וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס מהמצב? הישראלים שעשו רילוקיישן ליעד שווה במיוחד

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 10:55

בזמן שאנחנו מבקשים קצת חופש מהמצב, יש מי שהפכו את החופשה לדרך חיים וחוגגים רילוקיישן ליעדים שווים בקצה השני של העולם. "המטרה היא 100 ימי גלישה, ולא 100 אלף שקל בחשבון הבנק", אומר לנו אחד מהם. כשקריירה ואסקפיזם עולים על אותו הגל

נוודים דיגיטליים. Shutterstock, ShutterStock
צבע אדום? במקום לרוץ לממ"ד מה עם רילוקיישן ליעדים הכי שווים בעולם?/ShutterStock, Shutterstock

עוד לפני מבצע "עלות השחר", יש מי שהעדיפו לצפות בזריחה לא מעל סבב הלחימה הבא, אלא מעל חוף אקזוטי בקצה השני של העולם.

שינוי שוק העבודה ומודל העבודה ההיברידי מאפשר לעובדים רבים להעתיק את מקום מגוריהם ליעדים הכי אטרקטיביים בעולם ולשלב בין שגרת עבודה שוטפת בתעשיית הטק לבין חופשה וחיי פנאי מגוונים, יעדים אטרקטיביים אקזוטיים ומרוחקים עם נופים עוצרי נשימה, תרבות עולמית עשירה עם זמן להתפתחות אישית ופיתוח תחביבים כמו גלישת גלים וסקי, טיפוס ועוד, בין מענה למיילים ופגישות זום.

ישיבת צוות במשרד. ShutterStock
משרד זה כל כך טרום-קורנה... יש מי שמשלבים בין עבודה לחופשה בכל יום/ShutterStock

מגביר מוטיבציה ומעורבות ומפחית שחיקה ותסכול

מחקרים על שוק העבודה מראים שכאשר נותנים לעובדים יכולת שליטה בגורלם ועל שגרת יומם, הדבר מגביר מוטיבציה ומעורבות ומפחית שחיקה ותסכול. לא רק זאת, העידן הדיגיטלי מתאפיין בטשטוש גבולות פיזיים שמאפשר גמישות גיאוגרפית והמשך תקשורת רציפה בכל מקום בעולם כולו.

כל אלה הביאו חברות טק רבות לאפשר לעובדים לבחור מאיפה בעולם לעבוד, על מנת לחזק את מעורבותם לארגון, לשפר וליעל את ביצועיהם ולחזק את המותג, בשל הצורך למיתוג מעסיק איכותי ולקריצה לטאלנטים איכותיים נוספים, בשל התחרות ההולכת וגדלה.

האם הגמישות הגיאוגרפית מחזקת את הקשר לארגון? איך מנהלים שגרת עבודה בהפרשי שעות גדולים כל כך? איך מתמודדים עם המרחק ומה עושים בזמן הפנוי בקצה השני של העולם? הכירו את הישראלים ברילוקיישן ביעדים האטרקטיביים, האקזוטיים והיפים ביותר בעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דניאל בנאור. טוני סטיינר,
דניאל בנאור Head of Product Design, HoneyBook, אוסטרליה/טוני סטיינר

"בשל הפרשי השעות הלו"ז היומי שלי מגוון"

דניאל בנאור Head of Product Design, HoneyBook פלטפורמה טכנולוגית לעסקים קטנים ועצמאיים לניהול העסק. ברילוקיישן בסידני, אוסטרליה

"לפני כשבע שנים כשהתחלתי לעבוד בהאניבוק עברתי לרילוקיישין בסאן פרנסיסקו. כבר אז כשהמנכ"ל הלווה לי את הרכב הפרטי שלו לשבועיים, הבנתי שהאניבוק היא משפחה ולא חברה רגילה. משם הובלתי את צוות עיצוב ואפיון המוצר, בנינו צוות איכותי בארץ עם כישורים פרודקטים ייחודיים, ויחד ביססנו את הגרעין והכוח העיצובי שלנו כיום".

בנאור מפרט ומוסיף: "אשתי אוסטרלית ותמיד רצתה לחזור לאוסטרליה בשל איכות החיים הגבוהה, הטבע הייחודי, האנשים ווהוויב של "no worries mate" שלהם, ואני בהחלט לא התנגדתי בתור גולש. כך מצאנו את עצמנו עם שתי ילדות (בת 4 ובת 9 חודשים) באי ענק בצד השני של העולם עם שפע של חיות מיוחדות- קנגרואים, נחשים הזוים, עכבישים ענקיים וכשהכל שם הפוך.

סידני היא עיר ירוקה ומדהימה לגדל בה משפחה. מצד אחד היא מלאה בטבע וים מכל צדדיה, ובמקביל היא מרכז עירוני שוקק עם תרבות, מערכת חינוך איכותית, מסעדות ובילויים.

עם הזמן אנחנו מגלים עוד ועוד חלקים שונים של היבשת העצומה. הכרנו חבר'ה אוסטרליים עם ילדים שאנחנו מטיילים ויוצאים איתם לקמפינג ומקפידים למצוא מחנות על הים שנוכל לגלוש, לעיתים עם דולפינים, לוויתנים וצבי ים.

בשל הפרשי השעות הלו"ז היומי שלי מגוון ומחולק כך: הבוקר מתחיל בשיחות בוקר עם סאן פרנסיסקו וניו יורק, לאחר מכן אני יוצא להפסקה של גלישה (כשיש גלים וכולם ישנים), אוסף את הבנות מבה"ס ומכין ארוחת ערב. כשהבנות ישנות והיום כביכול הסתיים, אני חוזר לעבוד מול הצוות בארץ - בשעות הלילה כאן באוסטרליה. זה אולי נשמע הזוי, אבל כך אני ממצה וממקסם את הזמן ונהנה מכל העולמות".

ישי פלדמן. עצמי,
ישי פלדמן ull Stack Developer, At-Bay, סרילנקה/עצמי

"מאפשרים לעצמנו ליהנות מכל העולמות"

ישי פלדמן, ull Stack Developer בחברת At-Bay - פתרון הגנת סייבר המשלב פוליסת ביטוח עם ניטור מערכות הלקוח והתרעה על חולשות המסכנות את הארגון כדי למנוע אירועים של האקינג, תביעות כופרה, פישינג וכדומה - ברילוקיישן בסרילנקה

"אשתי אורטל גולשת מילדות ואני הלכתי בעקבותיה ואימצתי את התחביב, אני מתאמן ולוקח שיעורי גלישה. האהבה שלנו לגלים והגמישות מבחינת מקומות העבודה אפשרו לנו לעבור לסרילנקה, ובמקביל להמשיך את העבודה השוטפת באופן מלא, אפשרנו לעצמנו להנות מכל העולמות ובזמן החופשי לתרגל גלישה, ליהנות מהחופים המדהימים של סרילנקה ולטייל המון.

סרילנקה מלאה בטבע מטריף והמון בעלי חיים אקזוטיים שמסתובבים באופן חופשי גם במקומות מיושבים. גרנו תקופה בבקתה שהייתה מוקפת בצמחייה טרופית ובכל פעם היו מגיעים לבקר אותנו אורחים מיוחדים, יום אחד בזמן שעבדתי שמענו רעשים מכיוון גג הבקתה, יצאנו החוצה ומולנו להקת קופים שהשתמשה בגג שלנו כדי לדלג מעץ אחד לאחר ועצרו להפסקה אצלנו לאכול קצת פירות מהעצים. וזה ממש לא הכל-טווסים, סנאים, דובים, פילים, קרוקודילים, צבים, צפרדעים ועוד המון זנים של בעלי חיים שאנחנו לא רגילים לפגוש מקרוב. בהחלט חוויה מיוחדת מאוד.

הפרשי השעות לא גדולים מאוד, לכן העבודה מתנהלת בצורה שוטפת מול הצוותים בישראל ובארה"ב בשיחות זום - הכל אודות לאינטרנט חזק שקיים גם בקצה השני של העולם, ניתן היום לעבוד בכל זמן ומכל מקום. אט-ביי אפשרה ותמכה בנו לאורך כל הדרך, ונתנה לנו את כל הגמישות והאופציות כדי שאצליח למלא את תפקידי על הצד הטוב ביותר ובמקביל לגלות את סרילנקה. לאחר שעות העבודה, בשקיעות, יש מקום קסום בעיירה "ארוגם ביי" עם תצפית מעולה, מקום מפגש מרכזי שניתן להכיר שם כל הזמן אנשים מכל העולם, לפתח שיחות וקשרים ולהנות מאוכל מקומי מעולה".

אלון בן שושן. עצמי,
אלון בן שושן Sr. Manager Product Management - Tech אמזון, קליפורניה/עצמי

הספורט הוא חלק משגרת חיי ולא רק בסופי שבוע

אלון בן שושן Sr. Manager Product Management - Tech אמזון , ענקית המסחר האלקטרוני ושירותי מחשוב ענן ברילוקיישן באגם טאהו, קליפורניה

"לפני כמה שנים נסעתי לרילוקיישן מהעבודה עם אשתי וארבעת ילדי לקליפורניה, לפאלו-אלטו. בפרוץ מגפת הקורונה והתחלת הסגרים, כשאמזון הודיעה שלא חוזרים לעבודה פיזית במשרדים, החלטתי שזו ההזדמנות לעבור לעיירה, לכפר סקי באגם "טאהו" במקביל להמשיך ביצוע העבודה מרחוק, לשלב בחיים שלי את האהבה הגדולה שלי לספורט אתגרי.

בכל הזדמנות תרגלתי סקי, רכיבת שטח באופניים וטיפוס. לפני המעבר כשגרתי עוד בתל אביב הייתי קם ב- 6 בבוקר כדי להספיק לרכב, נפגש עם חברים לטפס או הולך לחוף לגלישה או לסקייט-בורד. מלבד הפעילות היום-יומית הקפדתי גם על שבוע של סקי בשנה ביעדים שונים באירופה ובעונה אפילו יום של תנועה בחרמון. מנצל כל הזדמנות לגלוש ולהתאמן.

כיום אנחנו חיים על גדות האגם, במקום לנסוע לשם במשך 6 שעות בכל סופ"ש לפנאי, העתקנו את ביתנו לכאן. הילדים הולכים לבית הספר בכפר האולימפי באתר סקי יחד עם ילדים מכל העולם והם נחשפים למגוון אנושי ותרבותי רחב שמעשיר את עולמם. לאחר שאני מוריד אותם בבוקר בבית ספר, אני נפגש עם אבות נוספים במדרונות הסקי להתחיל את היום בגלישה , לפני שאני מתחיל לעבוד. כאן באתר הסקי מרגיש שהמטרה של כולם היא 100 ימים על ההר לגלישה, ולא ה- 100 אלף הבאים בחשבון הבנק שלהם.

אם יש לי יום עמוס בפגישות זום, אני יוצא לרכיבה אתגרית על אופניים במסלולים כאן שהם מהטובים בעולם, או יוצא לטיפוס על הצוקים הענקיים עם נופים עוצרי נשימה. הילדים הכי אוהבים שאני מגיע לאסוף אותם מהלימודים עם כמה קאייקאים על הרכב, ואנחנו יוצאים לאגם לשיטוט.

אני מרגיש שכיום הספורט הוא חלק משגרת החיים שלי ולא רק בסופי שבוע וחופשות, תודות למקום העבודה שלי שמאפשר לי לעבוד מרחוק ולחיות את חיי כפי שאני בוחר עם המשפחה שלי. בפעם הראשונה בחיי, לא אכפת לי מלהרוויח יותר כסף, עם כל הכסף שבעולם הייתי עושה את אותו הדבר בדיוק; מפתח מוצרים מדהימים בחברה מדהימה עם זמן ופנאי בהרים".

קארין ציגלר. אייל טואג,
קארין ציגלר ראש מחלקת מכירות EMEA, APAC בדמוסטאק, דובאי/אייל טואג

לטייל ולחקור, ללמוד ולראות עולם

קארין ציגלר, ראש מחלקת מכירות EMEA, APAC בדמוסטאק פיתחה מערכת המאפשרת ליצור ולערוך במהירות גרסות הדגמה (דמו) למוצרים טכנולוגיים, לקראת רילוקיישן בדובאי

"מודל העבודה ההיברידי והיתכנות הטכנולוגית מאפשרים לנו לעבוד מכל מקום בעולם. בימים הקרובים אני אעבור לעבודה מרחוק מדובאי, אשלב את שגרת העבודה היומית שלי ואנצל את הזמן הפנוי לטייל, לחקור, לטעום ללמוד - לראות עולם.

התקשורת עם הצוות בארץ תתקיים בפגישות ושיחות זום, הפרשי השעות בין המדינות מינורי כך שהעבודה השוטפת תתנהל כרגיל. יש לי צוות מדהים וכל אחד יודע מה המשימות שלו תיאמנו ציפיות ונערכנו לכך בכל החזיתות.

העבודה מרחוק מאפשרת גם למנף את הביזנס: התחלתי לפנות לחברות מקומיות עם פוטנציאל לשותפות שאני אוכל לפגוש באופן פרונטלי, התחלתי ללמוד על השוק המקומי והופתעתי לטובה ממספר ההזדמנויות הטמונות שם עבור דמוסטאק. זה גם 'אייס ברייקר' נחמד בשיחות כשרואים ברקע את הבורג' חליפה וזה לא טפט של זום אלא הדבר האמיתי.

בזמן הפנוי אנצל את הזמן לטייל, לחקור ולגלות את דובאי, אני אסירת תודה שמקום העבודה מאפשר לי לעבוד במודל הזה, ובמקביל לפיתוח הקריירה מאפשר לי לחוות ולראות עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully