וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי מסיים את כהונתו בבנק ישראל

31.7.2022 / 13:40

פרופסור סטרבצ'ינסקי מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל וחבר בוועדה המוניטרית, יסיים בסוף השנה את כהונתו כראש חטיבת המחקר בבנק: "שמחתי לתרום מניסיוני וניהולי המחקרי"

פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל וחבר בוועדה המוניטרית, הודיע לנגיד בנק ישראל כי ברצונו לסיים את תפקידו ב-31 לדצמבר 2022, לאחר שימלאו חמש שנים למילוי תפקידו, ולהמשיך את פעילותו האקדמית באוניברסיטה העברית בירושלים. הנגיד ימנה ועדת איתור על מנת להשלים תהליך מסודר של מציאת מחליף/ה ראוי/ה לתפקיד משמעותי זה.

פרופ' סטרבצ'ינסקי שם דגש על שיפור איכות המחקר והעמקתו במקביל לקיום מחקר רלוונטי התומך בהתוויית המדיניות המוניטרית ובייעוץ הכלכלי לממשלה. במהלך תקופת כהונתו, חטיבת המחקר הגישה לממשלה את אחד הדוחות המקיפים ביותר המרכז את צעדי המדיניות הנדרשים על מנת להבטיח בטווח הארוך את העלאת רמת הפריון במשק. לחטיבת המחקר בניהולו של פרופ' סטרבצ'ינסקי הייתה תרומה משמעותית בגיבוש תכניות הסיוע הפיסקליות ובקידום הכלים המוניטריים פורצי הדרך בתקופת משבר הקורונה. בנוסף סטרבצ'ינסקי העמיק את קשרי העבודה של בנק ישראל עם חטיבות המחקר בבנקים מרכזיים אחרים ומוסדות מחקר בארץ ובעולם.

בנק ישראל, ירושלים. רויטרס
בנק ישראל/רויטרס

בנוסף להיותו חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, במסגרתה תרם רבות לעומק הדיונים ולאיכות קבלת ההחלטות, פרופ' סטרבצ'ינסקי היה חבר במספר ועדות וצוותי עבודה בין משרדיים ובניהם הוא מנהל יחד עם מנכ"ל משרד האוצר את ועדת היישום של החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות במערכת הבנקאות בישראל.

פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי: "אני שמח מאוד לתרום מניסיוני הניהולי והמחקרי וליטול חלק מהצוות המוביל בבנק. העבודה הציבורית מהווה אחריות ואתגר עצומים ופעלתי במירב כוחותיי להשגת תוצאות מיטביות ובפרט על רקע משבר הקורונה. תודה מיוחדת לעמיתיי, לעובדי חטיבת המחקר ולנגידים קרנית פלוג ואמיר ירון על האמון שניתן לי במילוי תפקידי".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מבקש להודות למישל על שירותו בבנק ישראל. כר הידע הנרחב של מישל בתחומים נרחבים בכלכלה, התובנות המיוחדות שלו כמומחה בתחום המדיניות הציבורית, ניסיונו רב השנים והיכולת המרשימה שלו בהובלת חטיבת המחקר, היו נכס לבנק ישראל, לקבלת ההחלטות בוועדה המוניטרית ולאיכות הייעוץ הכלכלי לממשלה. אני מאחל למישל הצלחה בהמשך דרכו, ומאמין שעם שובו לאקדמיה הוא ימצא את הדרך להמשיך ולתרום מהידע ומהניסיון שלו לכלכלת ישראל."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully