום עבודה שמאפשר מצד אחד ללמוד את העבודה הפרקטית ולצבור ניסיון מעשי ובמקביל מתחשב ומאפשר גם להשקיע בלימודים. השילוב בין התאוריה בלימודים לבין הפרטיקה בעבודה זה המתכון המושלם בעיניי למי שרוצה להצליח ביום שאחרי, אין תחליף ללבצע בפועל את מה שלמדנו בתואר ואני שמח שקיבלתי הזדמנות דווקא כאן".

לפי הדוח של רשות החדשנות שפורסם החודש האקדמיה עודנה שער הכניסה המרכזי לתפקיד טכנולוגי בהייטק. קרוב ל-80% מהעובדים בתפקיד ראשון בהייטק הם בעלי הכשרה אקדמית. עם זאת, האקדמיה איננה חזות הכל. מודלים של הכשרה חוץ אקדמית צברו תאוצה בשנים האחרונות והם מהווים ערוץ כניסה להייטק. חברות ההייטק הישראליות הגדולות לקחו מודל זה שלב אחד קדימה, והקימו אקדמיות בתוך החברה.

למשל בחברת ZoomInfo לאור הצמיחה המהירה של החברה, ובעקבות משבר כוח האדם בשוק ההייטק, והקושי של ג'וניורים ללא ניסיון מעשי למצוא עבודה, הבינו שיש צורך בפתרון אחר שיכשיר מהנדסים צעירים והקימו Bootcampפנימי. החברה מכשירה בכל מחזור כ-30 מהנדסי פיתוח, בוגרי אוניברסיטה או בוגרי קורס פיתוח מקצועי במהלך חודשיים אינטנסיביים.

במהלך ההכשרה יקבלו העובדים שכר ותנאים של עובד מן המניין. במסגרת הBootcamp חווים המהנדסים מיומם הראשון מטלות פיתוח מעשיות תוך ליווי והדרכה, מתנסים בפיתוח לצד מפתחים מנוסים עד לקליטתם בצוותי הפיתוח בחברה. מטרת ההכשרה היא להעניק את הידע המקצועי והתרבות הארגונית בעזרת התנסות פרקטית בכלים ובפלטפורמות עליהן עובדים בחברה.

עומרי מיינרט אנליסט ב-yuvital. הדר יואבי,
עומרי מיינרט, אנליסט ב-yuvital/הדר יואבי

הזדמנות לבוגרי תואר ראשון להשתלב בענף ההייטק

גם ראפיד, החברה הפרטית בעלת השווי הגבוה בארץ, פיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, שמאפשרת לבצע העברות בנקאיות, תשתית לארנקים דיגיטליים, תשלום מזומן, אמצעי תשלום אלטרנטיביים מקומיים ועוד.

החברה מפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם, שתומכת ב-65 סוגי מטבעות ביותר מ-170 מדינות ותומכת במעל 900 אמצעי תשלום שונים. באמצעות Rapyd Academy (האקדמיה הפנימית שהקימה) החברה נותנת הזדמנות לבוגרי תואר ראשון, כשכיום היכולת להתקבל לחברות הייטק ללא ניסיון זו משימה כמעט בלתי אפשרית, ללמוד את עולמות הפינטק בליווי מנהלי מחלקות שונות.

החברה מכשירה בכל מחזור כ-20 עובדים בתקופה של כשלושה חודשים. בסיום ההכשרה בוגרי האקדמיה משתלבים מיידית בצוותי הפיתוח של החברה.

גם בחברת AppsFlyer השיקו תכנית ההכשרה Space Cadets שתכשיר סטודנטיות וסטודנטים למדעי המחשב ולהנדסת תוכנה. במסגרת התוכנית הסטודנטים יגויסו לחברה במשרת סטודנט, Software Developer, כעובדי החברה וייהנו ממלגת לימודים, ועבודה שמאפשרת שילוב בין חיי הייטק לחיים סטודנטיאליים ב-50% משרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully