וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות הבוטים בישראל קפצה פי 3 במערכת הבחירות הקודמת

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 11:59

האם אתה רובוט? חברת הסייבר CHEQ מפרסמת נתונים שחושפים כי פעילות הבוטים, המשתמשים המזויפים וכלי האוטומציה ברשת גדלה ב-328% במהלך הבחירות שנערכו בישראל במרץ 2021

חגיגה לדמוקרטיה או זיוף - אם לא של ההצבעה לפחות של הלך הרוח הציבורי? חברת הסייבר CHEQ, הפועלת בתחום ה-Go-to-Market Security, מפרסמת נתונים שחושפים כי פעילות הבוטים, המשתמשים המזויפים וכלי האוטומציה ברשת גדלה ב-328% במהלך הבחירות שנערכו בישראל במרץ 2021. המחקר ניתח מדגם של תעבורת ניידים ומחשבים מהחודש שקדם לבחירות, והשווה אותם לנתונים מחודשים קודמים. הניתוח חשף כמעט 2.6 מיליון אירועים מזויפים במהלך החודש בו התקיימו הבחירות, כלומר, יותר מפי 3 מכמות התעבורה המזויפת שנמצאה בחודשים אחרים.

הנתונים נלקחו ממחקר עולמי רחב יותר שנערך על ידי CHEQ וכלל מאגר של למעלה מ-50,000 אתרי אינטרנט ברחבי העולם. במחקר נערכו אלפי בדיקות למבקרים באתרים כדי לקבוע את התוקף והאותנטיות שלהם, וחשף מגוון רחב של פעילויות בוטים ומשתמשים מזויפים, כולל scrapers, חוות קליקים, חשבונות מזויפים, כלי אוטומציה, רשתות בוטים זדוניות - המשמשות לעתים קרובות להפצת דיסאינפורמציה - ועוד.

גידול בפעילות הבוטים בעת בחירות 2021. CHEQ,
עליה של 328% בפעילות הבוטים. ניסיון להשפיע על עמדות הציבור?/CHEQ

גיא טיטונוביץ', מייסד ומנכ"ל CHEQ: "תופעת ה-fake web היא תופעה גלובלית המשפיעה על כל תחומי הפעילות ברשת. עליות משמעותיות בתנועת משתמשים מזויפים ובפעילות בוטים כמו זו שנחשפה במחקר שלנו, קשורות לעיתים לאירועים משמעותיים ספציפיים, כמו למשל בחירות. לכן, חשוב לעקוב אחרי המצב גם במהלך הבחירות הקרובות על מנת להבטיח שבוטים ושחקנים "רעים" לא יגרמו למניפולציות וישפיעו על התהליך הדמוקרטי שלנו".

בוטים המשפיעים על בחירות הם נושא המעסיק את העולם כבר מספר שנים. דיווחים ב-2016 העלו חששות בנוגע להתערבות בוטים במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב, בזמן ש-דמוקרטיות אחרות כמו צרפת דיווחו על בעיות דומות. גם בטוויטר, שבעצמה ממלאת תפקיד משמעותי בשיח הציבורי סביב אירועי בחירות, הועלו חששות בנוגע לפעילות הבוטים הקיימת בה, כאשר אילון מאסק טען שלמעלה מ-20% מבסיס המשתמשים של הפלטפורמה מורכב מבוטים.

CHEQ פועלת בתחום ה- Go-to-Market Security , כאשר היא מפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק ומכירות, אתרים, סחר מקוון ודאטה, מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות. בפלטפורמה של CHEQ משתמשים למעלה מ-50,000 אתרי אינטרנט ברחבי העולם. החברה מחזיקה למעלה מ-12,000 לקוחות, החל מצוותים ויחידים ועד לארגנונים המובילים בעולם. CHEQ הוקמה בשנת 2016 ע"י גיא טיטונוביץ' המשמש כמנכ"ל, אהוד לוי, יו"ר החברה ואסף בוטובסקי, סמנכ"ל טכנולוגיה.

גיא טיטונוביץ', מנכ"ל CHEQ. עננים צילום עסקי,
גיא טיטונוביץ', מייסד ומנכ"ל CHEQ/עננים צילום עסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully