וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא מצייץ, מפספס: הקריפטו קורה בטוויטר

31.7.2022 / 23:08

אם אתם מתעניינים בעולם הקריפטו, הגיע הזמן שתתחילו להיות פעילים בזירה המרכזית שבה הוא מתנהל - טוויטר

תחום הקריפטו לעולם אינו עומד במקום; תמיד ישנן מגמות מעניינות, מטבעות חדשים, פרויקטים עם פוטנציאל להשקעה וחידושים טכנולוגיים. נכון, חלק גדול מסצנת הקריפטו קיים בסופו של דבר בתוכנת המסרים האנונימית דיסקורד, ובחלופות אחרות כגון רדיט, גיטהאב ומקומות נוספים. עם זאת, כדי לקבל את התמונה השלמה, מספיק לעקוב ברשת ידידותית והמיינסטרימית הרבה יותר, הלא היא טוויטר. קהילת הקריפטו בטוויטר מתפתחת בהתאם לשאלות והדיונים שעולים בפלטפורמה,

טוויטר. רויטרס
הזירה שבה הכול קורה. טוויטר/רויטרס

חשבונות ששווה לעקוב אחריהם

אז חוץ מהחשבון שלי (קריצה, קריצה), בו אני מפרסמת המון עדכונים ועורכת דיונים בנושא NFT בטוויטר באופן כמעט יום-יומי, ישנם הרבה אנשים שכדאי לעקוב אחריהם, כדי לדעת מי נגד מי בעולם הקריפטו.

ראשית, נלך למקורות, כלומר לביטקוין. היות והיוצר של ביטקוין, סטושי נקמוטו, הוא ישות אנונימית, נותר לעקוב אחר חשבונות העוסקים בביטקוין, כגון Documenting Bitcoin, או Bitcoin Archive. לצד ביטוקין, יש לנו את האקוסיסטם של אתר'יום, המטבע השני בחשיבותו מבחינת תפוצה, והראשון בחשיבותו בכל הנוגע לחוזים חכמים, NFT, וכל פתרונות הסקיילינג למיניהם. אחד מהם הוא למשל ויטליק בוטרין, אחד המייסדים אתר'יום, שכתב את התוכניות התיאורטיות אליו כאשר היה בן 19 בלבד. מייסד נוסף של את'ריום הוא גאווין ווד, שמאז ייסד את גם Web3 Foundation ואת פולקדוט. שניהם משתפים במחשבות שלהם בנושא קריפטו, ומשחררים עדכונים חשובים על הפרויקטים הכי חשובים בעולם הקריפטו.

דמויות נוספות מגיעות מעולם ההשקעות בקריפטו. למשל, צ'נגפנג זאו, המכונה CZ, מייסד הבורסה הגדולה ביינאנס, אשר הונו מוערך של 135 מיליארד דולרים, בערך כמו של ביל גייטס. פרט מעניין נוסף לגביו, הוא שיש לו 6.7 מיליון עוקבים בטוויטר. דמויות נוספות הן בריאן ארמסטרונג, המייסד של קוינבייס, וסם בנקמן פריד, המייסד של FTX. כולם מצייצים באופן תדיר בענייני קריפטו, כאשר כל ציוץ שלהם משפיע לגמרי על שוק המטבעות (צ'נגפנג זאו אף השקיע 200 מיליון דולרים לרכישת מניות משמעותיות במגזין פורבס. אתם יודעים, הון, שלטון, עיתון).

חשבונות נוספים בטוויטר, הם חשבונות של יצרני תוכן בתחום הקריפטו. למשל, חשבון שנקרא ZachXBT, משתמש אנונימי החושף ומפרסם הונאות קריפטו למיניהן. מעקב אחריו לאורך זמן, ילמד אתכם ממה וממי להיזהר בכל הנוגע להשקעות בקריפטו. חשבון נוסף, אולי המוכר בתחום, הוא של אנדראס אנטונופולוס, מומחה עולמי לביטקוין כבר שנים רבות. מי שרוצה הסברים פשוטים למונחי קריפטו מורכבים, כדאי לו לעקוב אחריו.

האתר של טל נברו
האתר העסקי של טל נברו

מנגד, ישנן דמויות שהן מעט שנויות במחלוקת בעולם הקריפטו, כגון ג'ק דורסי (מייסד טוויטר) ואילון מאסק, שהן לכאורה אנטי-Web 3.0, אולם בפועל עוסקים בנושא רבות, ומציעים חזון משלהם לביטקוין ול-Web 3.0. למשל, בביו של דורסי כתובה רק מילה אחת: ביטקוין. לגבי מאסק, תסמכו עלי ששווה לעקוב אחריו בלי קשר, אולם הוא אחד השחקנים המשפיעים על השוק (תרם רבות לעליית המחירים של ביטקוין באמצעות רכישות של טסלה, וכן לניפוח של מטבע הדוג'קוין).

דמות נוספת שהיא אנטי קריפטו במובהק, היא של ג'קסון פאלמר, המייסד של דוג'קוין שמאז מתנגד לקריפטו; הציוץ הנעוץ אצלו בפיד אומר כי "לאחר שנים בהן למדתי את הנושא, אני סבור שמטבעות קריפטו מהווים טכנולוגיה היפר-קפיטליסטית מטבעה, אשר נועדה להגדיל את ההון של חסידיו, על ידי שילוב של תרגילי מס, רגולציה ופיקוח מוגבלים, ויצירת מחסורים מדומים באופן מלאכותי".

לסיכום, הטוויטר היא זרה חיה ובועטת של דיוני קריפטו, המתרחשים בשרשורים, בספייסים ובעדכונים של הדמויות השונות בעולם הקריפטו, שכולן פחות או יותר מצייצות שם על בסיס קבוע. אם אתם Crypto-Curious, תיכנסו לטוויטר ותתחילו לצייץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully