וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022: "להוריד את מחיר הקרקע שבידי המדינה לאפס"

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 9:43

אפרת רייטן, שעד לכניסתה לפוליטיקה נודעה בעיקר כאשת תקשורת, בלטה בקדנציה הקצרה שלה כיו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. הפנינו אליה את השאלות שאנו שואלים את הח"כים שמועמדים לעסוק בתחום הכלכלי גם בכנסת הבאה. מה היא חושבת על מצוקת הדיור ועל יוקר המחיה?

אפרת רייטן. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן הייתה מוכרת, עד לכניסתה לחיים הציבוריים, בעיקר כאשת תקשורת. אלא שבמהלך שנת כהונה כיו"ר ועדת הרווחה של הכנסת, היא הצליחה להוכיח מעורבות בנושאים כלכליים-חברתיים.

אם המחנה הפוליטי שעליו היא נמנית יצליח להשתלב גם בממשלה הבאה, יש סיכוי שנראה אותה משפיעה אף יותר. זו הסיבה שהחלטנו להפנות אליה את השאלון הכלכלי שלנו, שנועד להציג את עמדות חברי הכנסת "הכלכליים", שמועמדים לכהן בתפקידים שישפיעו על המשק הישראלי גם בכנסת הבאה.

נניח שהתמנית לתפקיד שר האוצר, מה תעשי כבר ביומך הראשון בתפקיד?

"כינוס ראשי משרד האוצר והנחייתם לבניית תוכנית חירום רב-שנתית לסגירת פערי הפריון של ישראל מול העולם וכן של הפערים בתוך המשק הישראלי וזאת באמצעות מדיניות תקציבית מרחיבה ואחראית, שתתמקד בהגדלה רב-שנתית של ההשקעות בתשתיות הפיזיות והאנושיות, העלאת הדרגתית ומשמעותית של שכר המינימום ותוכנית יישומית לקיצור שבוע העבודה".

ח"כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בוועדת העבודה והרווחה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

איך תטפלי ביוקר המחיה?

"צריך לבדוק ביסודיות את העלאות המחירים ולעקוב אחריהן כדי לוודא שהעסקים לא מנצלים את עליית המחירים הכללית במקומות שלא מחוייבים לעשות זאת.

מעבר לכך, צריך לדאוג שכל משקי הבית מתחת וסביב קו העוני יקבלו תוספת להשלמת ההכנסה שהם מקבלים, וכן להעלות משמעותית ובאחריות את שכר המינימום, כדי לפצות על עליית המחירים.

והכי חשוב - חיזוק כוח הקנייה של הציבור הוא המטרה ולא רק הורדת המחיר לצרכן. וזה אומר חיזוק התארגנויות עובדים, העלאות שכר בהסכמים עם המעסיקים והגדלת חלק העובדים בהכנסה הלאומית".

מה החזון שלך לכלכלת ישראל לשנים הבאות?

"השגת צמיחה מכלילה - צמיחה שכולן.ם לוקחים חלק ביצירה שלה וכולן.ם נהנים מהפירות שלה. כדי שהכלכלה שלנו תהיה חזקה היא חייבת להיות הוגנת ומכלילה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אפרת רייטן, 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ אפרת רייטן כיו"ר ועדת הרווחה בכנסת/ראובן קסטרו

איך את מתכוונת לפתור את משבר הדיור?

"דיור הוא זכות יסוד ולא סחורה למרבה במחיר. לכן יש להוריד משמעותית (עד אפס!) את מחיר הקרקעות שבבעלות המדינה, כי כשהממשלה מגדילה את הכנסותיה ממכרזים על הקרקעות - האזרחים משלמים את זה מהכיס הפרטי שלהם. בנוסף, הרחבה משמעותית של בנייה ורכישה של דיור ציבורי איכותי עבור השכבות המוחלשות, בניית ותמרוץ של פרוייקטים לשכירות לטווח ארוך וכן רגולציה על מחירי ותנאי השכירות בפיקוח מחירים כך שתיווצר ודאות לשוכרים ולמשכירים".


לסיום, פעולה שהיית רוצה לפרגן לשר האוצר הנוכחי:

"למרות התנגדותי לגובה ההעלאה של שכר המינימום, אני חושבת שעצם ההגעה להסכם רוחבי עם ההסתדרות ועם המעסיקים היא הדרך לחזק את המשק. הידברות, הסכמות ויישום משותפים של השולחן העגול - ממשלה, עובדים ומעסיקים, הם הדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully