וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת לא ניתן לחייב עצמאים להחזיר מענקי קורונה?

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 11:42

אחד הנושאים שהעסיקו לא מעט עצמאים היה דרישת רשות המסים להשבה של מענקי קורונה עודפים. לטענת מפלגת העצמאים, מי שלא עמד בדרישת התשלום הרוויח - שכן תוקף הוראת השעה פג ביום שישי ולרשות המסים אין עוד סמכות לתבוע החזרים

איש עני ארנק ריק אין כסף. ShutterStock
עצמאים רבים שנפגעו קשות בעת הקורונה, החליטו לא להשיב את המענקים - למרות איומים מחד ופריסת תשלומים מנגד/ShutterStock

מפלגת העצמאים החדשים והעמותה לצמצום פערים חברתיים "הבית החברתי" בראשות יורם מועלמי, טוענים באמצעות עו"ד תמר קידר כי תוקף הוראת השעה לעניין מענקי קורונה שהיה בתוקף למשך שנתיים, פג ביום 29.7.2022 (יום שישי האחרון).

משכך, לטענתם, גם הסעיף שהסמיך את מנהל רשות המיסים להורות על השבת מענקים שניתנו ביתר, פקע ביום 29.7.2022 לכן, במכתב ששלחה הבוקר (31.7.22) עו"ד קידר למנהל רשות המיסים בשם העמותה ומפלגת העצמאים החדשים, נטען כי למנהל רשות המיסים אין כל סמכות חוקית לדרוש השבה של מענקים שניתנו ביתר לכל העוסקים אשר טרם נשלחה להם דרישה להשבת מענקים שניתנו ביתר על ידי המנהל לפי הוראת סעיף 13 לחוק העיקרי, עד ליום 29.7.2022 מועד פקיעת הוראת השעה. וכן, אין סמכות לדרוש השבת המענק הפעימה הראשונה, בשל פקיעת תקנות שעת חירום ביום 21.7.2020.

כלומר - מנהל רשות המיסים לא מוסמך להפעיל אמצעי גבייה לפי סעיף 13 לחוק, כלפי מי שלא קיבל עד היום דרישה בכתב ולא השיב מענקים באמצעות הסימולטור. למעשה, מי ששמע לעצת העמותה ולא החזיר את המענקים יכול להירגע, שכן כדי להפעיל אמצעי גבייה, יצטרכו לחוקק חוק שיאריך את התוקף בדיעבד.

יורם מועלמי "העצמאים החדשים". עידן גור,
יורם מועלמי, מפלגת העצמאים. אם הטענה נכונה,עצמאי שהחזיר כסף למדינה יצא פראייר/עידן גור

מה לעשות עם דרישת התשלום?

המפלגה גם מביאה בשורה למי שנשלחה אליו דרישה לשלם מענקים וטוענת כי - לגבי העוסקים שנשלחה להם דרישת תשלום להשבת מענקים שניתנו ביתר לפי סעיף 13 לחוק העיקרי, לפני פקיעת תוקפה של הוראת השעה, 29.7.2022, הרי ש:

1. אין סמכות בידי המנהל לדרוש השבת מענקי פעימה ראשונה.
2. יש להורות על פטור מהשבת "המענק הנוסף"
3. על המנהל לפטור מחובת השבת המענקים ו/או הצמדות בהתאם להוראת סעיף 13 (ג) מטעמי צדק ושיקול כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully