וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: כך ניתן להפוך עובדים ל"צ'מפיונס" ולשמור על יעילות החברה

עמי אהרונוביץ', טור אורח

31.7.2022 / 15:23

גל הפיטורים בהייטק הוא לא פשוט, אולם באופן עקיף הוא גם מסייע ליצרניות טכנולוגיה עם פתרונות טובים, לצמוח ולהתרחב. עמי אהרונוביץ', ה-GM של אירוספייק, מסביר כיצד

הגאות בענף ההייטק בשנתיים האחרונות הגיעה לשיא. אולם בחודשים האחרונים, בצל המשבר ההולך ומתהווה בכלכלה העולמית, האוויר יוצא גם מבועת התעשייה הטכנולוגית. ידיעות חדשותיות על גיוסי הון בהיקף של מאות מיליוני דולרים ועל יוניקורנים חדשים שצצים כפטריות אחרי הגשם, התחלפו בכתבות על עשרות חברות שמצמצמות בכוח האדם ונאלצות לפטר עשרות עובדים. המגמה הכללית בהחלט מדאיגה, אך רבים מבינים שאחרי שנתיים לא ריאליות, בהן חברות נהנו משוויים לא סבירים והכסף זרם ללא בקרה, כעת השוק מתקן את עצמו. כעת, חברות איתנות עם מודל עסקי חזק, טכנולוגיה מוכחת ופתרונות שמספקים ערך ממשי ייהנו משרידות טובה יותר וייצאו מהמשבר מחוזקות, כאשר לאלמנט הפיטורים ותנועת העובדים בין חברות עשוי להיות תפקיד מפתיע בעניין.

מעבר של אנשים טכנולוגיים בין מקומות עבודה מהווה הזדמנות עסקית לצמיחה אורגנית. אנשי טכנולוגיה נוהגים לאמץ לעצמם טכנולוגיות וכלים ולהפוך אותם לברירת המחדל עבורם. עם הצטרפות למקום עבודה חדש, כשיש רצון להוכיח את עצמך ולספק ערך לארגון, שכיח במיוחד התרחיש בו העובד החדש מציע לחברה לאמץ טכנולוגיה חדשה שעשויה להתאים לה ולתמוך ביעדיה העסקיים. כך, אותם עובדים הופכים להיות ה"צ'מפיונס" של טכנולוגיות מסוימות בתוך הארגון, ונוצרת כאן צמיחה דרך משתמשי הקצה (PLG - Product led growth) בצורה שהיא אורגנית ולא מכוונת. זאת כמובן בהנחה שהטכנולוגיה מביאה ערך טכנולוגי והתייעלות עסקית.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
גם בשוק קשה אפשר לשקם את החברה/ShutterStock

לרוב, תהליכי בחינה של טכנולוגיות עמוקות חדשות הם תהליכים ארוכים, ממושכים וסבוכים, הכוללים מידה רבה של סיכון. חברות חוששות לקבל החלטות שבסופו של דבר יוכחו כהחלטות שגויות שיביאו לבזבוז זמן ומשאבים יקרים. לכן, עם הצטרפות אנשי טכנולוגיה לחברה, שמגיעים עם ניסיון קודם ומוצלח בטכנולוגיה מסוימת, הם למעשה מקטינים משמעותית את רמת הסיכון באימוץ טכנולוגיות חדשות - חוסר הוודאות פוחת, תהליך הבחירה ואימוץ הטכנולוגיה קלים יותר, וחברות יכולות לקבל החלטות בצורה מושכלת ומיודעת יותר לטובת התייעלות כלכלית.

בעידן הנוכחי, בו חברות נדרשות להתאים את עצמן לאקלים הסוער בשוק ולהציג רווחיות או לכל הפחות מודל עסקי חזק ויעיל המלווה בצמיחה, עליהן לנקוט בכל צעד אפשרי כדי לשמור על יעילות. בצד השלילי, חברות נפטרות משומנים מיותרים ויוצאות בצעדי פיטורים, אולם בצד השני חברות פועלות להתייעלות בכל החזיתות. לכן, אימוץ טכנולוגיות המביאות לשיפור בביצועים העסקיים (החל מחיסכון במשאבים ועד הקניית יתרון תחרותי בשוק), עשוי להיות משמעותי מאוד עבורן. הגעה של עובד חדש לחברה, שמציג ניסיון והיכרות עם טכנולוגיה חדשה, מפחיתה כאמור את רמת הסיכון שהחברה נאלצת להתמודד איתו, עם התנסות בטכנולוגיה חדשה.

החשיבות בניהול יחסים שוטפים עם ה"צ'מפיונס" בתוך הארגון, אותם שגרירים שבהמשך במעבר לחברה אחרת יכולים להצמיח את הפעילות העסקית של חברה, היא אדירה. תהליכי מכירה של חודשים עשויים להתקצר לשבועות בודדים על בסיס ניסיון טוב קודם של איש טכנולוגיה שעבר מחברה אחת לאחרת. בשורה התחתונה, גל הפיטורים בהייטק הוא לא פשוט, אולם באופן עקיף הוא גם מסייע ליצרניות טכנולוגיה עם פתרונות טובים, לצמוח ולהתרחב.

הכותב הוא GM של חברת אירוספייק (Aerospike) בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully