וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחוקק חוק שמגביל את הכוח של ייבואני ויצרני מזון בלעדיים"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 9:17

במסגרת השיחות עם ח"כים שמילאו תפקידים כלכליים בכנסת היוצאת ומתכוונים לעסוק בתחום גם בכנסת הבאה, נפגשנו עם ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה, שבלט בכנסת הנוכחית במאבק ביוקר המחיה, לעתים גם כאשר הדברים היו מנוגדים לאינטרס הקואליציוני. מה יעשה בקדנציה הבאה?

מיכאל ביטון 1. ראובן קסטרו
הקפאת שכר דירה, חקיקה נגד יצרנים ויבואנים בלעדיים ועוד. החזון הסוציאליסטי של ח"כ מיכאל ביטון/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, בלט בכנסת הנוכחית בכל הקשור למאבק ביוקר המחיה ולזכותו ייאמר כי לא חשש לצאת למאבקים הן מול גורמים גדולים במשק, הן מול פקידי האוצר - ולעיתים אף נגד חבריו לקואליציה.

בשיחה עם וואלה! הוא אומר, בתשובה לשאלה ההיפותטית, מה יעשה אם יתמנה במפתיע לתקפיד שר האוצר: "אוודא שחוקים שאמורים להשפיע על יוקר המחיה כמו חוק הייבוא והייצוא, חוק הבנקאות הפתוחה וחוקים אחרים מיושמים כהלכה. אחוקק חוקים שמגבילים את הכוח של ייבואני מזון ויצרני מזון בלעדיים, ורשתות וקרטלים שמתאימים מחירים למזון".

איך תטפל ביוקר המחיה?
"הטיפול ביוקר המחיה כולל מספר מהלכים שצריך לבצע, כמו למשל ניתוח ההוצאה הכי גדולה של האזרח, שהיא ההוצאה על דיור מזון רכב וחינוך, בהוצאות הללו יש פעולות שהמדינה יכולה לבצע כגון דיור בר השגה, דירות קטנות באדמות מדינה בסובב מרכז הארץ בפחות ממיליון שקל, או דירות בגודל 80 מ"ר על רבע דונם בפריפריה עם פוטנציאל להכפלת הגג גם בפחות ממיליון שקל.

לגבי חינוך, לבטל את תשלומי ההורים בהדרגה, ולסבסד את מעונות הילדים. בתחום המזון, להיאבק במונופולים של ייבוא וייצור ופיקוח ובקרה על המחירים ברשתות. גם בשאר הנושאים, יש רפורמות שכבר החתלנו ליישם אותם ונמשיך לעבוד ולפקח כדי שזה יקרה."

מיכאל ביטון 2. ראובן קסטרו
דירה במכרז בפחות ממיליון שקל או צמוד-קרקע בפריפריה/ראובן קסטרו

מהו המזון שלך לכלכלת ישראל, לשנים הבאות?

"כלכלה יציבה וצומחת ששומרת על מעמדה בעולם ועל היכולת שלה להתחרות בסביבה גלובלית, לצד מעשים של צמצום פערים ושוויון הזדמנויות בחברה והגנה על החלשים ביותר, וכמובן מלחמת חורמה במונופולים וקרטלים סמויים וגלויים שפוגעים באזרח".

איך אתה מתכוון לפתור את משבר הדיור?

"פתרון משבר הדיור הוא כולל מהלכים של דיור בר השגה, דירה קטנה בגודל 60-70 מטר במרכז הארץ על אדמות מדינה בפחות ממיליון שקל, עידוד הגירה לפריפריה ושם לקבל צמודי קרקרע בגודל 80 מטר על רבע דונם גם בפחות ממיליון שקל.

הגברת רכש הדיור הציבורי, והסבת כספי סיוע בדיור ציבורי לשכירות ארוכות טווח של דירות ע"י המדינה, רכישת דירות בליסינג על המדינה אנחנו מוצאים שני מיליארד שקל על סיוע בשכר דירה אפשר להסב אותו לנכסים ברקע המדינה במקום שהכסף הזה ילך לפח?. בנוסף, הקפאת מחירי השכירות והוספת בקרה על המחירים. עידוד רשויות לקבל קרעקעות לבניית דירות להשכרה לזוגוות צעירים ולסטודנטים בבעלות העיריות"

ולסיום, האם יש פעולה שעליה היית רוצה לפרגן לשר האוצר הנוכחי?

"נכונותו להגמיש עמדות, ולהכפיל לבקשתי האישית את המענקים של מקבלי שכר נמוך ממאתיים חמישים מיליון שקל לחמש מאות מיליון שקל, ולמצוא דרכים בחוק לשלם את התשלום הזה באמצע שנה ולא בסוף שנה, הגמישות הזו איפשרה לסייע למאות אלפי אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully