וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדים בפחד: האם ייסגר מפעל המלט השני בגודלו בישראל?

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 12:23

מפעל הרטוב מעביר את עיקר הפעילות לייבוא דרך נמל אשדוד, כך עולה ממכתב ששלח יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי. ברקע מתגבר החשש כי מפעל המלט הר טוב בפאתי בית שמש יסגור את שעריו ועובדיו יפוטרו

אילוסטרציה. ShutterStock
מלט. איך מגינים על עובדים מקומיים בעידן שבו כולם נלחמים ביוקר המחיה?/ShutterStock

חשש כבד לביטחונם התעסוקתי של עשרות מעובדי מפעל המלט בהר טוב, מפעל המלט השני בגודלו מבין שלושת מפעלי המלט בישראל, כך כולה ממכתב ששיגר לאחרונה יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

כך כתב ח"כ ביטון: "לפי מידע שהגיע לידיי, מפעל המלט הרטוב עתיד להפעיל בימים הקרובים בנמל אשדוד מתקן עם טכנולוגיה המכפילה פי רבע את יכולת הייבוא הקיימת למפעל כיום. בעקבות השימוש במתקן זה תשתווה יכולת הייבוא של המפעל ליכולת ייצור המלט שלו. שינוי זה וההגדלה המשמעותית של היקף ייבוא המלט הוא צעד מבורך, אשר מתאפשר בין היתר בעקבות רפורמת הייבוא, וצפוי להביא לידי הורדת יוקר המחיה של הציבור בישראל".

אלא שלפי ביטון המעבר המבורך לנמל אשדוד צפוי להוביל לפיטוריהם של עובדי המפעל, וכך כותב ביטון: " ויודגש - מהלך זה נעשה ללא שיתוף עובדי המפעל, ללא היוועצות עימם, וללא כל משא ומתן עימם בנוגע לגורל עובדי המפעל".

מיכאל ביטון 3. ראובן קסטרו
ח"כ מיכאל ביטון. מבין את חשיבות הגברת הייבוא שמקל על יוקר המחיה, אבל לא על חשבון פגיעה בעובדים/ראובן קסטרו

אחד מעובדי מפעל מלט הר טוב, שביקש להישאר בעילום שם סיפר כי "מדובר במפעל שרק לפני שנים בודדות, ב-2018, שלח אותנו להילחם נגד יבוא מלט. באותה תקופה עמדנו בצמתים, בכבישים ומול משרדי ממשלה והפגנו נגד היבוא. היו עובדים רבים שגם נעצרו על ידי המשטרה וההנהלה מימנה להם את עורך הדין. זו הייתה תקופה בה ההנהלה הייתה צריכה את העובדים היא ידעה איך לדאוג להם. עכשיו כשיש לה אלטרנטיבות כלכליות התחושה שהיא זורקת אותנו לכלבים".

עובד נוסף, גם הוא ביקש להישאר בעילום שם, סיפר בכעס שהעסקאות הכלכליות של החברה נעשו כשברקע יש גם מחלוקת על תנאי ההעסקה של העובדים. לדבריו על פי ההסכם הקיבוצי נקבע כי עד לתחילת ינואר 2022 יתכנסו הצדדים למשא ומתן חדש בנוגע לרשת ביטחון ותנאי פרישה מיטיבים.

"אנחנו יודעים שנעשו פניות להנהלה, אבל הם גוררים רגליים, לא באמת רוצים לסגור ולקבל החלטות והדבר האחרון שהם חושבים עליו זה לדאוג לעובדים שלהם. חשוב לזכור שכל זה גם קורה כשכל העובדים נמצאים כבר כמה שנים בהקפאת שכר. אנחנו פוחדים על הלחם שלנו כשכל המדינה מדברת על יוקר המחייה, אצלנו מדובר על הבסיס של הבסיס, על הפרנסה החודשית שלנו כשאנחנו יודעים שיש תוכניות נדל"ניות ושצפויה להיות הגדלה משמעותית ביבוא".

בסיום המכתב כותב ביטון לשרת הכלכלה: "אדגיש כי לצד החשיבות שבהוזלת מחיר המלט והקלת יוקר המחיה על הציבור, אני רואה חשיבות רבה בתעשייה ישראלית לייצור מלט מקומי - הן בהיבט הכלכלי, הן בהיבט האסטרטגי והן בהיבט החברתי. תמיכה בתעשייה ישראלית משמעותה גם תמיכה ושמירה על פרנסתם וזכויותיהם של עשרות העובדים המהווים נכס חשוב לחברה, חלקם עובדים ותיקים אשר עובדים עשרות שנים במפעל".


עד למועד זה לא נמסרה תגובה מאת הנהלת המפעל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully